Marius Avram a oferit un verdict despre faza penalty-ului pe care arbitrul Istvan Kovacs nu l-a acordat în meciul dintre FCSB și Dinamo București, încheiat cu scorul de 2-1.
Reamintim că, în minutul 34 al partidei de pe Arena Națională, „câinii” au solicitat o lovitură de la 11 metri, după ce Ngezana a atins mingea cu mâna, în propriul careu. Istvan Kovacs a lăsat jocul să continue, iar arbitrii din camera VAR nu au intervenit.
În minutul 34 a avut loc cea mai controversată fază a meciului dintre FCSB și Dinamo București, încheiat cu scorul de 2-1. „Câinii” lui Zeljko Kopic au solicitat o lovitură de la 11 metri, după un henț comis de Ngezana. Istvan Kovacs a decis să lase jocul să continue, iar arbitrii din camera VAR nu au intervenit.
Marius Avram a analizat cu atenție faza respectivă și este de părere că Dinamo trebuia să beneficieze de o lovitură de la 11 metri.
„Am urmărit faza din mai multe unghiuri. Văzând reluările, este un henț evident. Toate elementele se întrunesc pentru acordarea loviturii de la 11 metri. Mingea vine de departe, nu este surprins, nepregătit. Are mâna depărtată de corp, ridicată, are efect imediat, amortizează mingea care vine în capul adversarului.
Decizia corectă era lovitură de la 11 metri. Era suficient doar lovitură de la 11 metri, fără sancțiune disciplinară.
În general, pentru a fi sancționabil, hențul trebuie să fie intenționat. El duce mâna sus, avea timp să tragă mâna. Pentru a fi și cartonaș galben, trebuie să se întrunească mai multe elemente. Înclin spre a nu acorda și sancțiunea disciplinară în această situație.
Istvan Kovacs comunică cu cei din cabină, le spune ce vede. Sunt curios ce le-a comunicat. Dacă el spune că nu a fost henț, nimeni nu-l va chema pe Istvan Kovacs să revadă faza. Un arbitru VAR cu personalitate, cu regulamentul în mână, îl chema să vadă faza. Istvan Kovacs s-ar fi răzgândit”, a declarat Marius Avram, la DigiSport.
În prima repriză a derby-ului a avut loc o fază controversată. Istvan Kovacs, cel care conduce de la centru această partidă, a refuzat să acordă o lovitură de la 11 metri în favoarea „câinilor” lui Zeljko Kopic, la un henț clar, comis de Ngezana. Arbitrii din camera VAR nu au intervenit la această fază, iar jocul a fost lăsat să continue, spre stupoare tuturor.
La faza respectivă, Sivis a expediat o centrare de pe partea dreaptă, în careul celor de la FCSB, unde a avut loc un duel între Ngezana și Perica. Fundașul celor de la FCSB a lovit mingea cu mâna dreaptă. Ulterior, balonul a fost expediat spre poartă, de către Perica, cu o lovitură slabă de cap, care nu i-a pus probleme lui Ștefan Târnovanu.
Atacantul „câinilor” a protestat și i-a transmis lui Istvan Kovacs că Dinamo trebuia să primească o lovitură de la 11 metri. Cu toate acestea, decizia nu a fost schimbată.