Armata obligă Steaua să îşi schimbe numele şi stema, dar suporterii încă produc bani de pe urma emblemei. FOTO | Magazinul lui Gheorghe Mustaţă vinde produse cu însemnele care aparţin CSA Steaua

27 ian 2015 7135 afişări Special
Armata obligă Steaua să îşi schimbe numele şi stema, dar suporterii încă produc bani de pe urma emblemei. FOTO | Magazinul lui Gheorghe Mustaţă vinde produse cu însemnele care aparţin CSA Steaua
  • Clubul Sportiv al Armatei interzice clubului de fotbal Steaua să mai folosească numele şi emblema, însă mai mulţi membri ai galeriei profită în continuare de pe urma vânzării produselor cu însemnele grupării militare
  • Magazinul "Suporter Steaua", care îi aparţine lui Gheorghe Mustaţă, liderul Peluzei Nord, încă funcţionează într-un mall din Bucureşti şi vine produse cu emblema care aparţine CSA Steaua
  • În acte, magazinul le aparţine unor apropiaţi ai lui Mustaţă. Ambii au cu probleme cu legea, iar o parte din profitul magazinului merge către organizarea coregrafiilor şi plata deplasărilor celor de la Peluza Nord

Clubul de fotbal finanţat de Gigi Becali a fost nevoit, după hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, să renunţe la numele Steaua Bucureşti şi la sigla pe care a folosit-o în ultimii ani, dar acest lucru nu e valabil şi pentru unii dintre şefii galeriei. "Trebuie să respectăm legea, punem în practică hotărârea ÎCCJ", spunea preşedintele echipei din Ghencea, Valeriu Argăseală, pentru a motiva eforturile clubului de a găsi o nouă stemă şi un nou nume. "Steaua Bucureşti", împreună cu logoul cunoscut de fanii din întreaga Românie, aparţin acum Armatei, mai exact Clubului Sportiv al Armatei Steaua. Argăseală recunoaşte că orice folosire neautorizată ar prejudicia CSA Steaua, deci şi Ministerul Apărării.

Chiar şi aşa, regula nu e pentru toţi. Există încă oameni care profită de pe urma imaginii clubului Steaua Bucureşti. Foarte vigilent în a-şi proteja interesele când vine vorba de gruparea lui Gigi Becali, Clubul Sportiv al Armatei nu şi-a îndreptat deloc atenţia către alte persoane, fizice şi juridice, care scot bani din specularea imaginii brandului Steaua. În Mall Grand Arena, centru comercial din cartierul Berceni, funcţionează în continuare magazinul "Suporter Steaua", cel care îi aparţine, aşa cum deseori a mărturisit, lui Gheorghe Mustaţă, liderul galeriei Peluza Nord.
În pofida faptului că echipa lui Becali a luat toate măsurile necesare pentru a nu mai afişa sigla care îi aparţine acum Armatei, în mallul bucureştean comerţul se derulează în continuare, iar sigla Stelei este speculată la maximum pentru a face profit. Cei de la magazin nu au făcut niciun demers pentru a se proteja de decizia ÎCCJ, magazinul fiind colantat pe una dintre laturi cu un banner uriaş pe care este afişată emblema trecută oficial în proprietatea MApN. Mai mult, la interior, aproape fiecare produs scos spre vânzare este imprimat cu sigla pierdută la proces de gruparea patronată de Becali.

În acte, însă, magazinul "Suporter Steaua" nu pare tocmai profitabil. Conform datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, firma "Nucleo Nord SRL" a avut în 2013, primul an de funcţionare, o cifră de afaceri de zero lei, venituri de zero lei şi cheltuieli totale de 681 de lei. Cifrele sunt oarecum explicabile dacă luăm în considerare faptul că magazinul şi-a început funcţionarea în octombrie 2013. Tipul de activitate este "comerţ cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializare", iar datoriile pe 2013 au fost de 33.052 de lei. Cifrele reale ale afacerii care speculează capitalul uriaş de imagine al Stelei nu sunt cunoscute, însă pot fi imaginate în contextul în care, în finalul anului 2010, departamentul de marketing al clubului condus atunci de Bobby Durbac raporta profituri de circa 3 milioane de euro.


Reporterii ProSport au cumpărat de la magazinul lui Gheorghe Mustaţă o cană "Route 25", dar şi un magnet de frigider şi un breloc, ambele inscripţionate cu sigla care aparţine CSA Steaua. Mustaţă a inscripţionat stema şi pe pungile oferite clienţilor. Foto: ProSport

ProSport a trimis o solicitare biroului de presă al MApN pentru a obţine un punct de vedere oficial cu privire la situaţia folosirii siglei ce aparţine CSA Steaua de către magazinul "Suporter Steaua". Până la ora publicării acestui articol nu a venit niciun răspuns.


