Gabriela Firea a ieşit la atac după ultimul scandal legat de Arena Naţională: "Şantaj şi manipulare!"

17 nov 2018 17367 afişări Special
Gabriela Firea a ieşit la atac după ultimul scandal legat de Arena Naţională: "Şantaj şi manipulare!"

Primăria Municipiului Bucureşti a reacţionat după ce firma UTI, cea care a deţinut penultimul contract de mentenanţă pentru Arena Naţională, a susţinut că Arena Naţională a fost lăsată în mod intenţionat într-o stare de degradare.

  • Cel mai mare stadion al ţării a fost închis pentru două, trei luni în vederea îmbunătăţirii suprafeţei de joc.

Închiderea Arenei Naţionale de către Gabriela Firea la o zi după derby-ul Dinamo - FCSB (1-1), jucat pe un gazon deplorabil, continuă să producă reacţii în România, iar UTI, firma care a deţinut penultimul contract de mentenanţă al gazonului, acuză Primarul Capitalei că a preferat, deliberat, să aloce o sumă mult mai mare decât cea necesară menţinerii terenului la un nivel decent.

PMB a emis un comunicat în care a răspuns acuzaţiilor aduse de UTI şi în care susţine că investiţiile au fost reduse după încheierea colaborării dintre cele două părţi.

”Referitor la scrisoarea deschisă pe care UTI a difuzat-o în spaţiul public şi în care se aduc acuzaţii Primăriei Municipiului Bucureşti cu privire la managementul Arenei Naţionale, facem următoarele precizări:

Demersul companiei UTI este o formă clară de şantaj, întrucât nu pot coexista, în cadrul aceluiaşi document, alegaţii referitoare la o posibilă viitoare colaborare cu Primăria Capitalei şi informaţii trunchiate sau pur şi simplu neadevărate despre situaţia de la Arena Naţională. În realitate, compania UTI îşi asumă, de această dată direct, campania de discreditare a Primăriei Capitalei şi a Primarului General, dusă până acum doar prin intermediul anumitor publicaţii.

Prin urmare, Primăria Municipiului Bucureşti îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă atât conducerea UTI, cât şi instituţiile de presă care au publicat articole pe acest subiect fără a cere un punct de vedere Primăriei Capitalei şi fără o verificare elementară a informaţiilor.

Primăria Capitalei nu are cum să primească nici sfaturi, nici critici, de la o companie care s-a discreditat prin modul defectuos în care a prestat servicii către municipalitate, încasând în schimb sume de ordinul zecilor de milioane de euro.

Concret:

1. Deşi în scrisoarea publică se susţine că "întreţinerea şi menţinerea Arenei la parametrii impuşi de standardele FIFA/UEFA ar fi costat mult mai puţin în cadrul contractului de întretinere încheiat cu UTI" comparativ cu cheltuielile practicate în prezent de compania care gestionează acum stadionul, reamintim că:

- în perioada 2014-2017, când compania UTI administra Arena Naţională, în baza unui acord cadru, compania a încasat nu mai puţin de 26 de milioane de lei.

- Mai mult decât atât, în baza acelui acord cadru, SC UTI Grup SA realiza DOAR activităţi de întreţinere şi exploatare curentă a echipamentelor şi instalaţiilor din cadrul Arenei Naţionale, notificând beneficiarului starea tehnică a sistemelor şi defecţiunile apărute la componentele acestora, fără să procedeze la repararea sau înlocuirea acestora.

2. Referitor la raportul încasări/cheltuieli, subliniem încă o dată că, în perioada 2011-2017, încasările se ridicau la 25,7 milioane lei, iar cheltuielile la 77,4 milioane lei (diferenţa neacoperită - 66,8%).

- După rezilierea contractului, 2017 a fost primul an în care s-a redus la maximum diferenţa dintre încasări şi cheltuieli: încasările s-au ridicat la 4,6 milioane lei, iar cheltuielile – la 5 milioane de lei (prin urmare din totalul cheltuielilor doar 8,3% nu sunt acoperite de încasări).

3. Un alt neadevăr flagrant din scrisoare îl reprezintă afirmaţia potrivit căreia "în luna august 2018 aţi alocat 27,8 milioane lei către recent înfiinţata Companie Municipală Tehnologia Informaţiei pentru înlocuirea instalaţiilor „degradate” şi învechite de pe Arena Naţională". Complet fals!

- În realitate, Primăria Capitalei a încheiat, în luna mai, un acord cadru cu Asocierea Compania Municipală Energetica Bucureşti SA şi Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA, în valoare de 15 milioane de lei, cu o durată de 36 de luni, pentru servicii tehnice de exploatare, operare, mentenanţa corectivă şi preventivă, instalaţii termice, ventilaţie, instalaţii de stins incendiu, instalaţii de joasă tensiune şi instalaţii de curenţi slabi pentru Arena Naţională.

- Contractul cuprinde următoarele activităţi: servicii tehnice Administrare şi Servicii tehnice auxiliare, servicii permanenta 24/7 şi Operare evenimente, mentenanţă perventivă şi corectivă.

4. În acest context, reamintim că un alt contract păgubos pe care compania UTI îl avea cu Primăria Capitalei, (contract care a fost reziliat în luna decembrie 2017), a fost cel prin care această companie a gestionat sistemul de management al traficului, la preţuri de 25 de ori mai mari decât preţurile practicate în prezent de către Compania Municipală Managementul Traficului, iînfiinţată de Primăria Capitalei.

- Astfel, potrivit acordului cadru încheiat între UTI şi Administraţia Străzilor, preţul unei licenţe (pentru a putea fi integrată în BTMS, orice intersectie din Capitala are nevoie de o licenta de integrare emisa de dezvoltatorul softului pe baza caruia functioneaza sistemul) era de 220.678 lei(circa 50.000 euro). Desi in anul 2016, printr-un act aditional, compania UTI a scăzut pretul la 99.000 lei, licentele au fost cumparate anterior acestei modificări. Pana in anul 2016, PMB a receptionat peste 200 de astfel de licente.

- In prezent, pretul unei licente de integrare livrata de Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti (achizitionata de la acelasi dezvoltator al softului pe baza caruia functionează sistemul BTMS), este de aproximativ 2.000 euro, adica de 25 de ori mai putin. Dacă Primaria Capitalei ar fi cumpărat astazi licentele, la pretul oferit de compania proprie a Primariei Generale, acestea ar fi costat 400.000 euro, cu 9,6 milioane de euro mai putin.

- Mai mult decat atat, pe langa preturile mari practicate, expertii companiei au constatat nenumarate deficiente la sistemul de semaforizare al Capitalei si la modul in care au fost executate lucrarile de modernizare de catre UTI, drept pentru care Primaria Capitalei este in curs de contractare a unei expertize asupra tuturor lucrarilor de investitii executate pentru realizarea sistemului de management al traficului si, in functie de rezultatele expertizei, va lua masurile care se impun.

In virtutea dreptului la replica, Primaria Municipiului Bucuresti solicita publicarea precizarilor de mai sus, in aceleasi conditii de vizibilitate a textului, tuturor celor care au publicat articole pe acest subiect, fara ca punctul de vedere oficial al PMB sa fie prezentat. In caz contrar, Primaria Municipiului Bucuresti isi rezerva dreptul de a actiona in judecata toate persoanele care propaga, in mod premeditat, aceste informatii false ce au ca unic scop manipularea si inducerea in eroare a opiniei publice", a transmis Primăria Municipiului Bucureşti. 

 

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.