Va monopoliza Sandero clasa mică?

Publicat: 10 Mar. 2008, 13:34 Actualizat: 10 Mar. 2008, 14:38 Auto-Moto

Apariția unui model ieftin, dar care să nu lipească eticheta “familist” pe fruntea posesorului, va determina modificări în structura vânzarilor de automobile noi din România. Dacia Sandero ar putea fi modelul potrivit, în țara potrivită, în anul 2008 potrivit.

Vom analiza întâi modelele care pot lupta pe piață cu aceeași armă ca și Dacia Sandero, prețul. După care le vom trece în revistă pe acelea care, strict financiar, nu au nicio șansă într-un duel comercial, dar reprezintă produse mai mature și bine poziționate în ochii consumatorilor.

Chevrolet Aveo este modelul care are prețuri apropiate de calibrul celor care, se presupune că, vor fi practicate de Dacia pentru noul autoturism. Deși ambele sunt cotate în jurul sumei de 9.000 de euro, Dacia Sandero câștigă la capitolul spațiu, prin cei 4,02 metri lungime și 320 de litri pentru portbagaj, față de 3,88 metri și 220 de litri coreeni.

Varianta cea mai ieftină a lui Chevrolet Aveo, cea cu motorizarea de 1,2 litri 16v și echipare Direct, costă 8.300 de euro. În luna martie, dealerii Chevrolet practică o reducere de aproape 800 de euro, în așteptarea versiunii facelift, care va apărea în luna aprilie.

Versiunea facelift Chevrolet Aveo va fi disponibilă cu două motoare pe benzină cu puteri crescute: 1,2 litri cu 84 CP și 1,4 litri cu 98 CP. Însă Dacia Sandero evocă avantajul economiei, plusând cu două dieseluri. Va fi interesant de urmărit evoluția vânzărilor celor două modele, ținând cont că vizează același public și vor fi lansate aproximativ în același timp.

Oricum, noul model Chevrolet Aveo este de așteptat să beneficieze în continuare de discounturi substanțiale, pentru a face față concurenței cu Dacia Sandero. În plus, Chevrolet se bazează pe stocuri mari, pentru o livrare rapidă a mașinii – ceea ce ar putea fi un argument serios în cazul în care cererea masivă preconizată pentru Dacia Sandero va duce la perioade lungi de așteptare.

Fiat Punto Classic este alt exponent al segmentului modelelor de clasă mică în două volume, cu prețuri avantajoase. Modelul italian are un preț de pornire de 8.754, dar oferă 60 de cai obținuți dintr-un propulsor de 1,2 litri. Spațiul este un alt aspect care îl descalifică pe Fiat Punto Classic în fața lui Dacia Sandero, măsurând doar 3,86 metri.

Nici Multijetul nu prea se poate compara cu dCi-ul de pe varianta high-end a lui Sandero prin prisma puterii, iar prețul este iarăși situat peste cel al colegului de clasă de la Mioveni. De fapt, dacă cei de la Dacia se vor ține de cuvânt și vor lansa un model decent ca dotări și cu motorizarea 1,5 dCi de 85 de cai la prețul de 9.500 de euro, va fi cam greu pentru concurență să vină cu o ofertă pe măsură.

Să nu uităm, totuși, că Fiat Punto Classic își trăiește ultimele zile, fiind fabricat în paralel cu fratele mai modern, Fiat Grande Punto.

Peugeot 206 nu se poate numi un model low cost, dar, pe măsură ce hatchbackul a înaintat în etate, promoțiile și edițiile speciale l-au făcut avantajos. Astfel, cu un preț de 9.650 de euro, incluzând reducerile practicate, versiunea Peugeot 206 One Line este unul dintre cele mai vândute modele de clasă mică ale anului anterior și se bucură de o popularitate unanimă în rândul celor care apreciază libertatea de mișcare în mediul urban.

Deși este mai mic ca dimensiuni și nu are o gamă la fel de bogată de motorizări, 206 își va găsi ușor adepți în tagma clienților cu viziuni cosmopolite, dar cu buget restrâns. La fel ca în cazul lui Fiat Punto Classic, Peugeot 206 va fi scos în curând din scenă de fratele mai nou, Peugeot 207.

