Noul Opel Insignia va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie

Autor: Daniel Remes Publicat: 12 Jun. 2013, 12:12 Actualizat: 12 Jun. 2013, 12:48 Auto-Moto
Noul Opel Insignia va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie

Rüsselsheim. Ofensiva de produs Opel trece la un nivel superior cu noul Opel Insignia care își sărbătorește premiera mondială în cadrul celei de-a 65-a ediții a Salonului Auto de la Frankfurt (12 – 22 septembrie 2013). Modelul de vârf strălucește printr-un interior și mai atrăgător și un exterior mai stilizat, ducând filosofia de design premiată a mărcii Opel „măiestria sculpturală întâlnește precizia germană” la un nivel superior. Noile motoare puternice și extrem de eficiente cu injecție directă, precum cele două unități de propulsie Turbo pe benzină de generație nouă și cea Turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g și extind portofoliul. Aceste emisii scăzute plasează noul propulsor de 2 litri Turbo diesel în clasa A+ de energie. Ambele variante (88kW/120 CP și 103kW/140 CP conform EG nr. 715/2007) consumă, fie în caroserie cu cinci, fie în cea cu patru uși cu transmisie manuală cu 6 trepte și sistem Start/Stop doar 3.7 litri de combustibil la 100 km în ciclu combinat (Sports Tourer: 3.9 litri/100 km). Astfel, Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa lui.

Acum pentru Insignia este disponibilă o generație complet nouă de sistem infotainment. Acesta integrează în autovehicul multe funcții pentru smartphone și poate fi acționat simplu și intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrală.

„Modelul de succes Insignia a convins deja un număr de peste 500.000 de șoferi Opel. Noul Insignia va produce și mai multă emoție, datorită postului de conducere elegant și de înaltă calitate, modului intuitiv de acționare a sistemului infotainment, unităților de propulsie exemplare, precum impresionantul Turbo diesel de 99 de grame”, descrie CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann revoluția modelului de dimensiuni medii. „Vârful nostru de lance este acum și mai sofisticat și mai atrăgător, dar, înconjurați de toată această eleganță, nu uitați caracteristicile sale definitorii: faptul că oferă șoferului și pasagerilor o experiență de conducere confortabilă și sigură, cu tehnologii de ultimă oră la preț atrăgător.”

Eleganță: post de conducere bine organizat, nouă generație a sistemului infotainment

În timpul îmbunătățirii postului de conducere, accentul a fost pus pe trei criterii: utilizare simplă și intuitivă, personalizarea ofertei de infotainment și, desigur, confortul și siguranța șoferului și ale pasagerilor, care este sporită și mai mult datorită distragerii cât mai puțin posibil a atenției de la trafic.

Consola centrală conferă o senzație complet nouă de subtilitate și rafinament, fiind și centrul unei mulțimi de funcții și tehnologii de ultimă oră. Panoul de comandă cu lac negru piano și accente cromate a fost mult simplificat.  Acesta are acum doar câteva butoane, astfel încât acționarea sistemului infotainment și, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapidă și intuitivă.

Noua generație a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlată prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu acționare tactilă. De la ecranul de pornire șoferul poate accesa toate funcțiile și submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigației cu hartă 3D, prin intermediul butoanului central sau al ecranului tactil, prin comandă vocală sau cu ajutorul touchpad-ului complet nouț. Iar sistemul infotainment poate fi personalizat, putând fi memorate până la 60 de preferințe (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigație).

Touchpad-ul este ergonomic integrat în consola centrală și oferă un mod complet nou, rapid și intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafața tactilă, iluminată, reacționează imediat la mișcarea degetelor include și o caracteristică de răspuns tactil, simplificând foarte mult utilizarea noii generații de sistem infotainment, fără a distrage atenția șoferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse și litere, prin atingere cu vârful degetelor, de exemplu la căutarea titlului unei piese în baza de date sau a unei localități în sistemul de navigație.

În plus, șoferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de ultimă generație cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou și configurație clară, precum și prin comenzi vocale. Funcția avansată de comandă vocală poate fi activată prin simpla apăsare a unui buton de pe volan și poate procesa mai multe comenzi în același timp. Gama largă de posibilități de acționare este rezultatul îmbunătățirilor pe care le include noua generație.

