Încă un pas pentru construcția noului stadion Dinamo: s-a întâmplat a doua zi după ce Consiliul Local al Sectorului 2 a votat cofinanțarea. Când ar putea începe lucrările? EXCLUSIV
Oficialii Clubului Sportiv Dinamo fac pași importanți pentru începerea lucrărilor la noul stadion din „Ștefan cel Mare”.
După ce a fost semnată cofinanțarea în valoare de 25.000.000 euro din partea Primăriei Sectorului 2, a fost ratificată și convenția cu CNI. Urmează să fie dat ordinul de începere al lucrărilor!
Încep lucrările la „Arena Multifuncțională Dinamo”. CNI a semnat convenția de cofinanțare cu Primăria Sectorului 2. Primii bani intră în cont
Visul generațiilor de dinamoviști, un nou stadion în „Ștefan cel Mare”, se limpezește. După decenii de așteptare și ani de amărăciune în care rivalii de la Steaua sau Rapid s-au mutat în casă nouă, „câinii” se pregătesc pentru demolarea vetustei arene din „Groapă” și construcția Arenei Multifuncționale Dinamo.
Marți, Consiliul Local al Primăriei Sectorului 2 a semnat, cu 18 voturi pentru și 8 abțineri, cofinanțarea lucrărilor care se ridică, în total, la 172.000.000 cu tot cu TVA. Din această sumă, 25.000.000 de euro vor fi suportați de PS2, în rate după cum urmează: 31.102.709, 70 lei, dintre care 6,5 milioane chiar în acest an. În anul 2, PS2 achită 36.286.517,97 lei, iar în al treilea an virează 36.286.51 7,97 lei. În toate cazurile se adaugă TVA în cuantum de 21%.
ProSport prezintă o nouă informație importantă pentru fanii dinamoviști și dezvăluie că miercuri, a doua zi după ce Consiliul Local a aprobat cofinanțarea, oficialii Clubului Sportiv Dinamo și reprezentanții Primăriei Sectorului 2 au dus documentația necesară și au parafat convenția de cofinanțare cu CNI – Compania Națională de Investiții.
În acest sens, CNI urmează să emită ordinul de începere al lucrărilor și, cel mai probabil, în luna ianuarie, constructorul care a câștigat licitația- Bog’art- Dico și Țigănaș, ACI Cluj, UTI Construction and Facility Management- va începe organizarea de șantier în „Ștefan cel Mare”.
Lucrări complicate, două magistrale, de apă și termoficare, urmează să fie deviate. Structura de rezistență a Spitalului de Urgență va fi întărită
Lucrările se vor desfășura pe o suprafață de 66571 mp, stadionul urmând să fie construit pe aceeași axă, Nord- Sud, cu o deviație de 5% către nord vest față de actuala arenă.
Terenul destinat investiției este traversat de două magistrale importante, o conductă de termoficare și una de alimentare cu apă. La fel, pe axa nord- sud există și o conductă de empuismente. Toate vor fi deviate, repoziționate, construite galerii de beton, iar în cazul magistralei de apă este prevăzută montarea unui canivou. În acest sens, administratorii au obținut deja autorizațiile și urmează să se alinieze cu Primăria Capitalei care, la rândul ei, va începe unele lucrări de modernizarea rețelelor în zona Calea Floreasca, Șoseaua Ștefan cel Mare.
Și pe partea nord-vestică vor avea loc lucrări importante, prin ridicarea unui perete de sprijin și montarea mai multor piloți de susținere pentru a întări structura de rezistență a Spitalului de Urgență. Tot spitalul va beneficia și de un heliport cu o înălțime de 33 de metri.
25.000 de locuri, 11 săli de jocuri, hotel, amfiteatru și heliport
Capacitatea noii arene va fi de 25.000 de locuri care vor fi structurate pe două inele. Inelul inferior, cu o capacitate de 8952 locuri și inelul superior, cu o capacitate de 14.547 locuri, plus locuri destinate persoanelor cu dizabilități – 184, plus alte 184 pentru însoțitori.
Zona VIP este prevăzută, în cadrul tribunei 1, în sectoarele centrale, cu două categorii: VIP 1, respectiv VIP 0. La inelul inferior se află zona VIP 1 (940 de locuri), în timp ce în primele rânduri ale inelului 2 sunt prevăzute lojile VIP 0, cu 252 de locuri dispuse în două rânduri succesive de fotolii.
ProSport a realizat, în primăvara acestui an, un amplu material în care au fost menționate caracteristicile noului stadion Dinamo: Cum va arăta noul stadion Dinamo! Date și detalii în exclusivitate despre arena de 172.000.000 euro. Radiografia, metru cu metru, a unui proiect grandios. EXCLUSIV