Sandor Csanyi (72 de ani), președintele Federației de Fotbal din Ungaria, care îi este apropiat premierului Viktor Orban, a cumpărat brandul Napolact.
Cu o avere estimată la aproape două miliarde de euro, potrivit revistei de specialitate Forbes, Csanyi deține titlul pentru cel mai bogat maghiar.
Brandul românesc Napolact, parte a companiei olandeze FrieslandCampina, una dintre cele mai mari din lume atunci când vine vorba despre industria lactatelor, tocmai a trecut sub conducere maghiară, informează cei de la Profit.ro, care prezintă și câteva detalii din spatele tranzacției.
Conform sursei citate, FrieslandCampina, societatea mamă, a ajuns la un acord cu compania maghiară Bonafarm Group pentru cedarea operațiunilor sale de pe teritoriul românesc.
Iar în spatele Bonafarm Group, care mai coordonează deja activitățile câtorva societăți din România, între care și Sole Mizo, se află nimeni altul decât Sandor Csanyi, cel mai bogat maghiar care este și președintele Federației de Fotbal din Ungaria (MLSZ).
Cu o avere estimată la 1.9 miliarde de dolari în topurile recente ale revistei de specialitate Forbes, Sandor Csanyi se mai poate mândri cu faptul că este directorul executiv al grupului OTP Bank. De asemenea, oligarhul are și o relație foarte apropiată cu Viktor Orban, premierul Ungariei.
Decizia este explicată ca venind în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim”, se arată pe Profit.ro.
Dacă e să rămânem în sfera fotbalistică, Sandor Csanyi a devenit premierul Federației de Fotbal din Ungaria în anul 2010, imediat după ce Viktor Orban a ajuns în fruntea țării din postura de premier. Cei doi sunt foarte buni prieteni și nu de puține ori au fost văzuți împreună la evenimente, inclusiv la meciuri de fotbal.
Pe de altă parte, Sandor Csanyi a ocupat și funcția de vicepreședinte la UEFA, iar în timpul colaborării cu forul care conduce fotbalul la nivel de continent a făcut o propunere neașteptată. Pe scurt, și-a dorit ca simbolul controversat al Ungariei Mari să poată fi afișat la meciurile maghiarilor din competițiile internaționale:
Dacă MLSZ organizează un campionat, echipele trebuie să accepte condițiile jocului anunțat. Situația este similară pe plan internațional. Dacă noi vrem să jucăm în preliminariile Campionatelor Europene de Fotbal, în Liga Națiunilor sau chiar în Liga Campionilor și în Liga Europeană, atunci trebuie să acceptăm condițiile jocului anunţate. Potrivit UEFA, bannerele care poartă mesaje rasiste sau politice nu pot fi afișate. Întrebarea este dacă simbolul Ungariei Mari poartă un mesaj politic. În opinia noastră nu poartă”, spunea Sandor Csanyi, printre altele.