Acasa » Fotbal Extern » Specialistul MARCA în arbitraj, verdict bulversant după cele două faze în care centralul a refuzat efectiv să-i dea Barcelonei lovitură de la 11 metri cu Real Madrid, în prelungirile finalei Cupei Spaniei: „Pentru mine e penalty!”

Specialistul MARCA în arbitraj, verdict bulversant după cele două faze în care centralul a refuzat efectiv să-i dea Barcelonei lovitură de la 11 metri cu Real Madrid, în prelungirile finalei Cupei Spaniei: „Pentru mine e penalty!”

Specialistul MARCA în arbitraj, verdict bulversant după cele două faze în care centralul a refuzat efectiv să-i dea Barcelonei lovitură de la 11 metri cu Real Madrid, în prelungirile finalei Cupei Spaniei: "Pentru mine e penalty!"
Sursa foto: Profimedia 27.04.2025

Duelul Barcelona – Real Madrid din finala Cupei Spaniei a fost presărat cu reușite spectaculoase, dar și cu faze controversate. Catalanii au cerut penalty în prelungirile reprizei secunde, la o intrare a lui Raul Asencio asupra lui Raphinha.

Potrivit specialistului Marca în materie de arbitraj, Alfonso Perez Burrull, centralul a greșit neacordând lovitura de la 11 metri. I-a dat dreptate, în schimb, cu privire la o altă fază incriminată de Hansi Flick și elevii săi.

Este vorba despre o intrare în careu a fundașului „galacticilor”, Antonio Rudiger, asupra lui Ferran Torres. Și aceasta s-a petrecut în prelungiri, când tabela arăta 2-2.

Specialistul Marca a tranșat fazele din „El Clasico” în care Barcelona a cerut penalty

Potrivit lui Burrull, centralul Ricardo De Burgos Bengoetxea – a cărui delegare i-a nemulțumit profund pe cei de la Real Madrid – a procedat corect la prima fază controversată din prelungiri, întrucât intrarea lui Rudiger nu a fost suficient de dură pentru a exista circumstanțe de penalty.

„Nu cred că intrarea lui Rudiger asupra lui Ferran a fost suficient de intensă pentru a justifica un penalty”, a transmis specialistul celor de la Marca.

La faza care i-a avut ca protagoniști pe Asencio și Raphinha, însă, arbitrul a comis o mare eroare. Luase inițial decizia corectă de a acorda lovitură de la 11 metri, dar s-a răzgândit după ce a mers la monitorul VAR.

„Pentru mine e penalty la intrarea lui Asencio asupra Raphinha. Fundașul lui Real Madrid a alunecat, a ajuns târziu și l-a împiedicat pe brazilian. Nu văd o eroare clară și evidentă a arbitrului care să justifice chemarea sa la monitorul VAR”, a spus Alfonso Perez Burrull.

Barcelona a cerut penalty și în prima repriză, după hențul lui Valverde

O altă fază controversată s-a petrecut și în prima repriză (n.r. minutul 17), când Lamine Yamal l-a servit excelent în flancul stâng pe Raphinha, care a trimis în fața porții, la Ferran Torres, mingea fiind respinsă apoi cu mâna de Federico Valvedere.

Nu doar că arbitrul a lăsat jocul să continue, dar nici cei din camera VAR nu au intervenit. Totuși, specialistul cu care colaborează publicația spaniolă mai sus amintită i-a dat dreptate.

„Mâna lui Valverde este pe pământ, iar De Burgos arată că a văzut-o. A fost aproape de joc. VAR nu poate interveni. Este specificat în regulament. Nu este penalty”, a fost verdictul lui Alfonso Perez Burrull.