Renault lansează Noul Clio. FOTO | Evoluţie impresionantă a generaţiei care a luat naştere în 1990

29 ian 2019 1948 afişări Auto-Moto
Renault lansează Noul Clio. FOTO | Evoluţie impresionantă a generaţiei care a luat naştere în 1990
GALERIE (3 de imagini) VEZI GALERIA

Renault prezintă Noul Clio, a cincea generaţie a unui model de referinţă vândut deja în 15 milioane de exemplare. Lansat în 1990, Clio a devenit cel mai bine vândut model la nivel mondial al Grupului Renault. Considerată cel mai adesea cea mai iubită maşină franţuzească, aceasta şi-a crescut vânzările chiar din 2013, devenind lider al segmentului B în Europa. Între 2012 şi 2018, în fiecare an, s-a vândut mai bine decât anul precedent, asigurând o performanţă comercială excepţională.

Mai modern, mai atletic, Noul Clio se bazează pe ADN-ul care i-a garantat succesul timp de aproape 30 de ani. Acesta valorifică fiecare dintre punctele forte ale celor patru generaţii anterioare pentru a deschide un nou capitol al evoluţiei sale:

  • De la primul Clio a preluat toate elementele care îl transformă într-un model iconic. Aşa cum s-a întâmplat cu prima generaţie, Noul Clio împrumută tehnologii care apar pe vehicule de segment mai înalt, cum ar fi Megane sau Espace.
  • De la Clio II păstrează standardele foarte înalte de confort şi spaţiu.
  • Aşa cum a reuşit Clio III, acesta îmbunătăţeşte calitatea percepută.
  • De la Clio IV noul model moşteneşte un design puternic, care a inspirat întreaga gamă Renault

Conceput în conformitate cu principiul Evoluţie şi revoluţie. Noul Clio se reinventează: design-ul exterior evoluează spre o silueta mai matură, in timp ce design-ul interior este complet regândit. Noul model câştigă în vitalitate şi modernitate, rămânând uşor de recunoscut, în ciuda faptului că este complet revizuit. La interior, revoluţia este uşor de remarcat. Habitaclul complet reproiectat este inspirat de segmentele superioare, atât în ceea ce priveşte calitatea percepută, cât şi tehnologia disponibilă.

„A cincea generaţie a lui Clio este foarte importantă pentru noi, deoarece este un best-seller în segment şi ocupă locul doi în clasamentul vânzărilor auto din Europa pentru toate categoriile. Acest model vedeta oferă cele mai bune elemente ale generaţiilor anterioare. Design-ul exterior al lui Clio IV ne-a sedus clienţii şi continuă să o facă şi astăzi. Aşa că am decis să păstrăm ADN-ul său dar să oferim mai multă modernitate şi eleganţă. La interior, este o adevărată revoluţie, cu o îmbunătăţire vizibilă a calităţii percepute, a rafinamentului şi a prezenţei tehnologiei. Este cel mai bun Clio de până acum”, Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.

Noua versiune a lui Clio este punctul de vârf al planului strategic al Groupe Renault, “Drive the Future (2017-2022)”. Prezentat în toamna anului 2017, planul are trei obiective cheie:

Electric: până în 2022, Groupe Renault va oferi în gama sa 12 modele electrificate. Noul Clio va fi primul cu motorul său E-Tech hybrid, bazat pe tehnologia dezvoltată de Renault.

  • Conectat: de asemenea, până în 2022, compania vizează vehicule 100% conectate pentru pieţele cheie. Noul
  • Clio ilustrează perfect acest moment cu noul său sistem multimedia dezvoltat de Alianţă.
  • Autonom: până în 2022, Groupe Renault va comercializa 15 modele echipate cu tehnologie autonomous driving. Noul Clio va fi un pionier în acest sens, popularizând vehiculul de oraş echipat cu sisteme de asistenţă specifice modelului autonom.

