Handbalul, sport naţional! „Scoate dacul din tine!”, mascotă şi imn (II)

26 iul 2017 1190 afişări Handbal
Handbalul, sport naţional! „Scoate dacul din tine!”, mascotă şi imn (II)

În prima parte a acestui articol, am vorbit despre cum a încercat şi a reuşit FRH să implice în handbal studenţii, părinţii, profesorii de sport şi oamenii de afaceri. Azi vă prezentăm câteva superidei care au atras publicul la meciurile naţionalelor, idei expuse de Lorand Balint, director de marketing la Federaţia Română de Handbal în ultimii ani, la Sports Business Academy.

Tricouri cu barbă de dac!

FRH şi-a pus problema comunicării cu publicul care vine la succes, iar acestui public trebuie să îi dai ceva pentru care să simtă o afinitate. Pornind de la lozincile „Este un dac în fiecare dintre noi”, „Handbalul scoate dacul din tine”, Federaţia a lansat o invitaţie fanilor, ca fiecare dintre ei să poarte căciulă de dac, aşa cum suedezii poartă coarne de viking. De asemenea, au avut ideea lupului dacic, în culorile roşu, galben şi albastru, care sperie portarii.

În 2014, nu exista nici echipament decent pentru sportivi, iar în 2015 s-a cumpărat autocar pentru echipa naţională, ornat cu lupul dacic.

Au fost confecţionate măşti de dac, căciuli de dac, tricou cu faţă dublă, pe una scria „Sunt dac” şi când dădeam gol venea faţa galbenă, cu Decebal şi mantie de dac, fulare, steaguri, etc.

FRH a recreat atmosfera dacică la o fermă de lângă Cluj, cu costume, arme, unelte, şi a creat o competiţie între Mica Brădeanu cu mingea de handbal şi Mugur Pop cu arcul, îmbrăcaţi în port dacic. Au fost şi alte lupte ale dacilor, recreate cu mult talent.

Mascota e un dac, care se joacă cu copiii, distrează publicul, iar imnul e melodia veche „Cu căciulile pe frunte, stăm de veacuri ca un munte...”, interpretată de Adi Despot şi Virgil Ianţu. Acest imn se cântă exclusiv la meciurile naţionalei.

Cum s-a făcut echipamentul

Pentru noul echipament, oficialii FRH a intrat în contact cu diferiţi designeri renumiţi, dar nu prea a ieşit ce îşi doreau. „Am citit despre o tânără din Barcelona, care a făcut un proiect de echipamente de sport pentru Casele din Game of Trones, în ideea dacă acestea ar fi avut echipe de fotbal, cum ar arăta. Preşedintele Federaţiei, Alexandru Dedu, cunoscând Barcelona foarte bine, a găsit-o pe fată, am vorbit cu ea, a vrut o sumă modică pentru proiect, vreo 900 de euro, şi ne-a făcut design-ul de echipament. Noile echipamente, folosite la CE, păstrează lupul dacic, dar aduc tricolorul mai puternic. Pentru prima dată, am avut şi pentru portari echipament”, a povestit Lorand Balint la cursurile SBA.

Există, de asemenea, o animaţie 3D, cu mingea de handbal care se transformă în lupul dacic care zboară peste harta României, în sala de sport de la Cluj şi apoi se aşează cuminte pe echipamentul de joc.

A fost şi campania „16 pui de dac România mândră fac”, cu defilare cu mascota în Turda, la meciurile cu Turcia şi Finlanda, şi asistenţa a fost foarte mare.

„Handbalul Sport Naţional” a fost lansat când am luat medalia de bronz la Mondiale, în 2015, cu afişe mari pe şosele.

Implicarea legendelor handbalului

FRH a început să construiască, prin imagini şi alte acţiuni, o asociere între legendele handbalului şi imaginea lor.

România a avut succes la masculin în anii 1970-1980. Astfel, va fi o campanie „Vino cu părinţii tăi la handbal”, pentru oamenii care au prins acele succese.

Handbalul se vede la trei televiziuni!

Una din marile realizări ale Federaţiei este că handbalul se vede acum pe 3 televiziuni.

FRH a făcut şi grafica la transmisiile live de la Digi, Dolce şi TVR, pentru ca spectatorii să vadă acelaşi lucru la tv, indiferent de post.

Mini-handbalul e desenat ca un pui de ciobănesc mioritic. „La noi, copiii încep de la 8 ani să joace handbal, dar danezii încep de la 3 ani, pentru dexteritate şi acomodare cu jocul”, dezvăluie Balint.

Visul FRH este ca fiecare român să fie mândru de handbalul românesc şi „să ajungem să fim cunoscuţi la fel ca Delta Dunării, ca mânăstirile româneşti”.

Grijă de persoanele cu dizabilităţi – tricouri cu limbaj Braille!

Lorand Balint a vorbit la Sports Business Academy şi despre cum au implicat şi  persoanele cu dizabilităţi la meciurile de handbal: „În 2015, am avut la Trofeul Carpaţi 20 de persoane cu dizabilităţi la primul meci, la al doilea - 30. La jocul cu Serbia, au fost 21 de nevăzători, iar cu Norvegia - 85 de persoane cu dizabilităţi, din care peste 20 de nevăzători! Am făcut pentru aceştia din urmă  tricouri cu limbaj Braille pe ele şi primul poster 3D din lume cu o sportivă, scanând chipul Cristinei Neagu, pentru ca aceşti fani să îl vadă aşa cum văd ei lucrurile. La fel autograful, e dat cu carioca, în 3 minute se întăreşte, este în relief şi se poate pipăi. Este uimitor câte poţi face pentru aceşti oameni speciali, şi de multe ori cu un efort minim”.

Poster cu aur din medalia campioanelor mondiale!

Ideile curg cu nemiluita la FRH. În 2014, fetele de 18 ani au spulberat Germania în finală şi acest fapt poate fi folosit ca exemplu pentru tinerii care practică handbalul. S-au făcut postere cu aceste campioane mondiale, încercându-se ceva special. A fost pilită jumătate din medalia de aur a lui Alexandru Dedu, preşedintele Federaţiei, s-a obţinut o pilitură care a fost amestecată în tipografie cu vopseaua şi a fost scoasă o ediţie limitată de poster cu aur din aurul campioanelor. Sunt acum înrămate, la loc de onoare, în ţară, în săli, în vestiare, la primării.

Reuşitele FRH din ultimii ani se datorează echipei conduse de Lorand Balint, din care mai fac parte Viorel Smoilă, Art Director, Alina Buciu şi Ioana Murjui, Sports Net Management, TIBI&POCS, Răzvan Pricop şi Victor Stroe.

Bugetul FRH a crescut de la 1,8 milioane euro la 3 milioane în doi ani şi va ajunge la 3,5 milioane

  • „Trebuie să avem săli mai multe, pentru a organiza competiţii şi a oferi sponsorilor potenţiali mai multe şi mai variate ocazii de vizibilitate”, Lorand Balint, ex-director de marketing FRH
  • „Fără un mesaj potrivit şi focusat către anumite categorii, campaniile de marketing nu au şanse de reuşită”, Lorand Balint, ex-director de marketing FRH

Ştiaţi că avem o pagină de Facebook dedicată handbalului? 

.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.