Fostul mare boxer și pilot Mihai Leu a decedat pe 1 iulie, la 57 de ani, iar fiul lui, Marco, a făcut un gest emoționant.
Sezonul numărul 8 din Campionatul Național de Super Rally a debutat pe 19 iulie, la Alba Iulia, iar Marco Leu, fiul celui dispărut, a pilotat mașina fostului campion.
Cel care a pus bazele competiției a fost chiar Mihai Leu. Din acest motiv, Federația Română de Automobilism Sportiv și Primăria Municipiului Alba Iulia au pus la punct un moment special.
În semn de omagiu, familia celui dispărut a decis să amenajeze un spațiu în paddock, unde a fost expus modelul Audi R8 GT3 cu care Mihai Leu a concurat ultima oară în campionat, alături de combinezonul său de curse și casca originală.
Surpriza a fost că Marco Leu a pilotat mașina tatălui lui în etapa de Super Rally de la Alba Iulia, prima din acest sezon. El a făcut o demonstrație cu autoturismul pe care tatăl lui campion l-a pilotat de multe ori în Campionatele Naționale, scrie as.ro.
Etapa de Super Rally de la Alba Iulia a fost câștigată de Leo Borlovan. Acesta a intrat în posesia Trofeuluialba Iulia, după ce a realizatt un record de traseu. Pe următoarele două locuri s-au clasat Dragoș Savloschi și Aurelian Andronache. Premierea a fost făcută de Anna Leu.
La Alba Iulia au avut loc alte competiții organizate de Federația Română de Automobilism Sportiv. Este vorba despre Night Race 2 (Campionatul Național de Drift: etapa 3 de la Clasele Pro și SemiPro – etapa 4, de la Clasa Street), etapa 4 din Campionatele Naționale de Super Slalom, Slalom Juniori și Vehicule Electrice, etapa 3 din Campionatul Național de Autocross, Cupa Ro Rally Marathon și Cupa Ana Lugojana.
Municipiul Alba Iulia a fost ales a treia oară consecutiv pentru a găzdui acest eveniment organizat de AMC Racing, prin Anna Leu, și FRAS, la Cetatea Alba Carolina, pe un circuit stradal unic în România.
24 de piloți au fost pe grila de start, care au pilotat unele dintre cele mai spectaculoase mașini de curse, de la modele electrice și până la monoposturi sau Ferrari 488 Challenge.
Traseul, identic celui utilizat în cadrul edițiilor din 2023 și 2024, are o lungime de 4,40 kilometri și este conceput pentru a oferi provocări tehnice și momente spectaculoase pentru public.
Configurația include multe devieri și șicane, care solicită la maximum abilitățile piloților. Atingerea lor se penalizează în timpul înregistrat, ceea ce adaugă presiune și intensitate fiecărei secunde de concurs.