Îl recunoaşteţi dintr-o mie, dar ştiţi povestea desenului pe care spaniolul Rafa Nadal îl poartă non-stop pe echipamentul de joc? Când a apărut şi cum a arătat prima dată "Taurul Furios"

27 ian 2019 3874 afişări Tenis
Îl recunoaşteţi dintr-o mie, dar ştiţi povestea desenului pe care spaniolul Rafa Nadal îl poartă non-stop pe echipamentul de joc? Când a apărut şi cum a arătat prima dată "Taurul Furios"
GALERIE (5 de imagini) VEZI GALERIA

Puteţi, probabil, să recunoaşteţi dintr-o privire fanii lui Rafael Nadal în tribunele marilor arene de tenis. Chiar dacă nu sunt daţi de gol de steaguri în roşu şi galben - culorile Spaniei, şi chiar dacă nu au bannere pe care numele ori chipul ibericului să se distingă clar, cu siguranţă veţi recunoaşte pe şepcuţe sau pe tricouri logo-ul folosit de sportivul care, în această duminică dimineaţă, de la 10:30 ora României, încearcă să triumfe pentru a doua oară în carieră la Australian Open şi, astfel, să devină primul tenismen care câştigă de cel puţin două ori fiecare dintre cele patru turnee de Mare Şlem din calendarul competiţional.

Rafael Nadal are unul dintre cele mai recognoscibile logo-uri dintre jucătorii de tenis. Spre deosebire de Roger Federer, Novak Djokovic sau Andy Murray, care au ales o monogramă pentru a-şi crea o identitate vizuală şi, în timp, un brand, mallorquin-ul a ieşit din tipar, alegând să nu construiască pornind de la iniţialele numelui său. În schimb, echipa din spatele lui Rafa Nadal a valorificat o asociere asupra căreia fani şi jurnalişti deopotrivă au insistat încă de la începuturile carierei puştiului cu plete în vânt, forehand încărcat cu topspin, care lua tenisul pe sus învingându-l în primul meci direct pe Federer şi câştigând la prima participare Roland Garros-ul. Nadal a primit rapid în circuit porecla de "Raging Bull" (adică Taurul Furios), datorită tenisului fizic practicat, a preferinţei pentru tenisul jucat pe zgură roşie şi a felului vulcanic în care se exteriorizează după câştigarea punctelor, fanii de pe forumurile de specialitate alintându-l, de multe ori, şi "Matadorul".

Nadal şi-a însuşit această poreclă şi imagine, promovând din ce în ce mai insistent acest vector de imagine. Celebrul logo al ibericului reprezintă coarnele unui taur, stilizate, contopite simbolic cu puterea fulgerului, prin conturul zig-zăg-uit. Autorul desenului pe care iberciul îl afişează din ce în ce mai des nu este cunoscut, însă evoluţia sa este una extrem de interesantă.

Nadal a început să îşi asocieze imaginea, la nivel grafic, cu un taur, încă din 2006. Gigantul american producător de echipament sportiv, Nike, i-a oferit un contract lui Rafa Nadal încă din 2000, iar puştiul iberic a beneficiat de la debutul pe scena mare a tenisului de o linie personalizată. Detaliile personalizate au fost introduse de designeri treptat şi cu pregădere în ceea ce însemna suprafaţa pantofilor sport. Nadal a evoluat prima dată cu încălţăminte inscripţionată cu numele său, apoi cu "VAMOS" - pe pantoful stâng şi, respectiv, "RAFA" - pe pantoful drept.

Sursa foto: mrs-boots.com

În 2006, ibericul a apărut în premieră pe teren folosind pantofi de joc pe care fusese desenat un taur. Prima încercare a reprezentat un contur complet de taur.

Sursa foto: mrs-boots.com

Un an mai târziu, în a doua parte a lui 2007, desenul a fost mult simplificat şi redus la o versiune uşor stilizată a unor coarne de taur.

Sursa foto: mrs-boots.com

2008 este însă anul în care Rafael Nadal şi-a stabilizat desenul reprezentativ, ambele victorii majore, de la Roland Garros şi Wimbledon, fiind puse sub semnul logo-ului pe care îl afişează şi în ziua de astăzi.

Încălţămintea lui Rafa Nadal la Roland Garros a fost decorată cu logo-ul coarne-de-taur, numele său şi o repreƶentare grafică a celor trei trofee câştigate până la momentul respectiv la French Open

În 2009, când Rafael Nadal câştiga la Australian Open primul titlu de Mare Şlem pe hard, logo-ul actual îşi câştigase deja locul în inimile fanilor, dar încă nu apărea cu frecvenţa din ziua de azi, pe tricourile şi pe şepcile purtate de iberic. În plus, logo-ul acesta nu se regăsea nici pe tricoul de joc, nici pe bluza de trening folosită de spaniol la intrarea şi la ieşirea de pe teren, aşa cum se întâmplă acum.

Aşa cum este şi cazul logo-ului "RF" al lui Roger Federer, imaginea coarnelor de taur atât de îndrăgită de fanii lui Nadal aparţine, de fapt, firmei Nike, ceea ce înseamnă că, similar modului în care elveţianul nu şi-a putut transfera logo-ul-semnătură odată cu semnarea contractului cu Uniqlo, şi ibericul s-ar putea afla într-o situaţie similară în cazul în care ar rupe înţelegerea cu firma americană.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.