Kyros Vassaras, președintele CCA, a venit astăzi, 24 februarie 2025, cu o explicație pentru decizia pe care Istvan Kovacs a luat-o în minutul 34 al partidei dintre FCSB și Dinamo București, când le-a refuzat „câinilor” o lovitură de la 11 metri.
ProSport vă prezintă o imagine care arată clar ce n-a putut vedea arbitrul Costreie, care s-a aflat în camera VAR la derby-ul de pe Arena Națională din București.
FCSB și Dinamo București s-au întâlnit duminică, 23 februarie 2025, într-o partidă disputată pe Arena Națională, în etapa cu numărul 28 din Superliga României.
Prima repriză a derby-ului a fost marcată de o fază controversată, care a avut loc în minutul 34. Atunci, Istvan Kovacs, cel care a condus de la centru această partidă, a refuzat să acordă o lovitură de la 11 metri în favoarea „câinilor” lui Zeljko Kopic, la un henț clar, comis de Ngezana. Arbitrii din camera VAR nu au intervenit la această fază, iar jocul a fost lăsat să continue, spre stupoare tuturor.
La faza respectivă, Sivis a expediat o centrare de pe partea dreaptă, în careul celor de la FCSB, unde a avut loc un duel între Ngezana și Perica. Fundașul celor de la FCSB a lovit mingea cu mâna dreaptă. Ulterior, balonul a fost expediat spre poartă, de către Perica, cu o lovitură slabă de cap, care nu i-a pus probleme lui Ștefan Târnovanu.
Atacantul „câinilor” a protestat și i-a transmis lui Istvan Kovacs că Dinamo trebuia să primească o lovitură de la 11 metri. Cu toate acestea, decizia nu a fost schimbată.
În cursul zilei de astăzi, 24 februarie 2025, Kyros Vassaras, președintele CCA, a explicat decizia luată de Istvan Kovacs și a transmis că arbitrii din camera VAR nu au la dispoziție imagini în slow motion, care să demonstreze că mingea a fost atinsă cu mâna de jucătorul apărător al celor de la FCSB.
ProSport vă prezintă o imagine care demonstrează clar că Ngezana, fundașul roș-albaștrilor, a atins mingea cu mâna, înainte ca aceasta să fie trimisă spre poarta apărată de Ștefan Târnovanu, cu o lovitură de cap, de către Perica.
/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2FHent-Ngezana-1400x933.jpg)
SURSĂ FOTO: Mediafaxfoto
Kyros Vassaras, președintele CCA, a vorbit despre faza din minutul 34 al meciului dintre FCSB și Dinamo București, explicând de ce Istvan Kovacs nu a acordat lovitură de la 11 metri în favoarea oaspeților. Totodată, Kyros Vassaras a explicat și de ce arbitrii din camera VAR nu au putut vedea dacă Ngezana a atins mingea cu mâna la faza care a avut loc în careul celor de la FCSB.
„Arbitrul le-a comunicat celor din cabina VAR că s-ar putea să fie o atingere a mâinii cu mingea, dar nu a observat nicio schimbare a direcției ei, înainte ca atacantul să lovească balonul cu capul și, din acest motiv, le-a cerut să verifice acest incident. Din imaginile avute la dispoziție în camera VAR, arbitrul VAR nu a putut stabili în mod evident că mingea a fost atinsă cu mâna / degetele de jucătorul apărător. Mingea nu își schimbă traiectoria și nici sensul rotirii, aspecte ce sunt urmărite în analizele VAR. Ca urmare a acestei constatări, arbitrul VAR a decis că nu are elementele necesare – o evidență clară a faptului că mingea a fost jucată cu mâna – pentru a interveni.
Monitoarele pe care oficialii VAR le au la dispoziție oferă imagini de la camerele de pe teren, dar permit doar o ușoară încetinire a reluării, nu și un super slow-motion, pentru a verifica cadru cu cadru posibila distanță dintre mână și minge. Echipamentele folosite nu permit o mărire a imaginii fără ca aceasta să fie alterată (imagine pixelată, neclară).
În situația în care ar fi existat o atingere evidentă a mingii cu mâna, deci, conform Legilor Jocului, o încălcare a regulii hențului, atunci aceasta ar fi trebuit considerată ca un henț neintenționat și, conform regulamentului, decizia corespunzătoare ar fi o lovitură de pedeapsă fără cartonaș.
La finalul sezonului regular, înainte de startul play-off-ului, voi reveni cu o analiză amănunțită a mai multor faze de arbitraj din ultimele runde”, a transmis Kyros Vassaras, conform frf.ro.