Revoltă după ce FR de Handbal le-a impus cluburilor să pună sălile la dispoziţia partenerului TV timp de 9 ore! Reacţii şi după impunerea unui dress-code. „Bine că nu ne recomandă să ne îmbrăcăm şi de la o anumită firmă”

28 aug 2019 3348 afişări Handbal
Revoltă după ce FR de Handbal le-a impus cluburilor să pună sălile la dispoziţia partenerului TV timp de 9 ore! Reacţii şi după impunerea unui dress-code. „Bine că nu ne recomandă să ne îmbrăcăm şi de la o anumită firmă”

Un nou sezon în handbalul românesc debutează exploziv şi nu neapărat din punct de vedere al rezultatelor sportive. După cazul brazilianului Nantes la partida Dinamo – Poli Timişoara, a „explodat” un alt scandal, provocat de caietul de sarcini impus de Federaţia Română de Handbal pentru cluburile din Liga Naţională. Gheorghe Tadici consideră aberante cele mai multe dintre reguli. Cea care l-a înfuriat în mod special este legată de faptul că echipele gazde sunt obligate să pună sala de jocuri la dispoziţia partenerului TV, în speţă TVR, timp de 9 ore, cu cel puţin 5 ore înaintea orei de începere a meciului de handbal şi 4 ore după încheierea acestuia.

Cu mici excepţii, toate cluburile joacă în săli care aparţin autorităţilor locale şi plătesc chirii pentru a evolua. „FRH a impus cluburilor să pună la dispoziţie sala de desfăşurare a meciurilor timp de 9 ore într-o zi: 5 înainte de meci şi 4 după meci. Ori în condiţiile în care de exemplu, HC Zalău este chiriaş în Sala Sporturilor din Zalău, suma de plată a chiriei va fi una colosală. Cele 9 ore au fost cerute de cei de la TVR pentru a-şi putea monta aparatura tehnică pentru a transmite meciurile în direct. O altă problemă care se ridică la Zalău şi nu numai, este în acest caz faptul că în aceeaşi zi este posibil să se desfăşoare şi meci de volei, programat de FRV. Ori în aceste condiţii, meciul de volei nu poate avea loc. Dar nu doar meci, ci şi antrenament al echipei de volei. Pe lângă acestea, să ne gândim că angajaţii de la Sala Sporturilor trebuie să stea în plus peste program. Cine îi va plăti? Normal că noi, oamenii de rând, care plătim şi abonamentul la TVR”, relatează ziaruldesălaj.ro

Federaţia Română de Handbal impune cluburilor multe reguli legate de partenerul TV, în condiţiile în care împarte 150.000 de euro pe sezon la 28 de echipe (în medie 5,357 de euro într-un sezon)! Practic, cluburile sunt obligate la un efort financiar mult mai mare decât primesc, în schimb, din drepturile TV!

Mai mult, FRH obligă staff-urile tehnice să se îmbrace de acum într-un anumit fel la meciurile din Liga Naţională, practic a transmis un dress-code. „Antrenorii şi oficialii de pe banca echipei trebuie să aibă la jocurile oficiale o ţinută decentă, fiind îmbrăcaţi după cum urmează: pantaloni lungi, cămaşă sau tricou polo cu sigla structurii sportive şi sacou/bluză dacă este necesar în timpul anotimpului rece”, se specifică în caietul de sarcini al FRH. „Federaţia se bagă acum şi în viaţa personală! Bine că nu ne recomandă să ne îmbrăcăm şi de la o anumită firmă”, este reacţia unui alt oficial.

Ce mai cuprinde, printre altele, Caietul de sarcini întocmit de FR de Handbal:

În cazul în care Partenerul TV notifică clubul că sistemul de energie electrică nu este adecvat, clubul gazdă trebuie să pună la dispoziţie un generator de curent adecvat.

Cluburile vor menţiona Partenerul TV ca partener, cu siglă, pe site-ul acestora şi în toate materialele de promovare ale meciurilor transmise (afişe, programe, postere, pliante, bilete, invitaţii etc).

Cluburile au obligativitatea de a produce un panou de interviuri a cărui grafică va fi pusă la dispoziţie de FRH.

Cluburile au obligaţia de a avea un fotograf la fiecare meci de pe teren propriu. Fotograful împreună cu responsabilul de marketing şi media au obligativitatea de a trimite, la maxim o oră de la terminarea jocului, fotografii către adresa comunicare@frh.ro, respectând următoarele cerinţe:

− Dimensiunea minimă a imaginilor trebuie să fie de 3000x4000 sau asemănător (minim 12

megapixeli);

− Trebuie trimise un minim de 5 fotografii cu jucători în acţiune;

− Trebuie trimise fotografii cu materialele de branding şi media (banner masă oficială, panou

interviuri, banner competiţie şi sponsori ai competiţiei, prezentarea echipelor);

− Fotografiile trimise nu vor avea aplicat watermark.

Plasa din spatele porţilor va fi de culoare neagră!

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.