Noua Dacia Sandero 2026 a fost prezentată recent, iar italienii au făcut o caracterizare a autoturismului, plecând de la vechiul model.
Farurile LED, interiorul și schimbări semnificative sub capotă sunt doar câteva dintre îmbunătățirile aduse la Dacia Sandero.
În urmă cu o săptămână a fost prezentată Dacia Sandero 2026, cu o reîmprospătare plăcută făcută celei mai bine vândute mașini din Europa în 2024. E construită pe aceeași platformă ca predecesoarea, CMF-B a Grupului Renault, motio pentru care proporțiile rămân intacte.
Estetic însă, Noua Generație este diferită, începând cu semnătura luminoasă, care înlocuiește versiunea în formă de Y cu un T inversat. O bandă LED se extinde până la grila radiatorului, care prezintă o structură pixelată și un logo mai pronunțat.
Farurile LED par substanțial mai moderne și armonioase, existând și câteva caracteristici noi în spate, așa cum se anticipa în fotografiile făcute în august. Există o dungă neagră mată, stopuri cu aspect de pixel și o bară de protecție pe toată lungimea.
Au fost făcute modificări și la barele de protecție și capacele jantelor, și adăugată o nouă nuanță galbenă.
Interiorul prezintă, de asemenea, caracteristici noi, cu un aspect ceva mai rafinat, noi guri de aerisire și o țesătură care arată mai bine. Per total, consideră cei de la auto.everyeye.it, cabina noului Sandero este mai bună.
Noul sistem de infotainment cu ecran tactil de 10,1 inci este interesant, comparativ cu precedentul de 8 inci. Pentru prima dată, avem încărcare wireless pentru smartphone și navigație online prin satelit, precum și un panou de bord digital de 7 inci.
Altă caracteristică a restilizării lui Sandero o reprezintă noile dotări, precum oglinzile rabatabile electric și faza lungă automată, dar și butonul My Safety care permite accesul direct la funcțiile preferate de asistență la condus.
Există schimbări semnificative și sub capotă, poate cea mai important capitol, raportat la generația anterioară. Motorul anterior pe benzină de 90 CP câștigă 10 CP, iar versiunea GPL beneficiază de o creștere similară, de la 100 la 120 CP, cu opțiunea de a cupla aceasta din urmă cu o transmisie automată (anterior era disponibilă doar o opțiune manuală).
Autonomia versiunii GPL a fost mărită datorită unui rezervor de benzină mai mare, putând fi parcurși 1.590 km cu un rezervor plin. Noutatea absolută, însă, privește modelul 155 Hybrid, oferit inițial pe Stepway și apoi pe Streetway, un motor de 1,8 litri, foarte puternic pentru o mașină de aproximativ 4 metri lungime.