Panoul de instrumente cu design nou și ecran color hi-res de până la 8 inch asigură îmbunătățirea conexiunii om-mașină. Pe lângă parametrii clasici, cum ar fi viteza, turația și nivelul de combustibil din rezervor, în câmpul vizual al șoferului sunt afișate informații referitoare la navigație, utilizarea smartphone-ului și opțiunile audio, care pot fi reglate.

Produs de vârf: noua generație a unității de propulsie Turbo diesel cu emisii CO2 de 99 grame și unitatea de propulsie pe benzină SIDI Turbo

Noul Opel Insignia iese în evidență și din perspectiva sistemului de propulsie și a șasiului. Deși modelul de dimensiuni medii a primit deja multe recunoșteri pentru confortul conducerii, manevrabilitate și ținută la drum, noua ediție îl depășește. Inginerii Opel au realizat o mulțime de îmbunătățiri ale șasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor și sistemului de direcție, rezultatul fiind scăderea nivelului de zgomot și vibrații și un confort și mai mare.

Portofoliul mare de motoare, extins de curând, este orientat către performanță și confort fără compromis. Noul Opel Insignia oferă posibilitatea alegerii între trei alternative de propulsie, pe benzină, diesel și GPL (gaz petrolier lichefiat), cu puteri între 81 kW/110 cp și 239 kW/325 cp.

 

Noul Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant și al caracterului ecologic. Datorită noului motor turbo diesel de 2,0 litri, variantele de 88 kW/120 cp și 103 kW/140 cp au emisii de CO2 de numai 99 g/km (Sports Tourer: 104 g CO2/km) conform Regulamentului CE nr. 715/2007. Acest lucru îl plasează în clasa de eficiență energetică A+, având în vedere că modelele cu patru și cinci uși, cu sistem de transmisie manuală cu șase trepte de viteză și sistem Start/Stop consumă doar 3,7 litri de carburant la 100 de kilometri în regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Ambele variante se mândresc, de asemenea, cu un cuplu de excepție, unitatea Turbo diesel de 88 kW/120 cp generând un cuplu de până la 320 Nm, iar modelul de 103 kW/140 cp chiar de până la 370 Nm, datorită unei funcții de amplificare automată.

Cea mai performantă unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Motorul diesel de înaltă performanță cu turbocompresoare secvențiale în două trepte atinge un cuplu impresionant de 400 Nm și se distinge printr-un răspuns foarte prompt, precum și o putere de propulsie de excepție pe o gamă mare de turații.

Cele mai impresionante motoare pe benzină sunt cele două unități de propulsie turbo cu injecție directă: motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de 184 kW/250 cp și un cuplu maxim de 400 Nm, precum și unitatea 1.6 SIDI Turbo de nouă generație, cu o putere de 125 kW/170 cp și un cuplu de 260 Nm, și chiar de până la 280 Nm, cu funcție de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Ambele dezvoltă o putere de excepție și se mândresc cu o rulare uniformă prin excelență și un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi combinate cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză și cu un sistem Start/Stop sau o transmisie automată nouă cu șase trepte de viteză, cu frecare redusă. Pe lângă versiunea cu tracțiune pe puntea față, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibilă și pentru versiunea cu tracțiune integrală.

Stil propriu: elegantul limbaj de design Opel, câștigător al multor premii

Noul Insignia reflectă în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii filozofia de design Opel, câștigătoare a numeroase premii: „măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”. Tema de design îmbină aspirațiile premium și caracterul dinamic cu un aspect inconfundabil al părții frontale, coborâte, pentru a accentua postura lată a autovehiculului. Grila cromată și ultra-lucioasă este mai lată și mai coborâtă decât înainte. Bara care conține logo-ul Opel este mai înclinată și include lamele care fac o legătură vizuală spre farurile cu design nou. În funcție de nivelul de echipare, farurile sunt disponibile cu lămpi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranță AFL+. Toate blocurile optice sunt produse în negru ultra-lucios, având integrate accente cromate care le subliniază tehnologia. Blocurile optice includ o semnătură vizuală în formă de aripă: luminile de zi cu tehnologie LED și economie de energie. Inserțiile din josul părții din față a autovehiculului sunt înguste și late, pentru a accentua dimensiunea părții superioare a grilei. Proiectoarele de ceață sunt combinate cu inserții negre late și accente cromate. Acestea se lățesc înspre pasajele roților, pentru a scoate în evidență lățimea părții frontale și designul de mare clasă al modelului Opel Insignia.

