Călăreţul sălbatic! Robert Mureşan are nevoie de 500 de mii de euro pentru a concura alături de cei mai buni

29 apr 2011 1528 afişări Auto-Moto
Călăreţul sălbatic! Robert Mureşan are nevoie de 500 de mii de euro pentru a concura alături de cei mai buni Călăreţul sălbatic! Robert Mureşan are nevoie de 500 de mii de euro pentru a concura alături de cei mai buni

ProSport a făcut o incursiune în viaţa lui Robert Mureşan sau"Roby", cum îi spun prietenii primului pilot român care a punctatîntr-o competiţie mondială de motociclism viteză. Cum a fosttrecerea de la Campionatul Mondial de Motociclism Viteză clasa 125cmc, unde cursele lui "Roby" erau urmărite de Valentino Rossi, laCampionatul Mondial de SuperBike clasa Supersport, puteţi afla înrândurile de mai jos.

Pe când avea doar 15 ani, "Roby" debuta în Moto GP la clasa 125cmc, având în buzunar un wild-card pentru a concura în MP alTurciei. Ceea ce părea incredibil s-a întâmplat! Arădeanul i-aimpresionat pe organizatorii din Moto GP şi a fost invitat la încădouă Mari Premii din acel sezon.

2007 şicăzătura de la Brno

Evoluţiile au făcut ca "Roby" să intre pe lista piloţilor cu dreptde a concura un sezon complet în Moto GP, iar în 2007 a pătruns înechipa finlandeză Ajo Motorsport. Sezonul a fost unul marcat de oaccidentare care l-a scos din formă şi l-a forţat să absenteze dela o etapă. Când se afla pe locul 13 (n.r. - în Moto GP, ca şi înSuperBike, obţin puncte primii 15 clasaţi), în cursa de la Brno afost atins de un alt concurent într-un viraj extrem de strâns şi acăzut groaznic raşchetându-şi până la os o mare parte din degetulmic al mâinii drepte. Cu ajutorul specialiştilor de la ClinicaMobilă a Moto GP, "Roby" s-a recuperat rapid având în vederegravitatea accidentării. Însă, fiind vorba de un deget de la mânadreaptă, cea cu care se accelerează, a fost greu să revină la formaavută înainte de căzătura din Marele Premiu al Cehiei.

2008 şicreşterea fizică

Din motive financiare, în 2008, arădeanul a fost nevoit să se mutede la Ajo Motorsport, având în vedere că sponsorul Grizzly îioferea banii doar dacă pilota în echipa sa. Confruntându-se cu mariprobleme tehnice la motocicleta Aprilia RSV pusă la dispoziţie deGrizzly Racing, "Roby" nu a avut cum să puncteze în Moto GP clasa125 cmc. Între timp, odată cu trecerea anilor, Mureşan s-adezvoltat fizic mult prea mult pentru a mai putea performa pe omotocicletă de 125 cmc - având deja peste 1,80 m la 17 ani - şi s-aimpus mutarea la o clasă unde se folosesc motoare mai mari.

2009 şidrămuirea banilor

Din motive financiare şi din raţiuni de regulament, în 2009 s-adecis să concureze în Campionatul Mondial de Superbike clasaSupersport. În mod normal, acest sezon trebuia să fie unul în caresă capete experienţă pe motoare de 600 cmc şi să nu mai cheltuiascădin banii familiei pentru a putea concura.

2010 şi cei 500.000 de euro


Pentru a consuma cât mai puţini bani din dorinţa de a reveni în2010 în Moto GP la clasa Moto 2 (cea care a înlocuit clasa mijlocie- 250 cmc) şi din lipsa sponsorilor, a fost nevoit să accepteoferta unei echipe din Cehia, care i-a putut furniza un TriumphDaytona. 2010 a fost un an în care toate încercările de a reveni înMoto GP nu au avut niciun rezultat din raţiuni financiare, asta înpofida faptului că Robert a fost trecut de către Dorna Sports(promoterul Moto GP) pe lista piloţilor eligibili pentru primulsezon din istoria Moto 2. Cu alte cuvinte, promoterul celui maiimportant campionat de motociclism viteză din lume şi-l dorea pegrilă pe român, însă acesta nu a reuşit să strângă cei 500.000 deeuro necesari unui sezon complet în Moto GP - Moto 2.



Inginermecanic pe motor

Având în vedere conjunctura, a preferat să ia o pauză dinmotociclismul de performanţă şi, pentru că nu a putut ajunge înMoto 2, s-a concentrat pe şcoală terminând liceul şi intrând laFacultatea Politehnică din Timişoara, secţia Inginerie Mecanică. Îndecembrie 2010, echipa PTR România i-a oferit posibilitatea săparticipe la Campionatul Mondial de SuperBike clasaSupersport.

Cu ajutorul câtorva sponsori a reuşit să concureze deja în douăetape din actualul sezon al competiţiei. La Assen, în Marele Premiual Olandei, el a devenit primul român care a punctat într-ocompetiţie de anvergură mondială din zona motociclismului viteză.Doar norocul a făcut ca "Roby" să obţină acest punct după ce GrandPrix-ul Olandei a început dezastruos, când în primul antrenamentliber a cedat motorul. Arădeanul în vârstă de 20 de ani îşi doreştesă obţină cât mai multe puncte şi speră ca în 2012 să aibă bugetulnecesar revenirii în Moto GP, unde îşi doreşte să concureze la Moto2.

Ce esteSuper­sportul?

Clasa Supesport este o competiţie introdusă în calendarulcompetiţional în 1990, ca o extensie a Mondialului de SuperBike, încare se folosesc motociclete de serie. La această clasă sunt admisemotocicletele ale căror motoare au patru cilindri şi o cilindree cenu depăşeşte 600 cmc sau doi cilindri şi o capacitate cilindrică cenu depăşeşte 750 cmc. Cursele se desfăşoară în aceleaşi weekend-uricu cele de SuperBike, excepţie făcând MP al SUA, iar sesiunile decalificări sunt două la număr şi au o durată de 45 de minute.

articol scris de Adriana Dumitru

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.