Noul model de segment B este esenţial pentru strategia care vizează consolidarea sinergiilor în cadrul Alianţei. Această strategie se bazează în special pe dezvoltarea tehnologiilor partajate şi pe utilizarea noilor platforme, cum ar fi platforma CMF-B pe care este construit Clio V şi noua sa arhitectură electrică şi electronică. Prin urmare, platforma poate integra cele mai moderne tehnologii pentru a răspunde noilor cerinţe ale pieţei. Pionierul unei noi generaţii de modele Renault, Clio va fi, de asemenea, disponibil cu o versiune R.S Line,inspirată de Renault Sport, şi cu o versiune INITIALE PARIS, aceasta din urmă având o nouă linie de design.

Este nevoie doar de o clipă ca să observi. Calitatea percepută şi ergonomia bordului au fost stabilite ca priorităţi pentru echipele de design interior care s-au ocupat de Noul Clio. Acesta are o nouă abordare în ceea ce priveşte calitatea habitaclului, cu materiale de ultimă generaţie, bord plăcut la atingere, panourile uşilor şi finisajul consolei centrale re-desenate cu meticulozitate. Dispunând de un design mai compact, pentru a oferi mai mult spaţiu şi pentru a integra mai multe tehnologii la bord, noul Smart Cockpit al modelului Clio este orientat către şofer. Linia bordului fluidă subliniază impresia de lăţime. Echipat cu cele mai mari ecrane din segment, modelul oferă o ergonomie modernă pentru o experienţă de conducere mai plăcută. Noua versiune Clio aduce şi inovaţii în segmentul larg accesibil, printre care şi frâna de parcare electrică, deosebit de utilă la condusul in oraş.

Ecran multimedia

O componentă cheie a noului „Smart Cockpit”, ecranul multimedia de 9,3 inch (de două ori mai mare decât versiunea de 7 inch) este cel mai mare ecran existent vreodată pe un model Renault. Tableta verticală şi curbată, inspirată de cea disponibila pe modelul Espace, măreşte vizual tabloul de bord, conferă interiorului o senzaţie mai modernă şi îmbunătăţeşte vizibilitatea ecranului. Orientat către şofer, ecranul, cu noul sistem conectat EASY LINK, cuprinde toate funcţiile multimedia, navigaţie şi infotainment, precum şi setările MULTI-SENSE, toate fiind remarcabil de simplu de utilizat.

Ecran digital

Pentru prima dată, Noul Clio este echipat cu un ecran digital care înlocuieşte afişajul analogic tradiţional. Tehnologia a fost adoptată direct de la segmentele de vârf. Cu o mărime de 7 până la 10 inch, ecranul TFT poate fi utilizat pentru a personaliza experienţa de conducere într-o manieră extrem de intuitivă. Versiunea de 10 inch va include navigaţie GPS pe ecran. Cu cele două versiuni de 9,3 inch şi 10 inch, Noul Clio propune cele mai mari ecrane din segmentul său.

Panoul de bord

O atenţie deosebită a fost acordată calităţii tabloului de bord al modelului Clio. Acesta este împărţit în trei părţi: un panou superior cu un strat de spumă, un panou central personalizabil şi o zonă inferioară care găzduieşte componente funcţionale, cum ar fi torpedoul. Forma de undă a bordului oferă lăţime vizuală suplimentară habitaclului. Această impresie este accentuată în continuare de formele orizontale ale aeratoarelor centrale şi laterale. Sub ecranul central, o atenţie meticuloasă a fost acordată ergonomiei, cu butoane şi butoane de control pentru aerul condiţionat, cu acces direct pentru o utilizare mai uşoară de către şofer.

Volanul

Volanul nou are un design elegant prin utilizarea unui airbag mai compact decât pe modelul anterior, îmbunătăţind vizibilitatea tabloului de bord pentru şofer. Având un diametru mai mare, noul volan se simte foarte plăcut la condus. Încorporează butoane de comenzi noi, iluminate şi contribuie la îmbunătăţirea calităţii percepute prin finisajul cromat satinat.

