CEO cu inimă de sportiv. "Mă trezesc la 5:30 şi mă duc la sală". 4 ani de Cupa Hagi Danone. Investiţie de 7 milioane de lei

4 iun 2014 3703 afişări Special
CEO cu inimă de sportiv. "Mă trezesc la 5:30 şi mă duc la sală". 4 ani de Cupa Hagi Danone. Investiţie de 7 milioane de lei 4 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7969/12686213/1/caseta-buna.jpg

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marţi, împreună cu Ziarul Financiar.

  • Dieter Schulz, manager general pe Europa de sud şi centrală la compania Danone, practică tenis, golf, schi şi paraşutism

Austriacul Dieter Schulz (45 de ani), managerul general al companiei Danone pe Europa de sud şi centrală, e genul de CEO cu o supradoză de carismă. Te poartă prin diferite arene şi perioade ale sportului, dar are darul de a te introduce şi în universul său. Un univers specific unui globe-trotter. Şi da! Austriacul e şi alergător de cursă lungă. Trosneşte de vitalitate, distracţie şi umor, nu-şi amână alarma când sunetul strident al ceasului îi deschide o nouă zi şi istoriseşte ca şi cum ar povesti un film fiecare şedinţă de antrenament la sală. Chiar dacă, din când în când, mai are pleoapele grele de somn. „Întotdeauna cred că e o zi obişnuită, dar niciodată nu e. E mereu altfel de cum am plănuit. Stau o oră şi jumătate la sală, vin aici, la birou, în jurul orei 8:00, aprind luminile şi, până la ora 9:00, e linişte. Până la acea oră am citit deja toate e-mailurile, iar apoi am întâlniri cu echipa mea şi cu parteneri din exterior“, demarează austriacul care din 2012 are responsabilităţi legate de toate activităţile diviziei de lactate proaspete în România, Bulgaria şi Ţările Adriatice.

Dieter Schulz, un austriac îndrăgostit de sport: tenisul, fotbalul, atletismul, schiul alpin şi săriturile cu schiurile sunt doar câteva dintre disciplinele care-l ispitesc pe managerul de la Danone  FOTO: Alexaandru Hojda

MBA în management

Iar cursa continuă într-un ritm alert. Zi de zi. Oră de oră. Minut cu minut. E o energie care-i pompează adrenalina prin vene încă din copilărie. „Tatăl meu a fost jucător profesionist de tenis şi mi-a transmis acest microb. Am jucat şi eu mult timp, mi-am luat licenţa de antrenor de tenis, dar am cârmit spre altceva“,  deschide Schulz o primă fereastră spre trecut. Austriacul vorbeşte însufleţit, atinge masa cu un pahar de cafea ca şi cum ar bate o minge roşiatică de zgura din Kitzbuhel, iar vorbele lui nasc imagini pline de dinamism. Pentru că Schulz revede cu ochii minţii meciurile lui Năstase, Borg, McEnroe şi Connors şi susţine că atitudinea tenismenilor din trecut conferea o culoare vie sportului alb. „Jucătorii actuali sunt prea reţinuţi în afara terenului. Totul depinde de sponsori, de manageri. În trecut nu te duceai doar să vezi jocul lui McEnroe, ci şi expresia feţei lui“, pune un stop pe un subiect mereu actual managerul de la Danone. Între două partide în care încearcă să nu reducă viteza de deplasare şi de anticipare, austriacul de 45 de ani îşi mai oxigenează plămânii şi caută palpitaţiile sărind cu paraşuta. Zâmbeşte încurcat atunci când trebuie să deruleze pe repede înapoi secvenţele înfiorător de plăcute din Tirol şi mută pe repede înainte pasând discuţia spre schi sau spre golf. Tot spre sport. Asemenea unui decatlonist care nu-şi încheie niciodată aventura.

