Vizibilitatea brandurilor la CM. 30% din public a crezut că Nike a fost sponsor oficial

  • Publicat:
  • Actualizat:
Vizibilitatea brandurilor la CM. 30% din public a crezut că Nike a fost sponsor oficial

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Unul dintre cele mai importante aspecte urmărite de sponsorii Campionatului Mondial din Brazilia a fost creșterea vizibilității brandurilor în rândul celor care au urmărit turneul final. Odată cu terminarea competiției, specialiștii din marketing trag linie și fac rezumatul campaniilor de publicitate care au dominat media în perioada 12 iunie – 13 iulie

Firma de cercetare în marketing GlobalWebIndex a realizat un studiu prin care a urmărit atenția acordată de microbiști sponsorilor Campionatului Mondial și cum a fost afectată vizibilitatea companiilor care au investit milioane de dolari pentru a-și face reclamă în Brazilia. Sondajul condus pe un eșantion de 1191 de persoane a scos la iveală că firmele Coca-Cola (50%), McDonald”s (49%), Visa (41%) și Adidas (36%) au fost cele mai recunoscute brand-uri ce și‑au asociat imaginea cu Campionatul Mondial. Mai mult, faptul că aceste companii – alături de Hyundai/Kia Motors, Emirates, Sony, Budweiser, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, Moy Park, Oi și Yingli – au fost parteneri oficiali FIFA le-a asigurat o creștere a vizibilității la nivel mondial de aproximativ 5% pentru fiecare brand.

Studiul realizat de cei de la GlobalWebIndex s-a axat pe trei zone: Brazilia, organizatoarea Campionatului Mondial, SUA și Marea Britanie. În ultimul week‑end al turneului final, Coca-Cola și McDonald”s au fost cei mai recunoscuți sponsori, fiind selectați de 50%, respectiv 49%, dintre participanții la sondaj. Acestea au fost urmate de Visa (41%), Adidas (36%), Hyundai (28%), Sony (27%) și Budweiser (26%). Cele mai mici nivele de identificare le-au avut brandurile specializate sau mai puțin recunoscute la nivel global, precum Yingli (companie din China specializată în energie solară) sau Moy Park (producător de carne de pui bio).
Din informațiile rezultate, publicul brazilian a fost cel mai influențat de acțiunile sponsorilor Campionatului Mondial. Așa cum era și normal, populația statului sud-american a fost cea mai expusă la campaniile de promovare a brandurilor. Mai mult, naționala Braziliei a ajuns până în finala mică a turneului și implicarea directă a spectatorilor a fost extinsă astfel până în ultima zi a competiției. Un exemplu grăitor al diferenței înregistrate între cele trei naționalități distincte care au luat parte la sondaj îl reprezintă identificarea sponsorului brazilian Oi. Cea mai importantă companie de telecomunicații din Brazilia a fost recunoscută de 52% dintre brazilieni, 12% dintre americani și doar 6% dintre britanici.

Sponsorii oficiali, mai recunoscuți decât competitorii direcți

Așa cum era de așteptat, parteneriatul dintre FIFA și sponsorii oficiali s-a concretizat într-o vizibilitate excelentă a brandurilor respective. Celor peste 1.000 de participanți la studiu le-a fost prezentată o listă de 38 de branduri dintre care au trebuit să aleagă companiile pe care le asociază cu CM.

În anumite cazuri, sponsorii oficiali și-au surclasat rivalele directe. Un exemplu concret îl constituie McDonald”s, care s-a aflat la o distanță de 33% de primul rival, Subway, aflat la 16%. Nu același lucru s-a întâmplat și când a venit vorba de producătorii de echipament sportiv. Sponsorul oficial Adidas a strâns doar 36 de procente, în timp ce Nike s-a aflat la numai 5% în spate.
Campaniile publicitare au substituit sponsorizarea directă

Nike (31%), MasterCard (25%), Samsung (19%), Pepsi (17%) și Subway (16%) au fost brandurile care au fost identificate greșit ca fiind sponsori ai Campionatului Mondial din Brazilia. Pentru patru dintre aceste cinci companii, explicația este una simplă, ele investind în campanii ce au avut ca subiect central fotbalul. MasterCard, pe de altă parte, a fost partener oficial FIFA până în 2005, atunci când locul său a fost luat de Visa. Totuși, mulți dintre respondenți au asociat încă MasterCard cu turneul final al Cupei Mondiale, iar Visa mai are așadar de lucru pentru a înlocui imaginea rivalilor din percepția celor care urmăresc Campionatele Mondiale.