Consola centrală

Consola centrală este, de asemenea, o componentă cheie a noului „Smart Cockpit” de care beneficiază Noul Clio. Poziţionată mai sus pentru o ergonomie sporită, încadrează schimbătorul de viteze, care oferă o aderenţă naturală şi confortabilă. Suprafaţa consolei centrale poate fi personalizată în funcţie de schema de design interior şi dispune de un iluminat special pe marginea exterioară. Compartimentele de depozitare extrem de practice, construite în partea inferioară a consolei, uşurează viaţa pasagerilor, oferind inclusiv o zonă de încărcare wireless a telefoanelor mobile.

Scaunele

Scaunele din Noul Clio sunt echipează, în general, pe modelele de vârf. Ele oferă un suport mai bun printr-o bază mai lungă a scaunului şi o susţinere laterală mai bună. Carcasa lor semi-moale îmbunătăţeşte semnificativ spaţiul pentru genunchi în cazul pasagerilor din spate, în timp ce noile tetiere, mai subţiri, în formă de virgulă, îmbunătăţesc vizibilitatea şi confortul pasagerilor. Scaunele sunt, de asemenea, mai ergonomice şi mai uşor de utilizat, datorită sistemelor de control mai accesibile.

Panourile uşilor

Panourile uşilor de pe Noul Clio sunt disponibile în materiale plăcute la atingere, unice pentru segmentul B.Acestea sunt acoperite cu inserţii mari puse în evidenţă, ca şi cotiera, printr-o gamă largă opţiuni de personalizare. Inserţiile sunt prevăzute de asemenea cu o lumină caldă, indirectă şi difuză.

Personalizarea

Fiecare client al Noului Clio îşi poate crea o maşină după propria imaginaţie, cu o gamă largă de pachete de personalizare, hotărând asupra aspectului consolei centrale, tabloului de bord, panourilor uşilor, volanului şi cotierelor. Clienţii pot alege între nu mai puţin de opt scheme de design interior şi o ofertă de personalizare inovatoare în culori speciale pentru linia formată de aeratoarele orificiile care acoperă întreaga lăţime a tabloului de bord. Noul Clio este disponibil şi cu iluminare ambientală în opt culori diferite.

Un design exterior modernizat şi mai expresiv

Mai sofisticat şi mai dinamic din toate unghiurile, Noul Clio preia formele senzuale ale generaţiei anterioare. Modelul îşi păstrează expresivitatea şi profilul elegant. În partea din faţă, capota încorporează o linie sculptată. Calandrul devine mai mare, iar bara de protecţie din faţă este mai bine evidenţiată cu ajutorul unei grile care asigură răcirea optimă a motorului. In ceea ce priveşte dimensiunile laterale, Clio V este scurtat cu 14 milimetri (lungime 4048 mm, lăţime 1798 mm), însă asigură mai mult spaţiu în habitaclu.

Caroseria este mai joasă cu până la 30 de milimetri (înălţime 1440 mm) pentru o performanţă aerodinamică şi sportivitate mai bune. Roţile de 17 inch (în funcţie de versiune) îmbunătăţesc dinamica vehiculului. Detaliile precum antena, proiectoarele cu LED-uri, portbagajul şi linia cromată în jurul suprafeţei laterale vitrate susţin modernizarea design-ului exterior şi, ca in cazul interiorului, îmbunătăţesc calitatea percepută.

Culori de caroserie

Orange Valencia este una dintre noile nuanţe din gamă, precum şi Brown Vison şi Bleu Céladon. Aceasta asigură dinamism Noului Clio şi oferă o profunzime şi strălucire fără precedent datorită tratamentului său specific, bazat pe un lac colorat în portocaliu, utilizat pentru prima dată în industria automobilelor. 11 culori de caroserie şi 3 pachete de personalizare exterioară (roşu, portocaliu şi negru) sunt disponibile.