Şi pentru că Dieter se hrăneşte cu agitaţie şi are un chef monstruos de a munci şi de a face sport, pauza de la mişcare o centrăm pe tema alimentaţiei. „Sunt foarte atent la ceea ce mănânc. Vreau să duc o viaţă sănătoasă, micul dejun este foarte important pentru mine, e cea mai importantă masă a zilei: e format din cereale, iaurt şi fructe. Şi o cană de cafea, desigur. Încerc să mănânc la o distanţă de cinci ore şi mă străduiesc ca masa să fie plină de carbohidraţi, proteine şi salate“,  mai spune managerul cu papile gustative sceptice şi foame de sport. Schulz deţine un MBA în management la Rotterdam School of Management, iar anterior Danone a lucrat pentru Mars şi Kraft Foods Groups ocupând mai multe funcţii de conducere. În 2011 s-a alăturat grupului Danone şi din fiecare picătură de energie acumulată din viaţa din afara biroului şi din toată experienţa vastă acumulată în peste 15 ani, mai valorifică o idee pentru Cupa Hagi Danone. Competiţia lecţie despre cum să trăieşti, cum să faci sport, cum să te hrăneşti bine şi chiar cum să-ţi vezi visurile împlinite. Şi dacă aţi fi crezut că un CEO de la Danone se opreşte vreodată, aţi anticipat greşit. „În week-end-uri sunt liber, merg în Austria, la familia mea. Dar, poziţia pe care o am, nu-mi permite niciodată să-mi închid telefonul. Trebuie să fiu găsit“. Stilul de viaţă al lui Schulz devine model pentru oricine, dar mai ales pentru puştii care pătrund în campionatele de fotbal naţionale sau mondiale miniaturale prin intermediul Cupei Hagi Danone. Unul dintre proiectele la care veghează austriacul care a lucrat şi în Malaezia, şi în Singapore. Culisele competiţiei, în materialul de mai jos.

La Cupa Hagi Danone spectacolul rivalizează cu cel din fotbalul mare

4 ani de Cupa „Hagi Danone“, investiţie de şapte milioane de lei

  • Dieter Schulz susţine că societatea pe care o manageriază nu urmăreşte profit de pe urma investiţiei în competiţia destinată copiilor cu vârste cuprinse între 10 şi 12 ani. „Ne interesează doar latura socială“, spune austriacul în vârstă de 45 de ani. Echipa Academiei Hagi a câştigat duminică seara faza naţională şi va reprezenta România în Brazilia

Organizată de Federaţia Română de Fotbal în parteneriat cu Fundaţia Gheorghe Hagi şi SC Making Off promotion SRL, Cupa „Hagi Danone“ e o competiţie de fotbal pe teren redus, adresată jucătorilor cu vârste cuprinse între 10 şi 12 ani. Participă echipele cluburilor şi asociaţiilor sportive afiliate la FRF sau AJF, iar turneul reprezintă o adevărată repetiţie pentru puştii care visează să atingă stelele în perioada senioratului. Etapele zonale sunt urmate de o finală naţională, iar câştigătoarea se califică la un un fel campionat mondial în miniatură – tablou cu 32 de echipe – exact pe tiparul Cupei Mondiale – eveniment organizat, de regulă, în oraşe ale lumii care au găzduit meciuri de la turnee finale de Mondial sau European.

Prin prezenţa la Cupa „Hagi Danone“, copiii cu mintea invadată de visuri prind un capăt de aţă, aspiră orice detaliu de la ambasadori precum Hagi, Zidane, Cafu sau Berbatov şi şi-l scrijelesc în minte. Driblează la antrenamente de la o distanţă de câteva bătăi de inimă de idolii lor şi se umplu de speranţă. Au lacrimile pregătite să izbucnească atunci când un gol primit în ultimul minut le dă toate planurile peste cap, dar „învaţă să câştige şi să piardă încă de mici“, explică Dieter Schulz, managerul Danone pe Europa de sud şi centrală.

