După „Land of choice”, România are un nou brand turistic:
„Explore the Carpathian Garden” (Explorează grădina carpatină).
Lansarea sloganului s-a făcut ieri la Expoziția Mondială de la
Shanghai în cadrul unei acțiuni care i-a avut ca invitați speciali
pe Nadia, Gică Hagi și Ilie Năstase.
Evenimentul de ieri, din China, a dovedit încă o dată că, în
străinătate, cel mai tare brand de țară îl reprezintă numele
legendelor sportului românesc. Elena Udrea, ministrul turismului și
dezvoltării, a lansat noul slogan în fața a 250 de spectatori, care
imediat ce s-a terminat acțiunea oficială s-au năpustit să obțină
autografe de la cele trei mari glorii ale sportului.
„Noi avem puterea să atragem lumea să viziteze România. Încă mai
putem, la 34 de ani după Montreal. Hagi s-a retras de curând din
fotbal, Ilie încă mai joacă”, a glumit Nadia. Ilie Năstase a
declarat la rândul lui că nu ar trebui să existe atâtea discuții
despre cine a câștigat crearea brandului, ci ar trebui să se
vorbească despre cum ar trebui România să îmbunătățească
serviciile. „Până în prezent, sportul a fost ambasadorul unei țări.
Aș putea vorbi și despre partea turistică, pentru că am și un
hotel, dar mai bine tac”, a spus Gheorghe Hagi.
800.000
de euro a costat brandul
Realizarea brandului a costat 800.000 euro, bani primiți de agenția
THR/TMS, câștigătoarea unei licitații. Pentru promovarea sloganului
sunt prevăzute până în 2013 încă 72,2 milioane euro, bani ce ar fi
de ajuns pentru a forma un nou Hagi, un nou Ilie sau o nouă Nadia.
De pe urma cărora ar mai trăi România, ca imagine, încă vreo 40 de
ani!