Astfel, concluzia în ce privește bugetul este destul de simplă: Dacia Sandero este concurată relativ serios doar de modele învechite tehnic și moral, care vor ieși în curând din fabricație. Principalul concurent va fi, deocamdată, doar Chevrolet Aveo.

Vestic auster sau Sandero „full” – este o întrebare care va răsări în mintea multor clienți care sunt în căutarea unui automobil de oraș, care să nu coste mai mult de 10.000 de euro.

Per ansamblu, dacă facem abstracție de imaginea de marcă sau calitatea, încă nedemonstrată, a modelului Dacia Sandero, balanța ar cam înclina spre modelul românesc. Dar cum puterea de cumpărare a românilor crește, argumentul preț nu va mai fi primordial în alegerea unor modele cotate similar, dar diferențiate prin percepția asupra brandului.

Cel mai vândut model de clasă mică în două volume al anului trecut și cu o plasare fruntașă și în statisticile de început de 2008 este Ford Fiesta. Prețul de bază al variantei de intrare este de 9.990 de euro și conține ca ofertă o serie de dotări opționale incluse în preț.

Ford Fiesta oferă cam aceleași dotări ca și Sandero: ABS+EBD, aer condiționat, radio CD cu patru difuzoare, geamuri electrice și lista poate continua. Sandero vine, însă, în plus cu 2 airbaguri laterale (nedisponibile pe Ford Fiesta), asistență la frânarea de urgență, un motor mai puternic și spațiu mai generos pentru bagaje.

Fiesta mizează pe promoțiile de sfârșit de carieră, dar și pe capitalul de imagine generat de venirea Ford la Craiova.

Pe locul secund la clasa mică s-a plasat anul trecut Volkswagen Polo, cu 6.316 comenzi. Modelul a avut un preț de 8.900 de euro pentru varianta Happy prin programul “Rabla”, deci ar putea fi un posibil concurent low-cost pentru modelul Dacia Sandero.

Oferta este, însă, destul de spartană pentru acești bani, modelul fiind privat de multe dintre dotările de siguranță și confort de care hatchbackul românesc beneficiază. În pus, are un motor în doar 3 cilindri, cu o capacitate de 1,2 litri și putere de 70 de cai.

Imaginea puterncă de automobil german, dublată de percepția calității sunt atuurile care îl mențin pe Polo pe o piață cu afinități nemțești. Până la apariția noii generații pe piață mai trebuie așteptat un an, deci VW Polo va beneficia, cel mai probabil, de discounturi.

Top 3 pe 2007 este încheiat de Opel Corsa. Prețul pentru varianta de intrare a citadinei Opel Corsa este de 10.300 de euro cu toate taxele și este aferent nivelului promoțional de echipare Edition. Oferta constă într-un motor de 1,2 litri și 80 de cai, aer condiționat, ABS și aibaguri frontale pentru șofer și pasager.

Opel Corsa este modelul care se apropie cel mai mult de dimensiunile lui Sandero, având o lungime de 4 metri și un portbagaj de 290 de litri. De asemenea, este și cel mai modern față de ceilalți concurenți.

Cum va influența Sandero vânzările Dacia ?

Dacia Sandero intră pe piață în momentul de apogeu al fenomenului auto în România. Dacă Dacia Logan și-a făcut apariția în perioada în care românii apreciau un automobil după capacitatea portbagajului și berlinele "pentru piețele emergente" încă patronau fenomenul auto, Sandero își va face loc în segmentul cel mai important ca dinamică în ultimii ani, cel al modelelor de clasă mică în două volume.

Sandero, în versiunea argeșeană, va ținti către acel public care nu deține resursele materiale pentru a accede la modele în două volume cu buletin vestic, dar consideră Dacia Logan un model cu prea multe trăsături familiste.

Deci, teoretic fratele în trei volume nu se va simți amenințat o dată cu lansarea oficială a modelului în două volume. Practic, cum criteriul financiar a contat în multe din deciziile cumpărătorilor de Logan, Dacia Logan ar putea experimenta o erodare a cotei de piață (ceea ce s-a observat și la lansarea modelului break, Logan MCV).

