Acasa » Fotbal Extern » Liga Campionilor » Verdictul specialistului distruge decizia luată de Istvan Kovacs cu VAR în Liverpool – Real Madrid! Arbitrul englez care a condus finală de Champions League n-a stat pe gânduri

Verdictul specialistului distruge decizia luată de Istvan Kovacs cu VAR în Liverpool – Real Madrid! Arbitrul englez care a condus finală de Champions League n-a stat pe gânduri

Verdictul specialistului distruge decizia luată de Istvan Kovacs cu VAR în Liverpool - Real Madrid! Arbitrul englez care a condus finală de Champions League n-a stat pe gânduri
Foto: Profimedia, 5 noiembrie 2025

Decizia luată de Istvan Kovacs cu VAR în Liverpool – Real Madrid a fost analizată de arbitrul englez care a condus finală de Champions League.

Fostul arbitru al Premier League, Mark Clattenburg, nu a fost de acord cu decizia de a nu acorda un penalty lui Liverpool împotriva lui Real Madrid pe Anfield.

Istvan Kovacs a luat o decizie, cu VAR, în Liverpool – Real Madrid, iar specialistul n-a stat pe gânduri și s-a pronunțat imediat

În minutul 30 al meciului care a fost capul de afiaș al zilei în etapa 4 de Liga Campionilor, arbitrul român a dat lovitură liberă de la marginea careului pentru Liverpool, în urma unui henț comis de Aurelien Tchouameni.

Cei din camera VAR i-au transmis lui Kovacs să revadă faza pe monitor și, spre surprinderea tuturor, centralul a ajuns la concluzia că nici măcar nu a fost henț, astfel că a anulat lovitura liberă.

Mark Clattenburg, fostul arbitru al Premier League, care a arbitrat finala Ligii Campionilor din 2016, și-a exprimat inițial confuzia cu privire la motivul pentru care Kovacs a analizat incidentul pe monitor.

„Când este vorba de o decizie factuală privind mingea, în careul de pedeapsă sau în afara acestuia, în mod normal VAR i-ar spune pur și simplu prin căști că este o decizie factuală, este o lovitură de pedeapsă, așa că este interesant că va căuta o a doua opinie”, a spus el, potrivit Liverpool.com.

Clattenburg este de acord cu decizia inițială a arbitrului Istvan Kovs, privind hențul

Se părea că Liverpool urma să primească un penalty după ce mingea a lovit brațul lui Aurelien Tchouameni în careul de pe Anfield, dar arbitrul i-a anulat decizia.

Reluările au arătat că infracțiunea s-a comis în careu, ceea ce i-a făcut pe majoritatea fanilor lui Liverpool să creadă că lovitura liberă va fi transformată în penalty.

După ce a analizat incidentul pe monitorul de pe marginea terenului, Kovacs a decis că brațul lui Tchouameni nu a fost într-o poziție nefirească, iar mingea a fost dată celor de la Real.

„Sunt de acord cu decizia inițială a arbitrului privind hențul și, odată ce este henț, hențul este în suprafața de pedeapsă. Ceea ce spune acum Istvan Kovacs este că nu este henț, prin urmare, nu crede că fundașul și-a mărit suprafața.

Se poate vedea clar cum mingea atinge mâna. De aceea, VAR a recomandat o revizuire, spunând că decizia de a acorda hențul este greșită, dar nu sunt de acord, cred că este un henț”, a mai transmis Mark Clattenburg.