Bâlciul deşertăciunilor cu marca Steaua. Conflictul dintre MApN şi FCSB duce la situaţii tragicomice. Două firme susţin că vor marca Steaua, dar în spatele anunţurilor sunt alte intenţii

12 mai 2015 0 afişări Liga 1
Bâlciul deşertăciunilor cu marca Steaua. Conflictul dintre MApN şi FCSB duce la situaţii tragicomice. Două firme susţin că vor marca Steaua, dar în spatele anunţurilor sunt alte intenţii

Există firme care încearcă să profite de interesul care există în jurul mărcii Steaua şi vor să obţină reclamă gratuită prin unele anunţuri care nu au niciun fel de acoperire. Un cabinet de avocatură a anunţat că va face o ofertă pentru marca Steaua, alăturându-se astfel celor de la Cotnari, care au trâmbiţat, de asemenea, că vor licita până la 100.000 de euro.

Decizia Înaltei Curţi prin care marca folosită de Gigi Becali începând din 2004 revine la Clubul Sportiv Steaua a născut o avalanşă de discuţii şi situaţii. MApN a cerut evaluarea mărcii şi stabilirea prejudiciului provocat de utilizarea acesteia de clubul de fotbal, în vreme ce Gigi Becali a declarat că nu e interesat de achiziţionarea ei, menţionând că nu înseamnă nimic, iar emblema ar valora cel mult 5.000 de euro. În acelaşi timp, galeriile au anunţat că nu mai vin la meciuri până când situaţia mărcii nu va fi stabilită.

Când doi se bat, al treilea încearcă să câştige. Iar terţii sunt diverse firme care vor să exploateze situaţia, alăturându-şi imaginea de unul dintre cele mai cunoscute branduri din România. Săptămâna trecută, producătorul de vinuri Cotnari a anunţat că oferă 100.000 de euro pentru marca Steaua, pe care o va depune într-o sală de trofee. Uun cabinet de avocatură a ridicat oferta la 120.000 de euro, dar a precizat că propunerea este valabilă doar 30 de zile.

Toate sunt însă simple acţiuni concepute în departamentele de marketing ale firmelor, pentru a-şi mări capitalul de imagine şi notorietatea. În realitate, niciunul dintre cele două anunţuri nu are vreo bază.


Cel mai important brand sportiv românesc, transformat în anunţ la mica publicitate. Marca Steaua este exploatată gratuit de firmele
care vor să-şi facă publicitate


În primul rând, ambele firme au anunţat că vor să achiziţioneze marca Steaua, dar MApN şi CSA Steaua nu doresc vânzarea acesteia, ci preferă să o predea cu licenţă contra unei cotizaţii anuale. Un lucru făcut public încă de când marca Steaua s-a întors la MApN, dar pe care cele două firme l-au omis intenţionat. Licitaţia anunţată de CSA Steaua vizează, cât se poate de clar, concesionarea pe o perioadă limitată a mărcii, nicidecum vânzarea ei.

În al doilea rând, cele două societăţi au fixat deja un preţ, în jur de 100.000 de euro, în condiţiile în care acţiunea propriu-zisă de evaluare a mărcii Steaua încă n-a fost demarată. Aşa cum ProSport a anunţat în exclusivitate, licitaţia pentru evaluarea mărcii a fost câştigată de o firmă dubioasă, iar contestaţiile se depun până pe 12 mai.

Nu în ultimul rând, la licitaţia pentru marca Steaua vor fi acceptate doar societăţi care pot garanta continuarea activităţii de fotbal, lucru anunţat deja de Florin Talpan, juristul MApN. Nici producătorul de vinuri, nici cabinetul de avocatură nu deţin însă vreun club de fotbal, deci nu întrunesc condiţiile elementare pentru a se înscrie în cursă.

„Va fi o licitaţie, dar abia după ce se va fixa un preţ. Poate participa oricine va îndeplini condiţiile cerute de noi în caietul de sarcini. Respectiva persoană trebuie să aibă capacitatea pentru a duce mai departe echipa de fotbal. Sigla este un bun al statului şi va fi licenţiată în urma unui contract. Decizia este la nivelul Ministerului Apărării, dar vom găsi soluţii, tradiţia va continua, fotbalul de la Steaua nu va muri“, a anunţat Florin Talpan, juristul care s-a zbătut în instanţă ca marca Steaua să revină la CSA.

În schimb, firmele pot obţine licenţă pentru a folosi marca Steaua pe propriile produse, de exemplu pe sticlele de vin, însă nicio firmă n-a anunţat până acum că ar fi interesată de o asemenea variantă.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.