La prima vedere, acest fapt ar putea părea un act de canibalism comercial între două modele ale aceleiași mărci. Însă Dacia încearcă să anticipeze tendințele pieței, în condițiile în care cererea de Dacia Logan este pe o pantă descendentă și Ford va produce la Craiova tot o citadină. Sandero de România va ține astfel vânzările constructorului prin factorul noutate la un nivel ridicat, până când gama se va întări cu Dacia SUV și următoarea generație Dacia Logan.

În acest context, Dacia Sandero pare că își va găsi destul de ușor locul pe piața românească, fiind un produs similar Loganului, dar, totuși, complementar. Hatchback-ul va încerca să păstreze părțile forte ale modelului în 3 volume – habitabilitate și preț, dar corectează un pic prin aspectul mai “șlefuit” și tineresc concepția de “dulap” pe patru roți, destinat familiilor ce își petrec weekendurile la țară.
www.promotor.ro

Publicat: 10 Mar. 2008, 13:34 Actualizat: 10 Mar. 2008, 14:38 Auto-Moto
Pe aceeași temă
O vedetă Pro TV a fost înmormântată astăzi! Doar câțiva apropiați au luat parte la funeralii
O vedetă Pro TV a fost înmormântată astăzi! Doar câțiva apropiați au luat parte la funeralii
Poveste terifiantă la Iaşi: soţul şi-a găsit soţia şi fiica fără suflare, în cadă. De ce a fost condamnat pentru moartea nevestei
Poveste terifiantă la Iaşi: soţul şi-a găsit soţia şi fiica fără suflare, în cadă. De ce a fost condamnat pentru ...
Cine sunt oamenii care au prioritate la testare. Explicaţiile lui Nelu Tătaru
Cine sunt oamenii care au prioritate la testare. Explicaţiile lui Nelu Tătaru
Jucatorul DAT AFARA din Romania pentru ca e ‘un munte de carbune’ a devenit ZID in fata milionarilor intr-un campionat important! Filozofia TEPELOR in Liga 1!
Jucatorul DAT AFARA din Romania pentru ca e ‘un munte de carbune’ a devenit ZID in fata milionarilor intr-un campionat ...
Atenţie la mesajele false despre coronavirus! Nu crede tot ce primeşti pe Facebook sau WhatsApp
Atenţie la mesajele false despre coronavirus! Nu crede tot ce primeşti pe Facebook sau WhatsApp
BREAKING! Primul DECES de coronavirus in randul cadrelor medicale! Ne MOR eroii...Dumnezeu sa o IERTE!
BREAKING! Primul DECES de coronavirus in randul cadrelor medicale! Ne MOR eroii...Dumnezeu sa o IERTE!
Poze interzise cu Anamaria Prodan din izolare! La 47 de ani are corp de puștoaică
Poze interzise cu Anamaria Prodan din izolare! La 47 de ani are corp de puștoaică
Sfârşitul coşmarului: scenarii pentru criza de 
coronavirus – pauză de 3 luni, îngheţ un an sau ameninţare eternă a 
omenirii
Sfârşitul coşmarului: scenarii pentru criza de coronavirus – pauză de 3 luni, îngheţ un an sau ameninţare eternă ...
Maşina de făcut bani. Fraţii Pavăl de la Dedeman nu ratează nicio ocazie să facă milioane. Cea mai nouă lovitură
Maşina de făcut bani. Fraţii Pavăl de la Dedeman nu ratează nicio ocazie să facă milioane. Cea mai nouă lovitură
Cea mai SÂNGEROASĂ sărbătoare din istoria românilor. Mii de oameni au fost UCIŞI în mai puţin de cinci minute: ''A fost un adevărat MASACRU, un genocid''. Nimeni nu a plătit nimic până astăzi
Cea mai SÂNGEROASĂ sărbătoare din istoria românilor. Mii de oameni au fost UCIŞI în mai puţin de cinci minute: ''A ...
Psihologia pierderii locului de muncă în timpul coronavirusului