Vederea din lateral a Insignia sedan se diferențiază mai mult decât înainte de cea a versiunii hatchback, prin designul unic al hayonului și al spoilerului integrat. Linia proeminentă a montantului C al modelului cu cinci uși se estompează înainte de a ajunge la marginea posterioară a spoilerului, pentru a accentua silueta clasică de coupé. În cazul variantei cu patru uși, linia proeminentă continuă de-a lungul marginii spoilerului, pentru a scoate în evidență lungimea elegantului sedan.

Acest lucru se repetă în partea din spate, căreia designul noului Insignia îi conferă un aspect mai larg și mai coborât. Bara care include logo-ul mărcii, cromată, ultra-lucioasă, a fost poziționată mai jos pe hayon. Aceasta se extinde în cadrul lămpilor spate, prin benzi înguste care includ funcțiile pentru marșarier. Lămpile de poziție/stop ale blocurilor optice spate, formate din 2 părți, sunt echipate în totalitate cu tehnologia LED pentru versiunile sedan și hatchback. Trăsătura caracteristică pentru toate versiunile de caroserie este designul în formă de aripă, specific mărcii Opel.

Noul Opel Insignia oferă, de asemenea o mulțime de tehnologii, de caracteristici tehnice pentru siguranță și confort. Acestea includ radarul și sistemele de asistență pe bază de camere video de ultimă oră, de la tempomatul adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală și sistemul de asistență la parcare de a doua generație, scaune premium cu certificare AGR și funcția de acces în autovehicul și pornire fără cheie „Open & Start”, pentru a enumera doar câteva dintre acestea.

