Bun venit în orașul Opel!

Autor: Alex Amironoaiei Publicat: 24 Dec. 2010, 00:37 Actualizat: 24 Dec. 2010, 04:16 Auto-Moto

Mașina a devenit pentru omul modern un produs fără de care cu
greu se poate descurca. Puțini sunt însă cei care știu și cum a
luat ființă automobilul pe care îl conduc. ProSport a vizitat de
curând locul unde acum 147 de ani a luat naștere Opel și locul unde
acum se produce una din cele mai vândute mașini din lume:
Insignia.

Adam Opel punea în anul 1899 bazele unei companii care de-a
lungul timpului avea să producă 60 de milioane de mașini. Unde
altundeva putea să facă acest lucru decât în Rüsselsheim,
localitatea în care s-a născut. Micuțul oraș, aflat în apropiere de
Frankfurt, poate fi ușor numit și „Orașul Opel”, pentru că prima
impresie e că acolo vei vedea doar mașini produse de Opel.

Lumea
roboților

Fabrica e un adevărat oraș, ocupând nu mai puțin de 1.154.750
metri pătrați, iar atunci când pătrunzi în interior ai impresia că
ai trecut într-o altă dimensiune. O mulțime de roboței lucrează
producând, pe lângă piesele pentru automobile, și o adevărată
simfonie. Nimic nu e lăsat la voia întâmplării și până și
mașinăriile au parte de pauze, câte zece minute la fiecare oră.
Surprinzător este faptul că acolo lucrează totuși nu mai puțin de
3.300 de muncitori și alți 7.000 de ingineri.

Ranga și
ciocanul repară erorile

Trecând peste magia producerii pieselor (fabrica are și secție
de turnătorie) și finisării lor, spectacolul începe în ultima parte
a construcției. Acolo poți vedea efectiv cum este ansamblată
aproape fiecare piesă. Șasiul este montat automat, scaunele la fel,
dar cu ajutorul unor oameni care, atenție, repetă aceeași mișcare
de aproximativ 350 de ori pe zi, iar micile defecțiuni sunt
remediate „băbește”. Nu mică mi-a fost mirarea atunci când am
observat că o portieră care nu se închidea perfect era îndreptată
cu o rangă sau că o serie de lovituri cu pumnul făceau capota să se
închidă la „linie”. Toate acestea din urmă se întâmplă chiar pe
ultima sută de metri a producției. „Prima cheie” nu e neapărat
prima, dar până la urmă mașinile pornesc și sunt gata să fie scoase
la vânzare.

Problemele sunt
anunțate de muzică

„Noi dorim să atingem perfecțiunea”, încerca să ne explice
ghidul faptul că baremul de aproximativ 400 de mașini pe zi nu e
obligatoriu să fie atins. Mai mult, nemții de la Opel au dezvoltat
un sistem aparte de remediere a problemelor din timpul producției.
De exemplu, dacă un muncitor întâmpină probleme, nu se apucă să
strige în gura mare sau să fugă direct la șeful de tură, ci,
surpriză, dă drumul la muzică. Melodia, care seamănă cu una din
târgurile de Crăciun din Germania, e menită să-l avertizeze pe șef
că ceva nu e în regulă, iar dacă el nu va reuși să remedieze
problema, toată producția va fi oprită până când totul va fi în
regulă. Capitolul personal este foarte important pentru cei de la
Opel, instructajul fiind făcut în cele mai mici detalii.
Aproximativ un an durează instruirea unui muncitor, cei de acolo
sugerând că în momentul în care cineva trebuie să plece este un
adevărat dezastru.

Întreaga istorie în
7.000 de metri pătrați

Fabrica are și o aripă cu totul aparte și care poartă denumirea
de Opel Classic. Vechiul atelier a fost transformat într-un muzeu
de 7.000 de metri pătrați, ce cuprinde 130 de autovehicule, adică
148 de ani de existență. De la mașina de cusut (primul lucru produs
de Adam Opel) la „Mașina doctorului”, la tot felul de mașini de
curse sau de pompieri. Multe dintre acestea sunt încă funcționale,
asta pentru că tot acolo există și o secție de întreținere a
acestor mașini de epocă.

Fabrica din Rüsselsheim produce exclusiv modele
Insignia: Opel, Buick (pentru America) și Vauxhall (pentru Marea
Britanie)

În momentul în care intri în fabrică, ca vizitator, ți
se oferă protecții pentru curea și ceas, pentru a nu zgâria
automobilele

16 milioane
de automobile a produs până acum fabrica din Russelheim, din cele
60 de milioane făcute de Opel

3.300
de muncitori lucrează la fabrica din
Rüsselsheim

350
de automobile Insignia produce cu aproximație fabrica din
Rüsselsheim în fiecare zi

Autor: Alex Amironoaiei Publicat: 24 Dec. 2010, 00:37 Actualizat: 24 Dec. 2010, 04:16 Auto-Moto
Pe aceeași temă