Liverpool a reușit să câștige duelul cu Real Madrid, scor 1-0, în etapa a 4-a din grupa principală a UEFA Champions League.
Istvan Kovacs a fost arbitrul de centru al meciului de pe Anfield, iar românul a ieșit în evidență cu un moment controversat.
În minutul 33 al meciului, Tchouameni a fost lovit de minge în mână, încercând să blocheze un șut al adversarului. Inițial, Istvan Kovacs a decis lovitură liberă pentru Liverpool, însă, ulterior, a revenit asupra deciziei.
Arbitrul român a fost chemat la monitorul VAR pentru a revedea faza, iar englezii au sperat că Liverpool va primi lovitură de la 11 metri. Nu a fost cazul, iar Kovacs a revenit asupra deciziei și nu a sancționat hențul lui Tchouameni.
Americanii de la New York Times au comentat și ei momentul controversat și, citându-l pe arbitrul spaniol Mateu Lahoz, au concluzionat că Istvan Kovacs a procedat corect.
„Arbitrul consideră că nu este henț. Trebuie spus că ar fi fost o decizie aspră împotriva lui Tchouameni, care făcuse tot posibilul să-și țină brațele departe de minge.
Fostul arbitru Antonio Mateu Lahoz, prezent la televiziunea spaniolă, este absolut convins că nu trebuia acordat penalty, afirmând că mâna lui Tchouameni nu putea fi într-o poziție mai naturală și că arbitrii au procedat 100% corect în această situație.
El a criticat, de asemenea, cât de mult a durat până când oficialii VAR au decis dacă să-l trimită pe arbitrul central Istvan Kovacs să revadă faza pe monitor”, au scris jurnaliștii americani de la New York Times.
Spaniolii au comentat situația și consideră că românul nu ar fi comis o greșeală dacă ar fi acordat lovitură de la 11 metri pentru Liverpool, având în vedere că faza este la limita regulamentului.
„După ce faza a fost revizuită de VAR, s-a decis că nu este penalty. Totuși, dacă s-ar fi acordat, ar fi trebuit acceptat. Hențul lui Tchouameni… este o zonă gri. O fază la limită, deschisă interpretărilor.
În ceea ce privește comentariul că avea mâna lipită, lipită ar însemna să fie în spatele corpului. Este o fază la limită, iar după analiză s-a decis că nu a fost henț.
Totuși, fiind un caz interpretabil, VAR nu ar fi trebuit să intervină”, a declarat fostul arbitru Iturralde Gonzalez, potrivit publicației AS.