Dani Oţil, antiteza dintre vedeta de televiziune şi pilotul de curse. Ce performanţă a reuşit în weekend

14 mai 2019 1101 afişări Auto-Moto
Dani Oţil, antiteza dintre vedeta de televiziune şi pilotul de curse. Ce performanţă a reuşit în weekend 2 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/18128993/2/2.jpg

S-a obişnuit deja ca atunci când este pe lista de înscrieri la o cursă, spectatorii să îl privească doar ca pe o vedetă de televiziune care vrea să facă o excentricitate. Sunt mai bine de cinci ani deja, în care omul de televiziune Dani Oţil se transformă, în weekend, în pilotul Dani Oţil. De săptămâna trecută, pilotul a fost, în premieră, campionul Dani Oţil, după victoria repurtată în clasamentul general al primei etape din Campionatul Naţional de Super Rally, organizată la Mangalia. Iar această poveste nu este despre vedeta de televiziune, ci despre pilotul Dani Oţil.

Ceea ce spectatorii nu ştiu este faptul că, pentru el, înainte de televiziune, motorsportul a fost în prim plan. Anii copilăriei sale de la Reşiţa au fost marcaţi de celebrele curse stradale, etapa tradiţională de viteză în coastă sau concursurile de karting. Din primăvară şi până în toamnă, week-end-urile petrecute în oraşul natal erau sinonime cu închiderea celor două bulevarde pentru competiţiile de motorsport.

„Vecinii cu balcon la bulevard erau cei mai privilegiaţi, aveau lojele lor. Îmi rugam părinţii să sune la vecini să le propună să mergem în vizită. Aşa, mai cu forţa. Bineînţeles, se întâmpla doar atunci când erau curse, pentru că eu voiam să stau în balcon. Priveam ore în şir ceea ce se întâmpla în stradă, până mă luau ai mei acasă. Noi, copiii din Reşiţa, abia aşteptam să îl vedem în acţiune pe Werner Hirschvogel, eroul nostru local. Devenise deja un mit în oraş ca atunci când auzeai un Golf care scoate zgomot, ziceai ca e a lui nea Werner”, povesteşte Dani Oţil.



Nu pierdea nicio cursă, dar nu visa că la un moment dat va pilota pe acelaşi traseu pe care concurau idolii copilăriei sale. „Provin dintr-o familie modestă, normală, nici gând pe atunci că mi-aş putea permite să concureze vreodată. Nu aveam nici relaţii, aşa că nici măcar nu am avut onoarea de a urca într-o maşină de competiţie. Ulterior, nu am avut nici buget şi nici un mentor să pot face acest pas mai rapid”, îşi aminteşte acesta.

Anii au trecut, a urmat facultatea la Timişoara, apoi transferul la Bucureşti, unde a început o spectaculoasă carieră în televiziune. Îi ieşise din cap motorsportul, dar nu şi din suflet, aşa cum chiar el dezvăluie. A fost sufiecientă prezenţa la o cursă de moto pentru a se redescoperi. Acum, fiecare final de săptămână înseamnă o cursă pentru el, la propriu.

De la fotograf, la competitor

„Am mers să fac poze fiindcă mă invitaseră nişte prieteni, dar luni, a doua  zi după cursă, deja îmi căutam motocicletă. Acum, nu există weekend în care să nu fiu concurent la o cursă, fie că e pe două, trei, patru sau şase roţi. Nu mi-aş închipui viaţa mea fără motorsport. E terapie pură şi mă ajută perfect să îmi pot încărca bateriile pentru următoarea săptămână de la job, să mă întorc cu forţe proaspete”, explică Dani modul în care combină munca de televiziune cu cea de pilot.

La aproape două decenii după ce urmărea din balconul vecinile cursele de pe străzile din Reşiţa, Dani a urcat pentru prima dată într-o maşină de competiţie. Nu a durat mult nici până la debutul său în campionatele organizate sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Ştie şi de ce a durat atât.

„Nu am avut un mentor, pe cineva care să mă îndrume, l-am cunoscut mai târziu pe Adrian Grigore, cel care m-a şi introdus în această lume minunată”, povesteşte acesta.

Mai întâi a fost copilot la o etapă din Transilvania Rally, pentru ca ulterior să îşi facă debutul în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop. A început cu un Logan, a avut o experienţă cu Honda Civic, şi-a achiziţionat un Renault Clio, pentru ca acum să piloteze un monstru bipost cunoscut drept Radical SR4. Au trecut cinci ani, dar atunci când îl văd pentru prima oară din postura de pilot, oamenii încă îl confundă cu omul de televiziune Dani Oţil.

Victorie în Super Rally

Din momentul în care şi-a achiziţionat Radicalul SR4, Dani a devenit unul dintre cei mai rapizi piloţi din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. La începutul acestui sezon, la Râşnov, a fost pe 8 la general, iar în week-end-ul trecut, la Mangalia, în etapa inaugurală a sezonului de Super Rally, Dani a obţinut, în premieră, locul 1 la general. Titi Aur şi Costel Căşuneanu l-au urmat pe podium. A fost momentul în care vedeta de televiziune Dani Oţil s-a transformat, pentru public, în pilotul Dani Oţil.

A fost chiar amuzant, luni, când m-am întors la emisiune, cu trofeul şi l-am prezentat. Obişnuit deja ca eu să aduc câte o cupiţă de la vreo competiţie, Răzvan era foarte plictisit fiindcă, pentru el, era a 102-a cupă pe care o prezint, iar pentru mine era prima. Sunt bucuros că am reuşit să obţin acest rezultat mare, dar nu înseamnă totul. Eu concurez pentru acel sentiment greu de descris în cuvinte pe care îl ai atunci când eşti la bordul unei maşini de competiţie”, mai spune Dani, care acum se pregăteşte pentru etapa de viteză în Coastă de la Cheile Grădiştei.

În timp ce e privit doar ca un tip popular care se distrează în weekend, Dani continuă să lupte pentru ceea ce şi-a propus acum cinci ani. Să fie mai rapid cu fiecare cursă în parte.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.