Exemplul copiilor din Austria şi Thomas Muster

„Pentru noi e o platformă fantastică şi o oportunitate de a-i ajuta pe copii să-şi atingă visurile. Copiii reprezintă cea mai interesantă, cea mai nobilă cauză. Ei au nevoie de cea mai mare susţinere şi e esenţial să ajuţi noua generaţie. Au mai ales nevoie în unele părţi ale lumii, unde autorităţile nu deţin capacitatea necesară pentru a se implica şi e bine să vezi că sectorul privat contribuie la dezvoltarea copiilor în orice formă: programe de şcoală, activităţi fizice şi am descoperit că fotbalul e cel mai iubit sport“, dă fila austriacul în vârstă de 45 de ani. Prezent la mai toate competiţiile din România, Schulz vorbeşte deseori cu Gheorghe Hagi înaintea conferinţelor de presă ce precedă turneele. „Mogâldeţele au nevoie de idoli. În Austria, după ce Thomas Muster a câştigat Roland Garros (n.r. – 1995, fost lider mondial în 1996), foarte mulţi copii s-au îndreptat a doua zi spre tenis. La această vârstă, 10-12 ani, nu poţi anticipa cine îşi va face o carieră în fotbal, dar poţi să identifici un element comun: determinarea. O poţi sesiza din privirea lor. Unii puşti au atitudine, alţii nu. Şi, împletită cu talentul, această atitudine îi face pe unii să reuşească în fotbal. Dar îţi trebuie şi disciplină, şi capacitate de muncă şi o dorinţă uriaşă de victorie“, mai pune o tuşă austriacul care i-a admirat pe Krankl, Toni Polster sau Andreas Herzog.

„Obiectivul nostru nu e să sporim vânzările şi să facem bani, ci să-i ajutăm pe copii“

Din 2010 şi până în prezent, compania fondată în 1919, în Barcelona, a investit în Cupa „Hagi Danone“ 7 milioane de lei (în jur de 1,6 milioane de euro), iar pe terenul ştanţat cu logoul competiţiei au trecut crampoanele ghetelor a peste 30.000 de tricouri de potenţiali jucători ai naţionalelor României. „Nu putem realiza conexiuni pentru a identifica dacă au crescut vânzările după investiţia în această competiţie. Obiectivul nostru principal nu este să sporim vânzările, să facem bani, ci să-i ajutăm pe copii să-şi trăiască viaţa într-un mod sănătos. Nu amestecăm partea de business cu latura socială. Nu e vorba de făcut bani la Danone Cup, e o contribuţie reală la societate. Noi vrem să-i pregătim pentru viaţă, pentru că atunci când te antrenezi la fotbal, înseamnă că pe de o parte îţi pregăteşti paşii şi pentru viaţă“, mai spune capul companiei din cartierul Colentina.




Din postura de manager general, austriacul priveşte concurenţa de la competiţia fondată la nivel global din 1998 şi ca un test pentru cei care îşi vor găsi împlinirea în funcţii de conducere, în diferite corporaţii. „Fotbalul te disciplinează, te învaţă să înveţi cum să pierzi şi cum să câştigi. Te învaţă să-ţi împingi limitele la maximum. Sunt lecţii care îi vor ajuta pe copii când vor ajunge la maturiatea profesională, când vor intra în afaceri, iar calităţile care li se dezvoltă încă din copilărie îi vor ajuta şi pe un manager general. Dintr-o astfel de funcţie, un individ trebuie să ştie să-şi motiveze echipa, să fie tot timpul concentrat, să-şi împingă limitele şi să fie focusat pe excelenţă“, e comparaţia trasată de austriacul pasionat de tenis.

