Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută mașină din Europa anul trecut, cu peste 300.000 de unități înmatriculate pe „Bătrânul Continent”.
Modelul este construit în special în Maroc, unde Renault-Dacia are două fabrici, africanii devenind astfel un jucător cheie în industria auto europeană.
Potrivit Diariomotor, Sandero a fost cea mai bine vândută mașină din Europa anul trecut, cu peste 300.000 de unități înmatriculate pe „Bătrânul Continent”.
Modelul este construit în special în Maroc, unde Renault-Dacia are două fabrici, în Casablanca și Tanger. O a treia unitate de producție se află la Mioveni, dar cea mai mare parte a aprovizionării provine de la uzinele marocane, care au devenit un jucător cheie în industria auto europeană. Aceștia din urmă ocupă acum primul loc în lista celor mai mari exportatori din Africa în 2024.
În ciuda designului său modest, Sandero a devenit un fenomen de vânzări, mai scrie sursa citată. Dintre cele 300.000 de înmatriculări europene în 2024, 28.000 au fost numai în Spania. Aici a ocupat primul, de departe, depășind concurenți precum MG ZS, Seat Ibiza, Seat Arona și Toyota Corolla, potrivit moroccoworldnews.com.
Publicația citată scrie că prețul să extrem de accesibil a făcut din Sandero o mașină extrem de vândută. Cu un preț de pornire de doar 13.490 de euro în Spania, Sandero este una dintre cele mai accesibile mașini de pe piață. O alegere practică pentru mulți cumpărători europeni, care se confruntă cu creșterea majoră a costurilor vieții.
Marocul a devenit în ultimii mulți ani ani un hub important pentru producția de automobile, atrăgând astfel producători auto la nivel mondial, datorită locației sale strategice, costurilor competitive și infrastructurii industriale în creștere.
Orașe precum Tanger și Casablanca dețin fabrici de mari dimensiuni pentru mărci precum Renault-Dacia și Peugeot. Toți acești factori, pe lângă apropierea de Europa, au adus Marocul în fruntea clasamentului ca principal exportator de automobile din Africa.
Guvernul marocan a sprijinit total această creștere cu zone industriale, stimulente și investiții în programe de formare pentru forța de muncă din industria auto.
Industria auto din Maroc produce acum sute de mii de vehicule în fiecare an, atât pentru vânzări interne, cât și în mod special pentru export către Europa și alte piețe din întreaga lume
Cu investiții continue în tehnologie și sustenabilitate, Marocul își propune să își consolideze poziția de centru auto global.