Steaua plăteşte într-un an chirie pentru ambulanţă mai mult decât dacă ar cumpăra-o de nouă! Mărturia colonelului care s-a ocupat de problemă la clubul Armatei: "Făceam raport să luăm, dar era respins. De 3 ani închiriază de la firme particulare"

10 ian 2019 5322 afişări Comentează şi tu Special
Steaua plăteşte într-un an chirie pentru ambulanţă mai mult decât dacă ar cumpăra-o de nouă! Mărturia colonelului care s-a ocupat de problemă la clubul Armatei: "Făceam raport să luăm, dar era respins. De 3 ani închiriază de la firme particulare" 2 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7969/17833467/1/colonel-vasile-tanjala.jpg

Steaua plăteşte 89.000 de euro pe an pentru chiria unei ambulanţe care să fie prezentă la competiţiile sportive şi, în acelaşi timp, comandanţii clubului Armatei au refuzat sistematic, în perioada 2016-2018, achiziţionarea unui astfel de vehicul care ar costa, nou-nouţ, cel mult 70.000 de euro.

ProSport a stat de vorbă cu colonelul Vasile Tânjală, care a răspuns de serviciul auto la Steaua în perioada 1998-2017, şi ofiţerul a afirmat că a ridicat problema achiziţionării unei ambulanţe, atât în scris cât şi verbal, în şedinţe, dar colonelul Boroi (şeful clubului între 2003 şi 2016) şi colonelul Petrea (şeful clubului între decembrie 2016 şi octombrie 2017) au refuzat această achiziţie, preferând contracte de închiriere cu o firmă privată.

În urmă cu trei zile, site-ul jurnalul.antena3.ro a publicat informaţia că, din 28 martie 2018 şi până în 31 martie 2019, CSA Steaua plăteşte suma de 347.710 lei plus TVA (413.775 lei, adică echivalentul a aproximativ 89.000 de euro) pentru a închiria ambulanţe de la firma fiicei politicianului Vasile Blaga. Potrivit site-ului jurnalul.antena3.ro, Steaua a plătit, între 28 martie şi 31 decembrie 2018, 290 de lei pe oră, pentru 866 de ore de chirie pentru aceste ambulanţe necesare la diverse competiţii sportive. Clubul Steaua a publicat joi un drept la replică la articolul apărut în jurnalul.antena3.ro, pe site-ul propriu, care poate fi citit aici.

Colonelul Vasile Tânjală spune că şefii clubului erau perfect la curent cu faptul că achiziţionarea unei ambulanţe noi, care să fie proprietatea clubului, ar fi adus o economie substanţială, dar au refuzat achiziţionarea respectivului vehicul, optând deliberat pentru soluţia închirierii.

„Am făcut raport ca Steaua să achiziţioneze o a doua ambulanţă, cerinţă obligatorie la competiţiile sportive. Sistematic, atât George Boroi, cât şi Cristian Petrea, cei doi comandanţi care au condus CSA Steaua, au refuzat acest lucru. S-a preferat, în schimb, închirierea cu ora. Achiţizionarea unei ambulanţe noi ar fi costat 300.000 de lei, adică aproximativ 65-70.000 de euro“, a povestit colonelul Tânjală pentru ProSport.

Acesta afirmă că Steaua a cumpărat, până la urmă, luna trecută (în decembrie 2018), cea de-a doua ambulanţă, dar aceasta nu e pusă în circulaţie, derulându-se în schimb în continuare contractul de închiriere cu firma fiicei lui Vasile Blaga. "Am vorbit la club şi am aflat că în decembrie au cumpărat o a doua ambulanţă, model Volkswagen, dar n-au întocmit documentele de punere în circulaţie şi nu au ambulanţier-şofer!"