Deflectoare de aer

Pentru prima dată pe acest model, deflectoarele de aer apar la pasajele roţilor din faţă. Ele ajută la limitarea perturbaţiilor şi îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice, reducând consumul. Ca bonus, ele aduc dinamism şi sportivitate designului Noului Clio.

Proiectoare frontale

Acum farurile 100% LED sunt disponibile încă de la primul nivel de echipare şi preiau semnătura luminoasă în formă de C caracteristică modelelor Renault. Acestea oferă Noului Clio un aspect mai expresiv ce imprimă eleganţă.

Portbagaj

Arhitectura portbagajului a fost optimizată pentru o formă cât mai cubică posibil. Sistemul audio premium BOSE a fost complet integrat şi, prin urmare, nu aduce modificări volumului portbagajului, care este mărit la 391 de litri – adăugăndu-se celor 26 de litri de depozitare interioară - pentru cel mai bun volum din categorie. Planşa dublă facilitează încărcarea zilnică şi se transformă în suprafaţă plată când scaunele din spate sunt rabatate.

Stopuri

La fel ca în zona frontală, luminile spate încorporează o nouă semnătură luminoasă în formă de C, cu un efect de adâncime accentuat. Al treilea stop, mai lung şi mai subţire, este vizibil pe partea superioară a lunetei.

Profil

Profilul elegant al generaţiei anterioare, subliniat de mânerele uşii din spate integrate în geamul lateral, a fost îmbunătăţit de numeroasele opţiuni estetice: conturul cromat al geamurilor, stâlpii şi mânerele din spate în negru lucios, badge-ul CLIO cromat etc… Acest profil gândit cu grijă şi detalii îmbunătăţeşte şi calitatea exterioară percepută.

Partea din spate

Găsim în zona din spate liniile cromate plasate pe flancuri. Designul portbagajului, incluzând hayon-ul cu scutul, au fost restilizate pentru a-i oferi un nivel ridicat de calitate percepută. Luminile care se prelungesc pe hayon conferă o linie mai amplă şi mai atletică modelului.

Noul Renault CLIO R.S. Line

O nouă versiune inspirată de Renault Sport

Renault Sport introduce noua sa linie R.S. Line pe Noul Clio, care va înlocui treptat linia actuală GT-Line. Fiind unul dintre pionierii în ceea ce priveşte opţiunea de pachet sport, modelul a susţinut cu fermitate strategia gamei Renault Sport pe toate pieţele din 2010. Cu o ofertă mai evoluată şi mai bogată, RS Line reprezintă mai mult decât o schimbare de nume pentru versiune.

R.S. Line este într-adevăr mai sportiv cu ajutorul liniilor exterioare şi a design-ului interior şi răspunde aşteptărilor numeroşilor clienţi care doresc o diferenţiere puternică susţinută de o siluetă mai dinamică. R.S. Line marchează, de asemenea, o afiliere mai puternică cu badge-ul de înaltă performanţă R.S., două litere sinonime cu sportivitatea autentică. Acesta adoptă majoritatea codurilor de design exterior şi interior ale Renault Sport.

În partea exterioară, Noul Clio R.S. Line prezintă linia dinamică de inspiraţie F1, semnătura de design iconică a modelelor R.S. Versiunea dispune, de asemenea, de o grila de tip fagure, jante de aliaj de 17 inchi şi un panou spate mai atletic. La interior, găsim şi alte elemente identitare R.S., cum ar fi scaunele sport cu susţinere laterală, inserţii din carbon, un volan sport din piele perforată marcat cu sigla RS, pedalier de aluminiu şi, în final, o ambianţă neagră cu detalii şi cusături roşii.

Prin adăugarea mai multor atribute sportive Noului Clio, marca RS Line permite clienţilor să se bucure de experienţa mărcii în motorsport, o moştenire care continuă astăzi de la Formula 1 până la competiţiile independente.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.