Clubul lui Becali s-a făcut de râs în încercarea de rebranding

Clubul de fotbal care a câştigat ultimele două ediţii ale Ligii 1 a suferit schimbări importante de imagine în ultimele luni. Sigla veche a fost scoasă de pe tricouri şi înlocuită cu o alta, totul după ce a fost acoperită cu benzi de leucoplast în ultimele jocuri din 2014. Pe tabela de marcaj de la meciul din Ghencea cu CSMS Iaşi, în dreptul a ceea ce trebuia să fie Steaua Bucureşti apărea un chenar gol şi titulatura "Gazde". Toate echipamentele au fost modificate, emblema veche a fost acoperită cu cea nouă, comandată de la Poarta Albă, iar numele "Steaua Bucureşti" a fost acoperit cu "FCSB". Nu în ultimul rând, autocarul echipei care a dus lotul lui Gâlcă la aeroport pentru plecarea în cantonament a fost decolantat parţial în locul unde apărea vechea emblemă.


Una dintre primele măsuri luate de clubul condus de Argăseală pentru punerea în practică a deciziei ÎCCJ a fost aceea de a şterge numele echipei de pe tabela de marcaj la meciul cu CSMS Iaşi. Foto: ProSport

Toate aceste modificări au fost făcute, aşa cum ştiţi, pentru că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că marca "Steaua" aparţine Clubului Sportiv al Armatei Steaua. În plus, chiar dacă la nivel declarativ au susţinut că nu are legătură cu pierderea numelui şi a logoului, compania Domo a reziliat contractul cu echipa finanţată de Gigi Becali.

articol scris de Andrei Panait

În acte, însă, magazinul "Suporter Steaua" nu pare tocmai profitabil. Conform datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, firma "Nucleo Nord SRL" a avut în 2013, primul an de funcţionare, o cifră de afaceri de zero lei, venituri de zero lei şi cheltuieli totale de 681 de lei. Cifrele sunt oarecum explicabile dacă luăm în considerare faptul că magazinul şi-a început funcţionarea în octombrie 2013. Tipul de activitate este "comerţ cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializare", iar datoriile pe 2013 au fost de 33.052 de lei. Cifrele reale ale afacerii care speculează capitalul uriaş de imagine al Stelei nu sunt cunoscute, însă pot fi imaginate în contextul în care, în finalul anului 2010, departamentul de marketing al clubului condus atunci de Bobby Durbac raporta profituri de circa 3 milioane de euro.


Reporterii ProSport au cumpărat de la magazinul lui Gheorghe Mustaţă o cană "Route 25", dar şi un magnet de frigider şi un breloc, ambele inscripţionate cu sigla care aparţine CSA Steaua. Mustaţă a inscripţionat stema şi pe pungile oferite clienţilor. Foto: ProSport

ProSport a trimis o solicitare biroului de presă al MApN pentru a obţine un punct de vedere oficial cu privire la situaţia folosirii siglei ce aparţine CSA Steaua de către magazinul "Suporter Steaua". Până la ora publicării acestui articol nu a venit niciun răspuns.


Clubul lui Becali s-a făcut de râs în încercarea de rebranding

Clubul de fotbal care a câştigat ultimele două ediţii ale Ligii 1 a suferit schimbări importante de imagine în ultimele luni. Sigla veche a fost scoasă de pe tricouri şi înlocuită cu o alta, totul după ce a fost acoperită cu benzi de leucoplast în ultimele jocuri din 2014. Pe tabela de marcaj de la meciul din Ghencea cu CSMS Iaşi, în dreptul a ceea ce trebuia să fie Steaua Bucureşti apărea un chenar gol şi titulatura "Gazde". Toate echipamentele au fost modificate, emblema veche a fost acoperită cu cea nouă, comandată de la Poarta Albă, iar numele "Steaua Bucureşti" a fost acoperit cu "FCSB". Nu în ultimul rând, autocarul echipei care a dus lotul lui Gâlcă la aeroport pentru plecarea în cantonament a fost decolantat parţial în locul unde apărea vechea emblemă.


Una dintre primele măsuri luate de clubul condus de Argăseală pentru punerea în practică a deciziei ÎCCJ a fost aceea de a şterge numele echipei de pe tabela de marcaj la meciul cu CSMS Iaşi. Foto: ProSport

Toate aceste modificări au fost făcute, aşa cum ştiţi, pentru că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că marca "Steaua" aparţine Clubului Sportiv al Armatei Steaua. În plus, chiar dacă la nivel declarativ au susţinut că nu are legătură cu pierderea numelui şi a logoului, compania Domo a reziliat contractul cu echipa finanţată de Gigi Becali.

articol scris de Andrei Panait

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.