F1 2013 Review: am descoperit mașina… timpului

F1 2013 Review: am descoperit mașina... timpului
  • Publicat:
  • Actualizat:

Formula 1 este un sport automobilistic extrem de cunoscut și apreciat, chiar și de către cei care nu cunosc foarte multe lucruri despre întrecerile de acest tip. A fi pilot de Formula 1 a fost și încă este  un vis pe care îl au mulți încă de la vârste fragede. Ce este atât de atractiv la F1 încât copiii, adulții, câinii și pisicile visează să aibă o experiență de pilotat în monopost? Să fie mașinile atât de atent construite? Să fie viteza nebună cu care se desfășoară cursele? Pistele ce abia așteaptă să fie străbătute cu viteză? Sunetul puternic al motoarelor supărate? Depășirile pline de adrenalină? Accidentele? Faima piloților? Echipele renumite? Strategiile de cursă?

Nu știu care este răspunsul perfect la întrebarea de mai sus și nici dacă există unul singur. Cred însă că motivele sunt diferite de la persoană la persoană, iar noul F1 2013 de la Codemasters este o metodă excelentă de a experimenta acest sport și toate caracteristicile sale. Orice persoană căreia competiția de Formula 1 i-a făcut cu ochiul vreiodata va fi încântată să încerce cel mai nou joc despre acest sport atât de captivant.

F1 2013

F1 2013 nu este doar un F1 2012 cu lista de piloți actualizată (deși într-adevăr există foarte multe lucruri reciclate din jocul anterior, un joc foarte bun de altfel). Noul titlu vine cu o ofertă destul de atrăgătoare în ceea ce privește îmbunătățirile față de varianta 2012, iar pe acestea ne vom concentra în rândurile ce urmează.

Să începem cu introducerea în joc. Surpriză: același Young Driver Test lung din F1 2012 ne așteaptă și acum, dar pe de o parte a fost îmbunătățit (e mai iertător și te lasă să ratezi niște apex-uri), iar pe de altă parte – țineți-vă bine – lungit și mai mult, căci acum nu există doar o zi de teste, ci două! Nu contest partea de utilitate: Young Driver Test-ul este o metodă bună de a învăța lucruri despre joc dar și despre Formula 1 în general (lucruri precum abordarea curbelor sau folosirea sistemelor Drag Reduction System și Kinetic Energy Recovery System). Jocul a recunoscut că am jucat și F1 2012 și mi-a permis trecerea directă în ziua a doua de testing.

F1 2013

O altă noutate absolută o constituie modul de joc F1 Classics, care aduce în joc mașini, piste și piloți ai anilor ”80 și ”90. Probabil bine de menționat este că anii ”90 sunt deblocați doar pentru cei ce au precomandat jocul (și au primit F1 2013 Classic Edition) și pentru cei care sunt dispuși să plătească pentru un pachet de conținut suplimentar (DLC). Altfel în joc sunt prezente doar elementele aferente anilor ”80. Adică cinci mașini, zece șoferi și două piste. DLC-ul anilor ”90 mai adaugă șase mașini și doisprezece șoferi, plus încă două piste.

Senzația curselor de la finalul secolului trecut este total diferită de a celor din 2013, asta atât grație unei bune modelări vizuale și sonore a mașinilor, cât și a personalității pe care fiecare bolid o are în timpul condusului. De asemenea, este superb momentul în care plasezi camera de joc la volanul monopostului și observi cât de diferit arăta un cockpit F1 acum 30 de ani față de cele din acest moment.

F1 2013

Dincolo de modul F1 Classics (care are la rândul său câteva sub-moduri de joc), o adăugire extrem de binevenită este aceea a posibilității de a salva sesiunea de joc în timpul unei curse. Astfel, chiar și persoanele cu timp limitat pot începe o cursă mai lungă și o pot pune pe „pauză”, pentru ca după câteva zile să o reia din condițiile în care a părăsit-o. În acest mod, experiența curselor lungi (unde contează foarte mult deciziile tactice de pe parcursul cursei) devine mai accesibilă.

Modul Grand Prix ce a lipsit anul trecut din joc, s-a întors în acest an în forță, iar Scenario Mode a fost rafinat și vine acum cu 20 de scenarii ce pot fi abordate de jucător. Practic majoritatea componentelor de anul trecut au fost completate și îmbunătățite prin includerea de noi facilități.

F1 2013

Grafica jocului este competitivă, așa cum ne-a obișnuit și F1 2012, iar anul acesta pare că a fost unul în care echipa de la Codemasters a studiat în mare detaliu modul în care ploaia afectează din punct de vedere vizual cauciucurile și pista, căci pilotatul pe timp de ploaie este o experiență incredibilă din punct de vedere vizual. Jocul este optimizat excelent pentru PC și este cu siguranță cel mai arătos joc de Formula 1 creat vreodată, pe locul doi situându-se în mod clar jocul de anul trecut.

