Gică Hagi (60 de ani) așteaptă cu nerăbdare ca în Constanța să fie ridicat noul stadion de 100 de milioane de euro, însă în ultimele săptămâni, veștile care au circulat în spațiul public nu au fost tocmai îmbucurătoare.
Din dorința de a reduce deficitul bugetar, președintele Nicușor Dan (55) și premierul Ilie Bolojan (56) au luat în calcul posibilitatea de a tăia finanțările pentru stadioanele ce urmează să se construiască în România.
În luna aprilie, în spațiul public se afirma că lucrările de construcție pentru noul stadion al lui Gică Hagi, de aproximativ 100.000.000 de euro, vor începe în august 2025, adică peste doar o lună de la momentul redactării acestui articol.
Însă, în ultimele săptămâni, veștile nu au mai fost la fel de bune și s-a vehiculat că visul lui Gică Hagi ar putea fi năruit de președintele Nicușor Dan și premierul Ilie Bolojan.
Presați să reducă deficitul bugetar într-un timp record, cei doi șefi din fruntea statului român ar fi luat în calcul posibilitatea de a tăia finanțările pentru stadioanele ce urmează să se construiască în Constanța, București, Pitești, Timișoara și așa mai departe.
Cu toate acestea, Ciprian Marica, în calitate de acționar minoritar al Farului, a citat o informație pusă la dispoziție de președintele clubului constănțean, Gică Popescu, și a dezvăluit că stadionul la care visează Gică Hagi nu va intra în impas.
Când vine vorba despre stadion, lucrurile sunt împărțite. În ziare vedem, într-adevăr, că se va întârzia finalizarea stadionului, dar pe de altă parte Gică Popescu spune: «Băieți, stați liniștiți, depunem pentru autorizație și lucrurile vor intra în linie dreaptă. Nu există să nu se facă stadionul, e o prioritate». Și tind să-l cred pe Gică Popescu. Am luat toate avizele, suntem pe linie dreaptă. E o diferență foarte mare între stadionul de la Constanța și proiecte asemănătoare din alte orașe. Mă refer la stadiul proiectelor. La noi e mult mai avansat. Înțeleg că firma care a câștigat licitația s-a apucat deja de fabricarea unor elemente pentru arenă”, a declarat Ciprian Marica, potrivit Gsp.ro.
Chiar dacă proiectul stadionului de 100.000.000 de euro pare să meargă înainte, potrivit spuselor lui Marica, la Farul există, totuși, și un motiv de supărare. Autoritățile locale întârzie să sprijine proiectul echipei finanțate de Gică Hagi, în ciuda celor promise la fuziunea cu FC Viitorul de acum 3 ani:
Acum 3 ani, când a avut loc fuziunea, înțelegerea a fost ca Primăria să rămână deschisă la soluții, să ajute clubul așa cum fac și alte primării, bineînțeles, în limita posibilităților. Toate bune și frumoase. E trist că până astăzi nu s-a găsit nicio soluție. Azi Farul nu beneficiază de niciun fel de sprijin, nici măcar un autocar care să ducă juniorii din Constanța la baza de la Ovidiu. În 3 ani nu au reușit să implementeze nici măcar o rută de autobuz. Părinții îi duc pe copii la antrenamente. Vorbim de 700-800 de copii, dintre care 400-500 sunt din Constanța, și foarte mulți sunt buni. Nu avem o bază sportivă de nivel înalt în Constanța, și atunci am creat aceste facilități la Ovidiu. Trebuie să se găsească o soluție. Că ține de Primărie, că ține de Consiliul Județean… nu contează. Găsiți o soluție! Mai e un aspect: autoritățile au susținut alte sporturi, precum baschetul sau handbalul. Pentru toate celelalte se poate, dar pentru fotbal nu? Nu reușesc să-mi dau seama de ce. Cel mai rău e să nu mai ai speranță, iar speranța noastră că vom fi ajutați de autorități e aproape zero”, a completat Ciprian Marica, potrivit aceleiași surse.
Farul a încheiat sezonul 2024-2025 pe locul 5 din play-out-ul Superligii, iar în stagiunea următoare va lua startul cu un buget semnificativ redus.