Marca Steaua a fost evaluată la 57 de milioane de euro. Cât valorează brandurile Real Madrid, Manchester United sau FC Barcelona

26 feb 2016 21747 afişări Liga 1
Marca Steaua a fost evaluată la 57 de milioane de euro. Cât valorează brandurile Real Madrid, Manchester United sau FC Barcelona

MApN a anunţat că brandul Steaua este evaluat la aproximativ 57 de milioane de euro. Unii spun că este o sumă mult prea, alţii susţin că brandul ar fi subevaluat. Pentru a vă face o idee, vă propunem să facem o trecere prin TOP 10 cele mai tari branduri din lume, clasament făcut de Forbes.

MApN a agitat din nou apele, după ce a anunţat că evaluarea brandului Steaua s-a încheiat. Valoarea aproximativă este 57 de milioane de euro şi aici sunt incluse abolut toate secţiile sportive, cu toate performanţele obţinute în întreaga istorie a clubului. Cum în România nu s-a mai făcut niciodată o evaluare de brand sportiv, suporterii nu au cu ce compara.

Însă, pentru a vă face o idee, vă propunem o trecere printr-un clasament făcut de Forbes, topul celor mai valoroase branduri sportive din lume. Oarecum surprinzător, primul club de fotbal este abia pe locul cinci în acest clasament, Real Madrid, cu o valoare a brandului estimată la 464 milioane de dolari. Prima poziţie este ocupată de echipa de baseball New York Yankees, cu un brand evaluat la 661 milioane de dolari.

  • 1. New York Yankees - baseball - 661 milioane de dolari
  • 2. Los Angeles Laker - baschet - 521 milioane de dolari
  • 3. Dallas Cowboys - fotbal american - 497 milioane de dolari
  • 4. New England Patriots - fotbal american - 465 milioane de dolari
  • 5. Real Madrid - fotbal - 464 milioane de dolari
  • 6. Manchester United - fotbal - 446 milioane de dolari
  • 7. FC Barcelona - fotbal - 437 milioane de dolari
  • 8. Bayern Munchen - fotbal - 375 milioane de dolari
  • 9. Los Angeles Dodgers - baseball - 373 milioane de dolari
  • 10: New York Knicks - baschet - 361 milioane de dolari

Valoarea brandului este însă doar o parte componentă a ceea ce înseamnă un club sportiv. La evaluarea unui brand se ţine cont de notorietate, , trofee, numărul total de suporteri la care are acces, deschiderea acestuia, potenţialul comercial, etc. De exemplu, potrivit Forbes, valoarea de piaţă a lui Real Madrid este de aproximativ 3,263 miliarde de dolari. Din această sumă, valoarea brandului este estimată la 464 de milioane de dolari.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.