Nu totul este roz însă. Deși F1 2013 aduce îmbunătățiri la majoritatea capitolelor, animațiile de dinaintea și de după curse, de exemplu, nu sunt cele mai reușite. Mai mult decât atât, modelul grafic de damage al mașinilor este unul care nu le face cinste producătorilor, cunoscuți pentru inovații în acest sens în alte serii de jocuri. Coliziunile între mașini, indiferent de punctul de contact, se aseamănă cu ciocnirea a două cărămizi, cu excepția coliziunilor foarte puternice care se vor solda cel mai probabil cu o roată pierdută și cam atât.

F1 2013

Controlul a fost un pic îmbunătățit față de jocul anterior, însă un gamepad sau volan este obligatoriu pentru o experiență decentă de joc, indiferent de setările de asistență a mașinii din partea calculatorului, care sunt foarte diverse. Și pentru că tot am adus vorba, setările de asistență au rămas cam aceleași din vechiul F1, dar a fost inclus un nou mod de dificultate. AI-ul este și el ceva mai realist, știe să evite coliziunile cu jucătorul dar nu este nici lipsit de credibilitate, uneori făcând greșeli și cauzând de unul singur accidente pe pistă, datorită simulării comportamentului piloților umani.

În ceea ce privește partea de asemănare a elementelor din joc cu situațiile din competițiile reale de F1, jocul conține cele 11 echipe și cei 22 de piloți participanți la sezonul 2013 al Formula 1, 19 circuite și mult iubitul Grand Prix.

F1 2013

În final, pot spune că nu am foarte multe cuvinte de rău despre F1 2013. Mi-aș fi dorit ceva mai mult rafinament în partea de damage și un control mai bun din tastatură și gamepad-uri fără butoane analog, în special în momentul dificil al accelerării de pe loc, când mașinile F1 2013 pierd aderența roților din spate datorită rapidității cu care se apasă accelerația până la fund.

Pe de altă parte, F1 2013 este cu siguranță cel mai bun joc F1 făcut vreodată și oferă o imagine completă asupra acestui sport motorizat. Poate singurul lucru care poate bate experiența F1 2013 rămâne pilotarea unui bolid de Formula 1 real.

F1 2013

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui dintr-un supermarket Lidl din Cluj. Ce era înauntru, de fapt
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui dintr-un supermarket Lidl din Cluj.…
„A luat foc” Incident cumplit la câteva săptămâni de la decesul lui Mădălin, tânărul mort în accidentul din Deveselu
„A luat foc” Incident cumplit la câteva săptămâni de la decesul lui Mădălin, tânărul mort în accidentul din Deveselu
Céline Dion, de nerecunoscut din cauza BOLII! S-a transformat total în ultima perioadă. Boala teribilă de care suferă cântăreața
Céline Dion, de nerecunoscut din cauza BOLII! S-a transformat total în ultima perioadă. Boala teribilă de care suferă cântăreața
Bătaie cu pumni, picioare şi unghii între Prodanca şi Reghe! Antrenorul este urmărit penal, riscă închisoare şi daune de un milion de euro
Bătaie cu pumni, picioare şi unghii între Prodanca şi Reghe! Antrenorul este urmărit penal, riscă închisoare şi daune de un…
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce câine ai!
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce câine ai!
Îndrăgostit de România, un italian a decis să pună aici bazele unei afaceri de familie:
Îndrăgostit de România, un italian a decis să pună aici bazele unei afaceri de familie: "Vii și îți iei ce…
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Decizia pe care au luat-o Andreea Bălan şi fostul ei soţ, la mai bine de doi ani de la divorţ! Cântăreaţa a dezvăluit totul!
Decizia pe care au luat-o Andreea Bălan şi fostul ei soţ, la mai bine de doi ani de la divorţ!…
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut o cafea de la automatul din aeroport
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut o cafea de la automatul…
Este OBLIGATORIU în România. Sistemul se aplică în toată țara
Este OBLIGATORIU în România. Sistemul se aplică în toată țara
Lovitură CRUNTĂ pentru Ion Iliescu! Breaking news
Lovitură CRUNTĂ pentru Ion Iliescu! Breaking news
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
Americanca-minune, dovada că vârsta e doar o cifră: secretul recordului pe care l-a bătut la 76 de ani!
Americanca-minune, dovada că vârsta e doar o cifră: secretul recordului pe care l-a bătut la 76 de ani!
Manchester City o umileşte pe Brighton şi menţine presiunea asupra lui Arsenal
Manchester City o umileşte pe Brighton şi menţine presiunea asupra lui Arsenal
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii ❗
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii ❗
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate buzunarele
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate buzunarele