De ce fotbal şi nu tenis sau alte sporturi

Şi pentru că tenisul îi transmite lui Schulz o stare de bine, iar latura socială a societăţii pe care o manageriază s-ar putea dezvolta şi pe terenul sportului alb, firesc, o întrebare de urmărire e centrată pe o posibilă investiţie în sportul Simonei Halep. „Tenisul e cu totul diferit faţă de fotbal. Trebuie să-ţi cumperi rachetă şi alte accesorii, trebuie să închiriezi un teren, e mult mai costisitor. Fotbalul e cel mai accesibil sport, pentru că nu trebuie să posezi foarte mulţi bani pentru a-l practica. Personal, m-am gândit că ne-am putea implica şi în tenis, dar la capătul unei zile realizez că acoperirea fenomenului fotbal e mult mai largă, iar sportul rege e mai popular şi poate fi practicat oriunde“, e convingerea lui Dieter Schulz.

Care e ţinta companiei

Compania a investit 22 de milioane de lei în dezvoltarea producţiei de lapte în România, atât pentru ferme mari, cât şi pentru cele mici, de familie. Timp de şapte ani, din 2007 până în 2013, firma a susţinut proiectul „Zâmbet pentru Viitor“, care şi-a propus să îmbunătăţească şansele de supravieţuire ale copiilor bolnavi de cancer, calitatea vieţii micuţilor pacienţi, precum şi depistarea bolii în stadii incipiente. „Cupa Hagi e o competiţie foarte bună pentru a-i menţine sănătoşi pe copii şi pentru a-i dezvolta într-un stil de viaţă sănătos. Ţinta companiei este să aducă sănătate copiilor. Pentru noi, combinaţia perfectă este asocierea cu Hagi, iar misiunea noastră este ca micii copii să se dezvolte sănătos şi armonios“, conchide managerul general al firmei.

15.000 de iaurturi au fost distribuite copiilor în ultimii patru ani la Cupa Danone

300 de milioane de lei a investit Danone în cei 15 ani în România. Atât în business cât şi în comunitate

Pentru micii fotbalişti iaurtul este un aliment nu doar gustos, ci şi util: proteine usor asimilabile, calciu şi carbohidraţi, furnizând atât «materialul de construcţie» pentru refacerea musculară şi creştere, cât şi «combustibilul» pentru acoperirea nevoilor energetice
Cristi Mărgărit, nutriţionist

Phil Jones, Torje şi Filip au jucat la Cupa Danone

O serie de jucători legitimaţi la echipe importante ale lumii au păşit în copilărie şi pe terenurile pe care s-au disputat diferite faze ale competiţiei. Unul dintre cei mai cunoscuţi fotbalişti este fundaşul lui Manchester United, Phil Jones (22 de ani), născut la Preston şi şcolit la Blackburn Rovers.  Englezul, apărător central, face parte acum din lotul convocat de Roy Hodgson pentru Campionatul Mondial din Brazilia, iar specialiştii susţin că fundaşul de 1,88 m va fi mult timp titular în naţionala Angliei. Din România, Gabriel Torje (Espanyol Barcelona) şi Steliano Filip (Dinamo) sunt doi dintre fotbaliştii care au jucat sub semnul Cupei Danone.



Academia Hagi va reprezenta România la finala din Brazilia

Ajunsă la cea de-a cincea ediţie, Cupa Hagi Danone şi-a desemnat duminică învingătoarea. Academia de Fotbal Gheorghe Hagi este echipa care va reprezenta România la „Cupa Naţiunilor Danone“ pe 16 noiembrie, în Brazilia, la Sao Paulo. Învingători în meciul final cu 2-0, în faţa celor de la LPS Banatul, puştii lui Hagi şi-au adjudecat şi toate premiile speciale: Alexi Pitu - cel mai bun jucător şi golgheterul competiţiei, Radu Pocol - cel mai tehnic jucător şi Sabin Stănciulescu - cel mai bun portar. Astfel, competiţia care poartă numele „Regelui“ fotbalului românesc reuşeşte să trimită România la Mondiale.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.