Un stadion nou, ultra modern, ar putea fi ridicat în viitorul apropiat, chiar în inima Londrei. Se discută despre un proiect grandios, de 600.000.000 de euro, la care ar contribui și Guvernul.
Beneficiara ar urma să fie nimeni alta decât Chelsea, care s-ar muta astfel de pe tradiționalul Stamford Bridge. Se dorește ca arena să aibă 60.000 de locuri.
Inițial, Todd Boehly – actualul finanțator al echipei – a avut de gând să investească două miliarde de lire sterline pentru modernizarea stadionului inaugurat tocmai în 1877, dar a întâmpinat probleme. Arhitecții cu care a luat legătura i-au transmis că lucrările sunt aproape imposibil de efectuat, din cauza amplasării: în apropierea unor linii de cale ferată, deasupra unei magistrale circulate de metrou și a unui râu subteran, adiacent unui cimitir și a unor spații rezidențiale.
Prin urmare, acum este luată în calcul mutarea în Earl’s Court, o zonă rezidențială în care se află 4.000 de locuințe, un centru comercial plin cu restaurante, inclusiv de tip fast-food, dar și atracții pentru iubitorii de cultură. Nu există, în schimb, o arenă, așa că va trebui construită de la zero.
Londonezii ar putea beneficia, însă, de sprijinul Guvernului. Așa se va întâmpla și în cazul rivalilor de la Manchester United, care a primit undă verde pentru construirea unui stadion de 100.000 de euro, următorul pas fiind numirea unei echipe de consultanți de top care să lucreze cu clubul pentru crearea unei „destinaţii internaţionale transformatoare şi durabile, în beneficiul rezidenţilor, afacerilor şi vizitatorilor”.
„Masterplanul Trafford Wharfside include instituţia sportivă de renume mondial care este Manchester United, precum şi alte situri importante, inclusiv Muzeul Imperial al Războiului şi Canalul de navigaţie din Manchester”, se mai arată în comunicatul „diavolilor roșii”.
Pe plaiurile mioritice, în schimb, astfel de inițiative presupun mult timp de așteptare până să devină realitate. Cel mai recent exemplu vine chiar de la Constanța.
Autoritățile locale au anunțat că lucrările pentru noul stadion nu vor putea începe în cursul acestui an, din motive birocratice. Farul lui Gică Hagi va trebui, prin urmare, să joace încă trei ani, cel puțin, pe micuța arenă de la Ovidiu.
„În momentul de față, știm că este printre proiectele prioritare ale CNI. Nu am niciun motiv să cred că nu se va finanța acest proiect începând cu 2025. