Butuza, pe urmele lui Gyenes

9 ian 2012 169 afişări Auto-Moto
Butuza, pe urmele lui Gyenes Butuza, pe urmele lui Gyenes

Raliul Dakar pare să le priască românilor. După ce anul trecut Emanuel Gyenes s-a impus la clasa Maraton a competiţiei, în 2012, Marcel Butuza este în pole-position pentru a-şi adjudeca trofeul, tot la aceeaşi secţiune. Exact la jumătatea întrecerii, Butuza este lider la Maraton, cea mai dificilă clasă a întrecerii, unde nu ai voie să schimbi motorul de-a lungul celor 8.391 de kilometri ai raliului.

Cel mai dificil rally-raid din lume, Raliul Dakar, a ajuns la jumătate, Mani Gyenes şi Marcel Butuza atacând Atacama, de pe locul 21 la general, respectiv 49. După o săptămână agitată, în care s-a consemnat şi o premieră în istoria competiţiei, o etapă anulată din cauza zăpezii, participanţii au profitat ieri de ziua de pauză. Momentele de odihnă din Copiapo au venit după traversarea Pampasului şi a Anzilor, Argentina devenind deja istorie la ediţia din acest an. Cu un debut mai greu în competiţie, primele zile fiind de acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, cei doi români au început să urce în ierarhie încă după prima specială. Ajutat de experienţa acumulată anul trecut, când a terminat pe locul 6 la clasa Maraton, Marcel Butuza a alunecat uşor spre vârful ierarhiei la această secţiune, la jumătatea concursului fiind lider detaşat. "Este totul în regulă până acum, greul însă acum urmează pentru că mai avem de parcurs peste 2000 de km în Atacama, iar probele din Peru reprezintă o noutate absolută", a declarat acesta.

Încurajări în Atacama
Deşi se află la zeci de mii de kilometri de casă, Mani şi Marcel au găsit tricolorul în capitala regiunii Atacama, unde au avut parte de încurajări maramureşene. Cei doi au fost vizitaţi în bivuacul de la Copiapo de un grup de băimăreni (foto) care i-a aşteptat la finişul probei speciale de sâmbătă. O sesiune de poze şi discuţii, totul finalizat cu o plimbare până la Oceanul Pacific împreună cu fanii români ce lucrează acolo în industria minieră. Astăzi, raliul se mută pe traseul Copiapo - Antofagasta, a cărui "specială" este cea mai lungă din ediţia 2012, măsurând 477 km, iar suprafaţa de rulare este una cu foarte multă piatră.

Ce fac piloţii în ziua de pauză
ª îşi pregătesc road-book-ul pentru etapa următoare;
ª fac diverse lucruri pentru a se relaxa: masaje, ascultă muzică;
ª dorm mai mult (de la cinci ore, cât ajung să doarmă în mod normal, la şapte - opt ore);
ª se consultă cu echipa de asistenţă pentru setările motocicletei;
ª fac strategia pentru a doua parte a raliului;
ª vorbesc la telefon cu familiile;
ª participă la acţiunile de PR făcute de organizatorii Dakar-ului

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.