Colonelul Vasile Tânjală a povestit pentru ProSport cum şefii clubului Steaua preferă să plătească anual, pe închirierea de ambulanţe, mai mult decât dacă ar cumpăra una nouă

Ofiţerul este indignat de modul în care se procedează la cheltuirea banilor publici la clubul Armatei: „Oamenii trebuie să ştie că Steaua a avut două ambulanţe perfect funcţionale. Erau însă vehicule vechi. S-a modificat apoi legislaţia şi nu au mai corespuns. În 2007 s-a cedat una din maşini, o autosanitară de tip ARO. Am reuşit să iau o ambulanţă nouă în 2008, una Mercedes Benz Vito echipată complet. Şi am dat 300.000 de lei atunci pe ea, echivalentul a 66.000 de euro. Vă spun că eu n-am vrut să iau Mercedes, pentru că era foarte scumpă, dar comandantul de atunci, Boroi, a insistat: «Nu, domnule, luăm Mercedes!». N-am vrut Mercedes pentru că nu se justifica această cheltuială în plus. Cu 40-45.000 de euro luam una la fel de bună, echipată complet, dar de la Iveco sau Renault. Ar fi fost mai avantajos din toate punctele de vedere. Şi ca preţ, şi ca mentenanţă, întreţinere. Costuri de exploatare, ce să mai vorbim! Dar, dacă aşa a hotărât Boroi, asta s-a făcut… Nu s-a ţinut cont de raportul departamentului de specialitate, al inginerului auto, s-a executat ordinul comandantului Boroi“, a povestit colonelul Tânjală cum a decurs achiziţionarea singurei ambulanţe aflate acum în proprietatea clubului Steaua.

„Până la sfârşitul lui 2015, Steaua a avut, deci, două ambulanţe proprii. În ianuarie 2016 s-a scos din funcţiune cel de-al doilea vehicul, o Dacia Break. Dar în loc să se achiziţioneze o ambulanţă nouă în loc, s-a luat un microbuz. Eu am tot făcut raport să completăm parcul cu cea de-a doua ambulanţă. Mi se tot răspundea: «Nu, mă, lasă...». Discuţiile astea au avut loc şi public, în Adunarea de Consiliu! Le spuneam că ne trebuie a doua ambulanţă. Clubul, care are zeci de secţii şi organizează foarte multe competiţii, are nevoie de minimum două astfel de vehicule. La unele acţiuni sportive, regulamentul prevede existenţa, la locul desfăşurării acţiunii, a două ambulanţe. Deci, Steaua avea nevoie de această investiţie. Nu s-a făcut. În schimb, în ultimii 3 ani, perioada 2016-2018, s-a tot închiriat cu ora. Se plăteşte într-un an, către firme particulare, mai mult decât dacă s-ar cumpăra o ambulanţă nouă care să aparţină clubului“, explică Tânjală.

Acesta spune că nu-l mai surprinde nimic: "Ca ofiţer, prin câte Unităţi Militare mi-am desfăşurat activitatea, inclusiv CSA Steaua, am văzut cum comandanţii exercită un mare abuz asupra subordonaţilor. Această practică e la ordinea zilei. În Armata română nu se ţine cont de priceperea şi ideile specialiştilor".

Colonelul, ieşit la pensie în 2017, a relatat pentru ProSport modul halucinant în care este cheltuit bugetul anual asigurat din bani publici la clubul Steaua – care, în 2017, s-a cifrat, spune Vasile Tânjală, la circa 18.000.000 de euro – cel mai mare din România.  

Modul în care se procedează cu ambulanţa pare a fi un stil de lucru brevetat la CSA Steaua. Anul trecut, ProSport a dezvăluit cum colonelul Petrea, fostul comandant, a aprobat cheltuirea unor sume colosale pentru închirierea unui spaţiu, sub pretextul că acolo se antrena echipa de fotbal. Pe locul respectiv s-a dovedit că era, de fapt, o parcare. Se facturau şi 22 de ore pe zi! 


Parcarea pentru care s-au facturat, la CSA Steaua, şi 22 de ore pe zi pe post de teren de antrenament pentru echipa de fotbal

În timp ce clubul Steaua plătea, zi-lumină, o parcare pe post de teren de antrenament pentru echipa de fotbal, ProSport a demonstrat că aceeaşi grupare a Armatei închiria secretarului general al AMFB terenul sintetic din incinta bazei din Ghencea. Respectiva persoană plătea 5 ore, dar folosea terenul de dimineaţa până seara, tot weekendul, încasând la rândul său chirie, cu ora, de la echipe de copii şi juniori care disputau acolo diverse competiţii.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.