Autor: Daniel Remes Publicat: 12 Jun. 2013, 12:12 Actualizat: 12 Jun. 2013, 12:48 Auto-Moto
Pe aceeași temă
"Am avut o relație"! Saxofonistul confirmă relația interzisă cu Vlăduța Lupău, deși ea e măritată cu altul
Jabba jihadistul, un uriaş de peste 250 de kilograme şi unul dintre cei mai cruzi lideri ISIS, a fost arestat în Irak
Jabba jihadistul, un uriaş de peste 250 de kilograme şi unul dintre cei mai cruzi lideri ISIS, a fost arestat în Irak
LIVE VIDEO Simona Halep JOACA ACUM la Australian Open
LIVE VIDEO Simona Halep JOACA ACUM la Australian Open
FOTO | Cinci lei mor de foame în cuşti la o grădină zoologică: nu sunt bani pentru a le fi cumpărată hrană | Imagini greu de privit
FOTO | Cinci lei mor de foame în cuşti la o grădină zoologică: nu sunt bani pentru a le fi cumpărată hrană | Imagini ...
„Mbappe” le-a scos fotbalul din cap! S-a distrat cu fundasii adversi si apoi i-a pasat lui Man! Vezi faza reusita de Florinel Coman
„Mbappe” le-a scos fotbalul din cap! S-a distrat cu fundasii adversi si apoi i-a pasat lui Man! Vezi faza reusita de ...
Imagini fierbinți! Top 50 cu cele mai mari 'bunăciuni' de pe Instagram
Imagini fierbinți! Top 50 cu cele mai mari 'bunăciuni' de pe Instagram
Despre sex, fără perdea: femeile nu ştiu să ceară, bărbaţii nu ştiu să ofere
Despre sex, fără perdea: femeile nu ştiu să ceară, bărbaţii nu ştiu să ofere
Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul
Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul
Tânără strânsă de gât în plină stradă de o brută şi lovită până la leşin. Surpriza neplăcută de care a avut parte agresorul
Tânără strânsă de gât în plină stradă de o brută şi lovită până la leşin. Surpriza neplăcută de care a avut ...
Schimbări drastice! Cum vor patronii români să facă rost de angajaţi: Pun pe masă salarii de 1.500 de euro, fără discuţii
Schimbări drastice! Cum vor patronii români să facă rost de angajaţi: Pun pe masă salarii de 1.500 de euro, fără ...
DESCOPERIREA care răstoarnă tot ce se spunea până acum despre alcool. Risc MORTAL pentru persoanele care nu beau. Concluzia obţinută după 20 de ani de studii
DESCOPERIREA care răstoarnă tot ce se spunea până acum despre alcool. Risc MORTAL pentru persoanele care nu beau. Concluzia ...
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta acum 20 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta ...
BREAKING NEWS | Edi Iordănescu şi-a anunţat plecarea de la Gaz Metan:
BREAKING NEWS | Edi Iordănescu şi-a anunţat plecarea de la Gaz Metan: "Îmi închid oficial colaborarea aici" Unde va ...
Ștefan Bănică a fost dat în judecată de mama copilului său! Ce i-a făcut
Ștefan Bănică a fost dat în judecată de mama copilului său! Ce i-a făcut
Suplimentele din cauza cărora Dorian Popa a rămas steril! Probabil le iei și tu, fără să știi riscul
Suplimentele din cauza cărora Dorian Popa a rămas steril! Probabil le iei și tu, fără să știi riscul
Liviu Dragnea, ELIBERAT? E stirea BOMBA a zilei
Liviu Dragnea, ELIBERAT? E stirea BOMBA a zilei
Veşti BUNE: Românii pot lua 35.000 GRATIS de la stat să îşi cumpere o MAŞINĂ
Veşti BUNE: Românii pot lua 35.000 GRATIS de la stat să îşi cumpere o MAŞINĂ
BOMBĂ! Zăvo a vrut să se împace cu Pepe și i-a trimis acest SMS. Cum a răspuns Pepe
BOMBĂ! Zăvo a vrut să se împace cu Pepe și i-a trimis acest SMS. Cum a răspuns Pepe
Speranţe pentru taximetrişti! Încă o ţară renunţă definitiv la Uber
Speranţe pentru taximetrişti! Încă o ţară renunţă definitiv la Uber
Dincă şi Râmaru sunt nimic pe lângă el. Psiholog criminalist: „Amantul gestionarelor”, cel mai terifiant criminal în serie român
Dincă şi Râmaru sunt nimic pe lângă el. Psiholog criminalist: „Amantul gestionarelor”, cel mai terifiant criminal ...
ANUNȚ DE ULTIMĂ ORĂ! Vești proaste pentru toți pensionarii
ANUNȚ DE ULTIMĂ ORĂ! Vești proaste pentru toți pensionarii
Drama incredibilă a unei tinere: „Mama a plătit 17.000 de euro pentru nunta mea de vis, apoi a rămas însărcinată cu soţul meu...”
Drama incredibilă a unei tinere: „Mama a plătit 17.000 de euro pentru nunta mea de vis, apoi a rămas însărcinată ...
Bombă în showbiz: s-au logodit în secret! După o relație tumultoasă, iată că în sfârșit actorul și-a găsit fericirea în brațele unei superbe blonde
Bombă în showbiz: s-au logodit în secret! După o relație tumultoasă, iată că în sfârșit actorul și-a găsit fericirea ...
Prințul Harry a primit oferte de job inedite dupa ce a renuntat la banii bunicii sale! Nimeni nu se aștepta la așa ceva
Prințul Harry a primit oferte de job inedite dupa ce a renuntat la banii bunicii sale! Nimeni nu se aștepta la așa ceva
Farsă amoroasă terminată prost pentru un tânăr înşelat de soţie. A fost tăiat, bătut şi sechestrat de rival
Farsă amoroasă terminată prost pentru un tânăr înşelat de soţie. A fost tăiat, bătut şi sechestrat de rival
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
CONVORBIRILE SECRETE, din pușcărie, ale lui Gheorghe Dincă! Cum a încercat să o 'cumpere' pe Luiza și DOVADA că nu voia să o omoare
CONVORBIRILE SECRETE, din pușcărie, ale lui Gheorghe Dincă! Cum a încercat să o 'cumpere' pe Luiza și DOVADA că nu ...
Când are loc primul parastas al Cristinei Țopescu și cum se procedează în cazul incinerărilor! Biserica are reguli foarte stricte!
Când are loc primul parastas al Cristinei Țopescu și cum se procedează în cazul incinerărilor! Biserica are reguli ...
Jurnalul tinerei care a decis să devină damă de companie: 'Eram curtată de o grămadă de băieţi, fără a...'
Jurnalul tinerei care a decis să devină damă de companie: 'Eram curtată de o grămadă de băieţi, fără a...'