Renault domină topul vânzărilor din Europa, dar nu cu un model Dacia. Pentru prima dată în acest an, Dacia Sandero a fost detronată de un alt model al francezilor.
În acest an, topul vânzărilor a fost dominat de cei de la Dacia. Surprinzător, Dacia Sandero a cedat prima poziție în vânzările din Europa în fața unui alt model care împarte aceeași platformă a francezilor, Renault Clio.
Modelul de la Dacia produs în România și Maroc a suferit o scădere a vânzărilor cu 28% în luna aprilie. Este o scădere destul de mare, cel mai probabil și din cauza anunțului francezilor de la Renault cu privire la lansarea unui model facelift al modelului Sandero, care va fi echipa cu motoare noi și o cutie automată.
Renault Clio a preluat șefia în topul vânzărilor din Europa pe luna aprilie, relatează profit.ro. Diferența de vânzări dintre cele două modele ale aceluiași producător este foarte mică. Renault Clio a vândut cu 400 de mașini mai mult față de Dacia Sandero.
Podiumul e completat de un alt rival al celor două modele pe același segment de gamă. E vorba de Peugeot 208, model vândut în 16.529 de exemplare. Deși cei de la Peugeot au suferit o scădere a vânzărilor cu 6%, au reușit să se mențină în fața celor de la Volkswagen, al cărui SUV se situează pe locul 4, cu o creștere a vânzărilor de 32%.
Segmentul electric și plug-in hybrid câștigă tot mai mult teren și pe piața europeană. Totalul vânzărilor din Europa a fost de 1.07 milioane de autoturisme. Mărcile chinezești „prind aripi” pe piața europeană, dublându-și vânzările de la 26.000 la peste 54.000 de vehicule.
Modelul Sandero, cea mai populară mașină din Europa în 2024, a fost testată de Jamie Edkins, editor la CarWow. Acesta a avut ocazia să vadă la treabă, timp de o săptămână, cea mai ieftină mașină aflată la vânzare pe teritorul Marii Britanii și a avut numai cuvinte de laudă.
„Cred că principalul motiv pentru care m-am îndrăgostit de această Dacia este simplitatea pură. Nu vreau să devin «bătrânul care țipă la nori», dar de ce sunt atât de multe mașini moderne atât de complicate? Atât de multe modele noi pe care le testez necesită un cont sau o aplicație pentru a accesa anumite funcții? Iar ID7-ul meu mă obligă să mă scufund în ecranul tactil doar pentru a muta gurile de aerisire departe de mâinile mele.
Urcarea în Sandero a fost o gură de aer proaspăt. Primiți un mic ecran tactil decent cu Apple CarPlay și Android Auto, butoane fizice de control al climatizării și un buton simplu, clar etichetat, pentru a dezactiva bipurile de avertizare enervante, dar obligatorii din punct de vedere legal. Este tot ceea ce ai nevoie și nimic mai mult”, a spus Edkins pentru CarWow.
Gigantul de la Mioveni, cu acționariat francez, ocupă primul loc și în clasamentul celor mai bine cotate branduri românești. Deși a suferit o scădere de 5% a valorii de brand, Dacia e cotată la 1.1 miliarde de euro, potrivit raportului de la Brand Finance.
Singurul brand românesc de mașini a devansat și în 2025 branduri de renume precum eMAG, Banca Transilvania sau Dedeman.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER