Acasa » Alte Sporturi » Auto-Moto » Chinezii sunt imbatabili! Au testat 36 de maşini în 216 ciocniri: ce au aflat despre reacția Tesla la impact

Chinezii sunt imbatabili! Au testat 36 de maşini în 216 ciocniri: ce au aflat despre reacția Tesla la impact

Chinezii sunt imbatabili! Au testat 36 de maşini în 216 ciocniri: ce au aflat despre reacția Tesla la impact
Mediafax Foto

A fost închisă o autostradă reală din China pentru un test de a 36 de sisteme diferite de asistență a șoferului, iar concluziile despre reacția Tesla la impact sunt interesante.

De-a lungul anilor, s-au făcut destule teste de impact, multe efectuate în laboratoare, dar cele realizate pe o autostradă reală din China su reliefat că Tesla rezistă la impact.

Cum a reacționat Tesla la impact, un test de mai multe zile făcut de chinezi

Agenția media chineză Dongchedi a închis o autostradă reală pentru un test de mai multe zile a 36 de sisteme diferite de asistență a șoferului în situații de conducere complicate și periculoase din lumea reală. Multe au avut deficiențe grave, dar Tesla a scăpat relativ nevătămată de teste.

În afrara testelor de impact, efectuate în laboratoare, există și cele din „lumea reală”, cum ar fi faimosul „test al elanului”, în care un șofer trebuie să schimbe rapid direcția pentru a evita un obiect care se împiedică pe drum, testând dinamica vehiculului și dacă o mașină este capabilă să gestioneze schimbări rapide de direcție la viteză mare fără a se răsturna.

Au lipsit teste în lumea reală, pe autostradă, al mai multor mărci de mașini, în situații complicate, dar plauzibile, cu alte mașini care circulă în apropiere, activarea completă a sistemului ADAS, realizat de o sursă independentă.

Numai că agenția media chineză Dongchedi a realizat un test care depășește orice alt test văzut până acum. Filmarea de 92 de minute, disponibilă doar în limba chineză (cu subtitrări în engleză), a fost urcată pe canalul de YouTube DCARSTUDIO.

Majoritatea mașinilor au eșuat lamentabil sau au avut rezultate foarte slabe

DCAR a testat 36 de mașini diferite disponibile în China în șase situații diferite pentru a vedea cum funcționează sistemele ADAS. Majoritatea au inclus alte vehicule active în apropiere pentru a crește complexitatea și realismul.

Fiecare test reprezintă o situație dificilă, care a dus la numeroase accidente în viața reală cu șoferi umani. Ceea ce diferențiază acest test de altele este că a avut loc pe o autostradă publică reală.

În fiecare dintre teste, majoritatea mașinilor au eșuat lamentabil sau au avut rezultate foarte slabe. La început, a părut aproape că testele au fost configurate în mod deliberat pentru a fi imposibile de către sistemele ADAS. Dar au existat câteva mașini au reușit să evite orice accident, altele au redus accidentul la o coliziune minoră și supraviețuitoare, iar uneori au ocolit obstacolul în cauză în modul cel mai sigur posibil.

Tesla are experiență în oferirea de sisteme de asistență încă din 2014

Nu toate vehiculele au trecut testele, unele din cauza unor avarii care au făcut imposibilă continuarea testelor (de exemplu, Mercedes-ul Clasa C și-a spart senzorul radar în testul cu mașina), iar altele pentru că DCAR a redus numărul de teste la cel mai performant vehicul din fiecare marcă.

Unele vehicule au prezentat un comportament ciudat de contradictoriu între performanța sistemelor AEB și ADAS. A existat un moment în care Xiaomi SU7 a indicat că activează AEB în timpul testului 1, dar a încetat să decelereze pentru câteva momente, apoi a început să decelereze din nou și nu a putut evita un accident.

Cea mai bună modalitate de a evita toate acestea este pur și simplu să lași mai mult spațiu între tine și mașina din față. În final, Tesla a ieșit învingătoare, atât Modelul 3, cât și Modelul X trecând 5/6 teste.

Modelul X a intrat într-o zonă de construcții bine marcată, dar a evitat mistrețul, în timp ce Modelul 3 a recunoscut animalul, fără a încetini suficient de repede pentru a-l evita.

Cei de la Electrek consideră că rezultatul este interesant, deoarece Tesla are sistem exclusiv vizual, care folosește camere video și nu conține alți senzori. Mașinile au fost echipate cu o varietate de sisteme, unele doar vizuale, iar altele incluzând și LiDAR și radar.

Sistemele LiDAR ar fi trebuit să aibă avantajul pe timpul nopții, deși niciun test nu a avut loc pe vreme nefavorabilă (ploaie abundentă și ceață), unde LiDAR strălucește.

Tesla are experiență în oferirea de sisteme de asistență a șoferului decât alte mărci și oferă o formă de asistență a șoferului din 2014, cu mult înainte ca multe dintre companii să existe măcar.