Simone Tempestini, un sezon 2018 între WRC şi CNR

2 mar 2018 917 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Simone Tempestini, un sezon 2018 între WRC şi CNR

2018 va fi pentru Simone Tempestini, campion mondial la juniori JWRC şi câştigător al WRC3, în 2016, un sezon în care va concura atât în Campionatul Naţional de Raliuri al României, cât şi în Campionatul Mondial de Raliuri. Totul va începe în acest week-end cu Saarland-Pfalz Rallye, etapă din campionatul german, aleasă pentru a testa maşina pe care o va pilota în raliurile din CNR.

Dublu campion al României în sezoanele 2015 şi 2016, Simone va concura în etapele din campionatul intern la volanul unui Citroen DS3 R5, pregătit de către echipa austriacă Wurmbrand Racing, şi îl va avea copilot pe Sergiu Itu. Programul din Campionatul Mondial de Raliuri va începe în luna mai cu Vodafone Rally de Portugal, raliul unde, în 2017, s-a clasat pe podiumul WRC2. În WRC, pilotul Napoca Rally Academy se va afla la volanul unui Citroen C3 R5.

În acest week-end, Simone şi Sergiu concurează în ADAC Saarland-Pfalz Rallye, un raliu pe asfalt din campiontul german. Aceasta este „dezmorţeala” de după pauza competiţională de patru luni şi prilejul de a testa Citroen DS3 R5, pe care îl vor folosi în Campionatul Naţional de Raliuri. Prima etapă din campionatul României, Tess Rally, este programtă la Braşov, în week-endul 23-25 martie.

Ce ţi-ai propus pe plan intern în sezonul 2018?
Îmi doresc să particip la toate etapele şi să câştig al treilea titlu în CNR. Voi folosi fiecare raliu ca antrenament pentru a creşte ritmul şi a fi pregătit pentru etapele din WRC. În plus, îmi vor fi de folos în acomodarea cu noul copilot. Nu am mai mers cu Sergiu Itu de foarte multe sezoane şi primele raliuri vor fi de acomodare.

Mai sunt săptămâni bune până vei putea concura cu Citroen C3 R5. Ce aşteptări ai de la acest nou model?
Vara trecută am avut prilejul să îl testez şi pot spune că este mult mai bun comparativ cu DS3. Îmi doresc să fie fiabil şi să îmi permită să mă concentrez la probe, nu să am în minte că ar putea ceda ceva. Probele din WRC, în unele secţiuni, sunt foarte dure şi ai nevoie de o maşină care să reziste. Sunt îmbunătăţiri în ceea ce priveşte puterea şi cuplul. Important este să fie o maşină care să îmi permită să mă lupt de la egal la egal cu celelalte R5 din WRC.

Care este suprafaţa preferată? Asfalt sau macadam?
Macadamul, pentru că pe această suprafaţă am învăţat să conduc şi îmi face plăcere să controlez maşina pe suprafeţe mai alunecoase.

Proba specială preferată din CNR?
Proba Dângău, de la Cluj.

Raliul preferat din WRC?
Raliul Portugaliei.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.