Ce înseamnă marketing la Roland Garros 2019. 10 cifre interesante despre maşinăria de făcut bani a Openului Francez: 1 articol la fiecare 2 secunde se vinde, în medie, în complexul de la Roland Garros

5 iun 2019 1768 afişări Tenis
Ce înseamnă marketing la Roland Garros 2019. 10 cifre interesante despre maşinăria de făcut bani a Openului Francez: 1 articol la fiecare 2 secunde se vinde, în medie, în complexul de la Roland Garros
GALERIE (3 de imagini) VEZI GALERIA

Corespondenţă din Paris

Turneul de la Roland Garros implementează un model de marketing de succes. Eduard Bardon, şeful departamentului de Vânzări, Produse şi Licenţe de la Openul Francez, şi-a dedicat o dimineaţă pentru a discuta cu presa despre ceea ce înseamnă un program de marketing nu doar sustenabil, ci şi profitabil.

În 2017, a existat o repoziţionare, Roland Garros-ul pătrunzând mult mai ferm pe piaţa produselor de lux şi quality. Astfel, profitul a crescut cu 20 de procente pentru ediţia 2018. Interesul fanilor pentru produsele licenţiate Roland Garros - singurele disponibile în complex, alături de cele ale brandurilor partenere (Lacoste, J.M. Weston - pentru o colecţie de pantofi de lux ale căror preţuri pornesc de la 490 euro şi Delsey Paris - o colaborare în premieră, pentru un an de zile, care a vizat introducerea unor geamantane în ediţie limitată, de la 300 de euro) se vede din felul în care magazinele sunt mereu pline. În cifre, programul de vânzări la Roland Garros 2019 înseamnă:

1 magazin central şi 20 de buticuri. Acestea sunt deschise doar pe perioada turneului de la Roland Garros (calificări plus tablouri principale). Ele vor fi utilizate, pe viitor, pe durata Jocurilor Olimpice de la Paris (2024), în condiţiile în care complexul de la Porte D'Auteuil va găzdui întrecerile de tenis şi box.

1 sfert de milion de vizitatori în magazinele din complex pe durata unei ediţii a Roland Garros-ului. Zilnic, 100.000 de oameni intră în magazinele oficiale Roland Garros, iar rata de conversie este de 1 la 3 (unul din trei oameni care intră într-unul dintre magazine cumpără cel puţin un produs).

1 articol la fiecare 2 secunde se vinde, în medie, în complexul de la Roland Garros

5 ani este durata obişnuită a parteneriatelor semnate de Federaţia Franceză de Tenis pentru Roland Garros. Excepţiile: în acest moment, Lacoste (parteneriat anunţat deja, începând cu 2019, pentru şapte ani) şi Delsey Paris (colaborare-pilon de un an).

5% din bugetul turneului este asigurat din vânzări de produse sub licenţa Roland Garros.

15% din totalul vânzărilor în locaţie se obţine şi prin vânzări online, în magazinul virtual.

20% din colecţie rămâne aceeaşi de la o ediţie la alta. În proporţie de 80% gama de produse se schimbă, pentru că, afirmă Eduard Bardon, mai mult de 30% dintre spectatori revin la turneu. Obligatoriu, fiecare ediţie are un alt tip de prosop, un alt afiş - pentru care lucrează special un artist plastic francez, altă gamă de tricouri.

400 oameni lucrează în departamentul de vânzări pe durata celor 21 de zile de competiţie. În timpul anului, sunt doar 10 angajaţi care pregătesc produsele pentru competiţie

50.000 şepci se vând, anual, la Roland Garros, pe durata a două săptămâni

100.000 prosoape identice cu cele folosite de jucători şi de jucătoare în timpul competiţiei se vând la magazinele din complexul Roland Garros. Sunt disponibile în două culori, una deschisă - pentru întrecerea feminină şi una închisă - pentru cea masculină. Preţul unui prosop de baie este de 45 euro, iar al unui prosop cu imprimeu identic, dar de dimensiune mai mare, pentru plajă, este de 75 de euro. "Prosoapele sunt cele mai vândute, best-seller-ul nostru. Sunt ca tricourile echipelor de fotbal. Au succes nebun", spune Eduard Bardon.

400.000 produse reprezintă minimul de vânzări anuale. La buticurile din complexul parizian vânzarea se face în sistem autoservire, ca la supermarket, însă există angajaţi care oferă consiliere la tot pasul. Ziua ideală pentru vânzări este o zi însorită dimineaţa, cu un strop de ploaie la amiază, pentru a creşte vânzările de pelerine şi de umbrele, apoi, din nou, vreme frumoasă, cu temperaturi moderate. Eduard Bardon explică şi de ce în zilele în care ploaia nu permite ore în şir desfăşurarea partidelor nu se fac bani din vânzări. "Magazinele sunt supra-aglomerate, lumea intră pentru a se adăposti, iar rata de conversie vizite / cumpărături scade cu mult."

Brandul Roland Garros a fost asociat cu alte branduri franţuzeşti din seria premium, de lux. Tradiţional, în complex nu au fost niciodată primite toate firmele de echipament sportiv, ci doar partenerii.

Topul celor mai vândute produse în complexul de la Roland Garros:

  • best seller: prosop - 45 euro
  • locul 1: tricou simplu cu logo RG pe piept (Roland Garros) - 35 euro
  • locul 2: şapcă - 24 euro
  • locul 3: minge Jumbo sau maxi pentru autografe - 22 euro / 32 euro
Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.