SPECIAL | Familia româncei Mariana Simionescu organizează Africa Race, evenimentul care ţine viu spiritul Dakarului

4 ian 2016 3975 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
SPECIAL | Familia româncei Mariana Simionescu organizează Africa Race, evenimentul care ţine viu spiritul Dakarului 3 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/14952399/2/e12-africa-2016-net.jpg

2016 aduce deznodământul celei de-a opta ediţii sud-africane a celui mai dificil rally-raid din lume. "Africa Eco Race", "Monaco Dakar" sau "The Real Race - pe urmele lui Thierry Sabine", aşa cum se prezintă pe site-ul oficial, competiţia intră clar pe o listă extrem de scurtă a întrecerilor de la cumpăna dintre ani, începute în 2015 şi încheiate în 2016, pe care regăsim nume precum turneul demonstrativ de tenis de la Abu Dhabi - Mubadala Tennis Championship sau Turneul celor patru trambuline - de la sărituri cu schiurile. Iar organizarea este gândită, pusă în practică şi supervizată de Anthony, un tânăr de 25 de ani, mare pasionat al automobilismului, nimeni altul decât fiul Marianei Simionescu, membra unei generaţii de excepţie a tenisului românesc, crescută la clubul sportiv Dinamo, alături de Virginia Ruzici şi Florenţa Mihai. Jean Louis Schlesser, pilot de renume în motorsportul francez, lucrează cot la cot cu fiul său, Anthony Schlesser.

5.978 km adună traseul Africa Eco Race, dintre care mai bine de jumătate (3.742 km) pe tărâm african - leagănul legendarului Dakar a cărui tradiţie şi esenţă a fost zdruncinată din temelii până la dezagregare în 2008, atunci când cursa anuală a fost anulată din cauza ameninţărilor unor atacuri teroriste care au adus puternice semne de întrebare asupra viitorului celui mai dur rally-raid din lume. Născut dintr-un spirit de revoltă şi nostalgie a senzaţiilor, aromelor şi culorilor sacrificate de Dakar-ul născut în 1978 (culmea, după ce un rider francez, Thierry Sabine, a rătăcit drumul în dunele deşertului african), o dată cu translatarea forţată din 2009, în Argentina, "Monaco Dakar" ajunge inevitabil la comparaţii cu întrecerea continuatoare oficială.

"În Maroc sunt cinci etape, în Mauritania sunt şase etape, iar în Senegal o etapă, înainte de Lac Rose, acolo unde era faimosul loc de întâlnire pentru maşini, atunci când termina raliul. Este o caravană de aproape 600 de persoane, care include motociclete, maşini şi camioane. Şi este spiritul ăsta de echipă, de familie, care nu mai există în Dakarul care se face în Argentina" Mariana Simionescu

Parcursul Africa Race este cu puţin sub 3,500 km mai scurt decât  Dakar-ului sud-american şi uşor decalat faţă de acesta, startul caravenei fiind dat pe 27 decembrie 2015, în statul-bijuterie al Pământului, Monte Carlo (faţă de 2 ianuarie - startul oficial al Rally Dakar). 500 de persoane şi 225 de vehicule formează caravana ediţiei 2015 / 2016, iar contrastele nu ar fi putut fi mai mari: plecarea dintr-una dintre cele mai luxoase destinaţii europene, impregnate cu dichisul sărbătorilor de iarnă, spre Spania oferă timp pentru a contepla despărţirea şi avansarea către auriul pe alocuri la fel de sclipitor al dunelor deşertului care l-au sedus pe Thierry Sabine. Legătura, făcută pe apă, apropie şi spiritul aventurii, atât de caracteristic Dakar-ului.

  • Moto, quad, maşini şi camioane - iată categoriile de bază ale Race of Africa, care conţin grupe în funcţie vârsta participanţilor, capacităţi de motoare, etc - totul în concordanţă cu regulamentele FIA de Cross-Country Rallies.

Pal Anders, campionul categoriei moto în 2015, a deschis caravana pornită la amiază, la ora 14:00, din faţa Monte Carlo Country Club. Un fel de ultim test de rulaj la doar 20 de grade, pentru norvegianul suit în şaua motocicletei KTM ce a primit, simbolic, numărul 100, în fruntea unei caravane animate, însufleţite, urmărite de zeci de obiective de filmat şi de fotografiat, inclusiv dintr-un elicopter pilotat chiar de Jean Louis Schlesser - din pasiune dar şi din dorinţa acerbă ca totul să meargă strună şi de a lăsa cât mai puţine lucruri la mâna hazardului.

Precum Dakar-ul gândit de Thierry Sabine, Dakar Monaco pleacă în Africa, ancorează în Maroc, unde îşi consumă cinci etape, continuă cu şase etape în Mauritania şi goneşte apoi spre Senegal, punctul terminus fiind Lac Rose, faimosul lac sărat roşu-liliachiu, locul de întâlnire pentru maşini, de la finalul raliului, din nou... atât de reprezentativ pentru Dakar.

  • Autenticitate, prietenie, solidaritate şi sportivitate - iată cuvintele-cheie atribuite de organizatori descrierii experienţei Africa Race. Pentru a capta cât mai mult din spiritul Dakar-ului început de la aventura lui Thierry Sabine, "participanţii sunt propulsaţi în profunzimea spiritului Africii, acolo unde rute neînregistrate pe marile hărţi scot la iveală frumuseţea condusului, în inima Africii, tărâm al unor peisaje de neuitat", aşa cum precizează ghidul oficial al competiţiei.

Şi toţi cei aflaţi la cârma Africa Race respiră şi inspiră Dakar: Jean Louis Schlesser a concurat în primul său Paris - Dakar în 1984, la 36 de ani, a devenit un obişnuit al cursei cinci ani mai târziu şi apoi a pus bazele unei echipe proprii, câştigând de două ori competiţia globală. Mariana Simionescu însăşi a fost "infectată" de microbul Paris Dakar, fiind ea concurentă, în 1986, alături de Francoise Elby. Anthony a moştenit pasiunea pentru motorsport de la ambii părinţi. Iar directorul Africa Race este René Metge, triplu câştigător al Paris - Dakar-ului.

 "Mauritania este punctul forte al acestei ediţii a opta. Bucla Akjoujt-Akjoujt. Sută la sută nisip, un parcurs nou-nouţ, de 379 km. Participanţii vor descoperi căi mitice. Iar plecarea, de aici, de la Monaco, din acest cadru excepţional, magic, din portul acesta atât de încărcat de istorie pentru motorsport - este un cadou frumos pentru concurenţi", René Metge


Aşa arată traseul "Africa Eco Race" - un traseu în care organizatorii s-au dat peste cap pentru a îmbunătăţi calitatea traseului, alegând în Maroc o rută mai puţin stâncoasă, plusând totodată în Mauritania. Foto: africarace.com

  • Dimensiunea eco: caravana concurenţilor este însoţită de maşini cu panouri solare, care alimentează întreaga reţea ce asigură sistemul logistic - de la înregistrarea timpilor, distribuirea informaţiilor legate de timpii zilei şi desfăşurarea cursei  până la simpla alimentare a maşinilor. Totodată, o categorie specială, rezervată prototipurilor de hibrizi experimentali, este susţinută de organizatori anual.

Cursa se termină pe 10 ianuarie, cu patru zile înaintea aniversării a 30 de ani de la moartea lui Thierry Sabine. Şi cum caravana a sărbătorit în familie Revelionul, cu foie gras şi şampanie în ton cu punctul de pornire în cursă, finalul va fi epic. O nouă sărbătoare. În numele lui Sabine. În numele Dakar-ului.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.