Un olandez a parcurs nu mai puțin de 454.408 de kilometri la volanul unei Toyota Yaris. Chiar dacă timpul și-a pus amprenta asupra ei, cu atât mai mult cu cât nu a beneficiat de cea mai bună îngrijire posibilă, mașina continuă să funcționeze impecabil.
Vorbim despre un model fabricat în 1999, ceea ce înseamnă că a atins această bornă impresionantă în decurs de 26 de ani. Media anuală a fost de 17.400 de kilometri.
Desemnat autoturismul anului 2000, reprezentantul primei generații Yaris avea dimensiuni reduse, dar compensa printr-un interior confortabil și practic, iar gama de motorizări era compusă din unități pe benzină și diesel. Acesta a avut un succes răsunător la nivel mondial, fiind vândută în peste 1,2 milioane de exemplare.
Când vine vorba despre distanțe lungi, experții nu recomandă mașinile de oraș, accesibile și compacte. Asta nu înseamnă, totuși, că ele nu pot duce la bun sfârșit și astfel de „misiuni” ce par imposibile.
Modelul Toyota Yaris al unui olandez a atins o bornă impresionantă, trecând cu brio testul timpului. Singurele daune vizibile cu ochiul liber sunt găurile de rugină de pe caroserie și îndoiturile apărute în urma unor tamponări minore.
În urma verificărilor efectuate de un mecanic profesionist, s-a constatat că toate componentele esențiale erau în perfectă stare de funcționare. Doar una dintre roțile din față avea un dezechilibru care producea o vibraţie în volan, la peste 110 kilometri pe oră.
Potrivit proprietarului, autoturismul nu a avut nevoie de reparații majore. Singura componentă care s-a defectat de-a lungul timpului a fost alternatorul.
Motorul, cutia și ambreiajul sunt cele din prima zi, deși bărbatul a parcurs periodic distanțe lungi, în interiorul țării. Pragul zilnic ar fi de 75 kilometri într-o direcţie şi 75 kilometri înapoi, de cele mai multe ori pe autostrăzi.
În schimb, uzura și-a spus cuvântul asupra zonei inferioare a caroseriei. Mecanicul a observat că o simplă apăsare ar fi putut duce la desprinderea bucăților. De asemenea, farurile au devenit aproape mate din cauza trecerii timpului, iar radiatoarele erau uzate.
În mod normal, acestea ar avea nevoie de o înlocuire, ținând cont că lamelele erau deja îndoite, dar nu s-a pus problema unor scurgeri de ulei la motor sau cutie şi nici a unor defecțiuni ale suspensiei. Concluzia specialistului? Micuța și „bătrâna” Toyota Yaris a rezistat exemplar numărului uriaș de kilometri parcurși până în momentul de față.