Psihologia pierderii locului de muncă în timpul coronavirusului
BOMBĂ la CFR! Fotbalistul care a scris istorie PLEACĂ. Jucătorii, uimiţi când au aflat: “Era omul lui Petrescu, nu se mai poate face nimic”
BOMBĂ la CFR! Fotbalistul care a scris istorie PLEACĂ. Jucătorii, uimiţi când au aflat: “Era omul lui Petrescu, nu ...
Surpriză totală pentru cei cu mașini pe motorină și pe benzină! Vești fabuloase pentru milioane de oameni
Surpriză totală pentru cei cu mașini pe motorină și pe benzină! Vești fabuloase pentru milioane de oameni
Persoanele care nu vor mai avea nevoie de declarație pe propria răspundere. O nouă ordonanță militară
Persoanele care nu vor mai avea nevoie de declarație pe propria răspundere. O nouă ordonanță militară
O stafie bântuie Europa: criza economică devastatoare. Deşteptarea! Trebuie să repornim România înainte să o îngropăm
O stafie bântuie Europa: criza economică devastatoare. Deşteptarea! Trebuie să repornim România înainte să o îngropăm
Acest șofer i-a lăsat MASCA pe polițiști. Ideea GENIALĂ pe care a avut-o pentru a scăpa de control - VIDEO
Acest șofer i-a lăsat MASCA pe polițiști. Ideea GENIALĂ pe care a avut-o pentru a scăpa de control - VIDEO
S-au căsătorit după doi ani de iubire. La două săptămâni după nuntă, tânăra soţie a cerut DIVORŢUL. Motivul e incredibil. „Nu ştiu dacă e de râs sau de plâns. Altele s-ar bucura!”
S-au căsătorit după doi ani de iubire. La două săptămâni după nuntă, tânăra soţie a cerut DIVORŢUL. Motivul ...
Virusologul şef din China avertizează:
Virusologul şef din China avertizează: "O nouă pandemie de coronavirus e posibilă primăvara viitoare"
Singurul județ din România care până azi nu avea niciun caz de coronavirus. Cum au reușit sa se protejeze
Singurul județ din România care până azi nu avea niciun caz de coronavirus. Cum au reușit sa se protejeze
Se pregătește o nouă Ordonanță Militară.  Ce restricții se impun
Se pregătește o nouă Ordonanță Militară. Ce restricții se impun
Bombă în showbiz: cine este vedeta care se iubește cu fostul Mădălinei Ghenea! Bomba sexy s-a afișat pe stradă cu afaceristul fără rușine
Bombă în showbiz: cine este vedeta care se iubește cu fostul Mădălinei Ghenea! Bomba sexy s-a afișat pe stradă cu ...
Lovitură după lovitură pentru Casa Regală! Regina a fost foarte afectată de ultimele evenimente. Ce a trebuit să facă Suverana este trist
Lovitură după lovitură pentru Casa Regală! Regina a fost foarte afectată de ultimele evenimente. Ce a trebuit să facă ...
13 intrebari fierbinti despre sex si sexualitate
13 intrebari fierbinti despre sex si sexualitate
FOTO. Anca Țurcașiu arată fabulos la 49 de ani! Se pozează fără rețineri în carantină
FOTO. Anca Țurcașiu arată fabulos la 49 de ani! Se pozează fără rețineri în carantină
FOTO. Adelina Pestrițu, incendiară la ieșirea din duș! S-a pozat așa, iar fanii s-au încins: "Are pe ce să stea prosopul"
FOTO. Adelina Pestrițu, incendiară la ieșirea din duș! S-a pozat așa, iar fanii s-au încins: "Are pe ce să stea ...
COVID-19: Cum putea China să împiedice epidemia, dar nu a făcut-o
COVID-19: Cum putea China să împiedice epidemia, dar nu a făcut-o
Prima piesă care PICĂ dacă lași mașina NEMIȘCATĂ câteva săptămâni
Prima piesă care PICĂ dacă lași mașina NEMIȘCATĂ câteva săptămâni