Compania Trendyol, gigantul cu o afacere de 10.000.000.000 de euro, una dintre cele mai cunoscute platforme de articole vestimentare din lume, a reacționat după ce omul de afaceri Dan Șucu, acționarul majoritar al Rapid, a dat-o în judecată.
Motivul invocat de Șucu are legătură cu apariția pe platforma menționată a mai multor produse cu însemnele clubului bucureștean. Trendyol este sponsorul Superlig, principalul campionat de fotbal din Turcia, din anul 2023.
După notificarea primită din partea lui Dan Șucu, gigantul Trendyol, care a declarat că „proprietatea intelectuală este importantă”, a decis scoaterea de la vânzare a produselor care purtau însemnele echipei din Giulești.
„În calitate de marketplace de top în domeniul e-commerce, respectarea drepturilor de proprietate intelectuală este extrem de importantă pentru noi. Ca urmare a unei notificări primite în data de 7 aprilie, referitoare la o presupusă încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală, ne-am îndeplinit prompt obligațiile legale în calitate de furnizor de servicii intermediar, în conformitate cu legislația aplicabilă, informând comerciantul terț vizat și eliminând produsele în cauză de pe platforma noastră în termen de 48 de ore”, a transmis sponsorul Superlig din Turcia, citat de Profit.ro.
De asemenea, Trendyol a afirmat că Rapid București a fost înștiințat cu privire la decizia pe care a luat-o și consideră că subiectul este unul „încheiat”, deoarece nu au mai fost primite alte „comunicări din partea Clubului”, care a fost ținut la curent cu întregul demers al companiei turce.
Retailerul turc Trendyol este susținut de gigantul chinez Alibaba, iar în numai un an de la intrarea pe piața românească a atras peste 1,3 milioane de cumpărători activi și a vândut peste 13 milioane de produse. Astfel, România a devenit cea mai importantă piață din zona est-centrală a Europei, concentrând 70% din baza regională de clienți a companiei.
În topul orașelor din România cu cele mai multe comenzi se află București, Cluj-Napoca și Constanța, potrivit Ziarul Financiar.
La nivel internațional, cu excepția Turciei, Bucureștiul s-a poziționat pe locul trei după numărul de comenzi în ultimul trimestru din 2024, fiind devansată doar de Baku (Azerbaijan) și Riyadh (Arabia Saudită), mai notează sursa menționată.
Astfel, profilul cumpărătorului Trendyol din România este preponderent feminin, iar acest lucru are la bază și strategia de marketing a companiei, care se bazează pe colaborarea cu influencerii, precum Andreea Bălan și viitorul său soț, jucătorul de tenis Victor Cornea.
Conform ZF, Trendyol a colaborat în 2024 cu peste 2.800 de influenceri care au avut sute de mii de vizualizări pe „Instagram Story”.