Acasa » Fotbal Extern » Ce decizie a luat Istvan Kovacs la Liverpool – Real Madrid, în Liga Campionilor! Jucătorii au rămas mască după ce românul a revenit de la monitorul VAR

Ce decizie a luat Istvan Kovacs la Liverpool – Real Madrid, în Liga Campionilor! Jucătorii au rămas mască după ce românul a revenit de la monitorul VAR

Ce decizie a luat Istvan Kovacs la Liverpool - Real Madrid, în Liga Campionilor! Jucătorii au rămas mască după ce românul a revenit de la monitorul VAR
FOTO: Profimedia 4 nov 2025

Istvan Kovacs și-a pus toată Anglia în cap după ce a luat o decizie controversată în Liverpool – Real Madrid.

Cel mai bine cotat arbitru român al momentului a primit și cel mai important duel al zilei din Champions League. Timp de 30 de minute, a controlat fără probleme partida, dar a urmat o fază care i-a lăsat mască pe jucătorii ambelor echipe.

Istvan Kovacs, decizie controversată luată în favoarea spaniolilor

În minutul 30, Kovacs a dictat o lovitură liberă aproape de careul mare al lui Real Madrid. Aurelien Tchouameni a respins o minge, care l-a lovit în mână. Inițial, centralul român a acodat lovitura liberă, dar a fost chemat la VAR să verifice din nou pentru o posibilă poziție în interiorul careului a jucătorului celor de la Real Madrid.

A revăzut din mai multe unghiuri faza și a decis că mâna a fost apropiată de corp și fotbalistul nu și-a creat niciun avantaj în momentul în care a respins balonul. Jucătorii lui Arne Slot se așteptau ca Istvan Kovacs să acorde penalty, dar decizia românului i-a bulversat total.

Kovacs a anunțat că lovitura liberă e anulată și a reluat meciul cu minge de arbitru. De la o poziție suspectă de penalty, gazdele nu s-au mai ales cu nimic și meciul a continuat, dar presa internațională s-a împărțit în două tabere.

„Istvan Kovacs nu acordă penalty și anulează lovitura liberă! E serios?”, a notat BBC.

O altă publicație a sărit în apărarea românului și a explicat care a fost motivul pentru care nu se poate acorda nimic la intervenția lui Tchouameni.

„Tchouameni a avut mâna în poziția naturală, aproape de corp, și a deviat mingea în careu. Nu a fost penalty. Istvan Kovacs a dictat lovitură liberă și a revăzut faza la monitor”, scrie Archivo VAR.

Marius Avram a dat verdictul despre faza controversată: „Decizia e corectă”

Fostul arbitru Marius Avram a analizat faza care a stârnit un val de reacții dure la adresa lui Istvan Kovacs. Chemat la VAR pentru a revedea faza, Kovacs a luat decizia corectă, consideră fostul arbitru internațional.

„L-a chemat sa îi arate ca nu e henț sancționabil, pentru că întâi îi vine în picior, apoi in mâna apropiată de corp, pe care jucătorul și-o trage. Fiind în suprafață de pedeapsă a trebuit să îl cheme să îi arate elementele de mai sus. Decizia finală e cea corectă.

Daca cei din video operating room ar fi considerat ca hențul e sancționabil, i-ar fi comunicat direct că e în suprafața de pedeapsă fără să îl mai cheme să vizioneze faza”, a declarat Marius Avram, pentru GSP.