 

Știri despre
A băut 20 de cutii de Pepsi, în fiecare zi, timp de 20 de ani. Ireal câte kilograme are acum
A băut 20 de cutii de Pepsi, în fiecare zi, timp de 20 de ani. Ireal câte kilograme are acum
Cum i-au îndepărtat ucrainenii pe ruşi de pe Insula Şerpilor: „Pământul le ardea sub picioare” VIDEO
Cum i-au îndepărtat ucrainenii pe ruşi de pe Insula Şerpilor: „Pământul le ardea sub picioare” VIDEO
Telescopul James Webb a realizat cea mai ”profundă” imagine a universului nostru. Când va fi dezvăluită
Telescopul James Webb a realizat cea mai ”profundă” imagine a universului nostru. Când va fi dezvăluită
Secretul din spatele succesului lui David Popovici: „A dat peste un antrenor care a crescut cu el, are 32 de ani!”
Secretul din spatele succesului lui David Popovici: „A dat peste un antrenor care a crescut cu el, are 32 de…
Momente grele pentru Tudor Chirilă şi fanii lui! Artistul se confruntă cu probleme de sănătate, şi-a anulat toate spectacolele
Momente grele pentru Tudor Chirilă şi fanii lui! Artistul se confruntă cu probleme de sănătate, şi-a anulat toate spectacolele
Efectele secundare ASCUNSE ale consumului de VIN! E știut de SECOLE de FRANCEZI!
Efectele secundare ASCUNSE ale consumului de VIN! E știut de SECOLE de FRANCEZI!
Turiștii au crezut că nu văd bine. Un kilometru cu taxiul în Eforie Nord costă mai mult decât două beri
Turiștii au crezut că nu văd bine. Un kilometru cu taxiul în Eforie Nord costă mai mult decât două beri
Începe RĂZBOIUL NUCLEAR! Anunț cumplit de la Moscova. E Breaking news
Începe RĂZBOIUL NUCLEAR! Anunț cumplit de la Moscova. E Breaking news
E oficial! Putin își retrage trupele. Anunțul făcut chiar de Rusia
E oficial! Putin își retrage trupele. Anunțul făcut chiar de Rusia
Singura înghețată care nu îngrașă, recomandată de Mihaela Bilic
Singura înghețată care nu îngrașă, recomandată de Mihaela Bilic
Dacă iubita ta are asta în telefon, sigur te înșală! Poți verifica rapid
Dacă iubita ta are asta în telefon, sigur te înșală! Poți verifica rapid
Declaraţii uluitoare ale fostul şef al Formulei 1: Sunt gata să mor pentru Putin
Declaraţii uluitoare ale fostul şef al Formulei 1: Sunt gata să mor pentru Putin
BANCUL ZILEI: Un tip căsătorit are o noapte nebună cu sexy-secretara: “Ia uite, dragă, ce mi-a făcut…”
BANCUL ZILEI: Un tip căsătorit are o noapte nebună cu sexy-secretara: “Ia uite, dragă, ce mi-a făcut…”
Şumudică, la munca de jos: Unde a ajuns după ce a tot pupat turbanul prinţului saudit VIDEO
Şumudică, la munca de jos: Unde a ajuns după ce a tot pupat turbanul prinţului saudit VIDEO
Cadoul șocant primit de fetița unei actrițe care a refuzat avansurile sexuale ale unui mare regizor
Cadoul șocant primit de fetița unei actrițe care a refuzat avansurile sexuale ale unui mare regizor
Avertisment șocant pentru toți românii: ”Închideți gazele și lumina!”. Ce se va întâmpla
Avertisment șocant pentru toți românii: ”Închideți gazele și lumina!”. Ce se va întâmpla
Cum arată cea mai luxoasă și mai tehnologizată Dacia
Cum arată cea mai luxoasă și mai tehnologizată Dacia
FOTO. Misha, într-o ipostază provocatoare! Fosta soție a lui Connect-R, ce apariție
FOTO. Misha, într-o ipostază provocatoare! Fosta soție a lui Connect-R, ce apariție
FOTO. Cristina Spătar, în costum de baie. Vedeta se prezintă fabulos la 50 de ani!
FOTO. Cristina Spătar, în costum de baie. Vedeta se prezintă fabulos la 50 de ani!