Timpul trece, ADN-ul rămâne

10 mai 2013 647 afişări Auto-Moto
Timpul trece, ADN-ul rămâne

Trei variante de motorizare, toate eficiente la consum, fac din Trax o alegere logică pentru şofatul în regim urban

SUV-urile de dimensiuni reduse sunt din ce în ce mai... la modă, în special într-o perioadă în care astfel de automobile şi-au pierdut din scopul iniţial şi sunt folosite preponderent pe drumurile asfaltate, urban sau extraurban. În acest context, Chevrolet a lansat la finalul lunii trecute modelul Trax, pe însorita coastă a Croaţiei. La 78 de ani de la momentul în care constructorul american a inventat SUV-ul, Chevrolet Suburban, Trax vine să satisfacă cererea de automobile practice şi fiabile.

Exterior impozant, interior practic

Primul contact vizual cu Trax nu aduce surprize. Este un Chevrolet cât se poate de clasic, cu aspect „musculos“ şi statură impozantă. La interior, inginerii au reuşit să eficientizeze la maximum spaţiul, reuşind să alcătuiasă un habitaclu plăcut. Vitezometrul (digital) şi turometrul (clasic) par împrumutate de la modelele sport de motociclete japoneze, iar sistemul MyLink, uşor de folosit pe ecranul tactil de pe consola centrală, permite accesarea funcţiilor clasice de tipul telefon, galerie foto, videoclipuri, muzică, radio... etc. Conexiunea facilă cu un iPhone aduce pe ecran şi funcţia de GPS.

Putere cu un consum redus de carburant

Timp de două zile, am avut ocazia să conducem Trax-ul în două variante de motorizare: 1,4 benzină (140 cai şi 200 Nm cuplu) şi 1,7 diesel (130 cai/300 Nm). Primul este pe cât de clasic, pe atât de satisfăcător pentru cei „cuminţi“. Nu dă senzaţia de lipsă de putere, ba chiar te poţi baza pe el în situaţii de depăşiri mai la... limită, iar nivelul zgomotului este redus. Spunem de zgomot pentru că la 1,7 diesel, motorul turbo, alt­fel puternic, produce un nivel de zgomot ce ar putea să nu fie pe placul şoferilor conservatori. În turaţii ridicate, Trax 1,7 diesel (ajutat şi de combinaţia vitezometru/turometru) sună precum o motocicletă de curse. Ceea ce, pentru unii, poate fi un plus, în special deoarece consumul de carburant, în orice variantă de motorizare, este unul mai mult decât decent.


DETALII TEHNICE

Motorizări: benzină: 1,6 litri benzină (115 cp), 1,4 turbo (140 cp); motorină: 1,7 turbo (130 cp)

Volum portbagaj: 356 litri

Capacitate rezervor: 53 litri; 53 litri; 52 litri

Viteză maximă: 173 km/h; 194 km/h; 183 km/h

Demaraj 0-100 km/h: 12,3 secunde; 9,8 secunde; 9,4 secunde

Consum oficial mixt: 6,5 l/100 km; 6,4 l/100 km; 4,9 l/100 km

Emisii CO2: 153 g/km; 149 g/km; 129 g/km (Euro 5)

Preţuri: cel mai ieftin – 15.500 euro (1,6 benzină, echipare LS); cel mai scump – 21.700 euro (1,7 diesel, echipare LT+)

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.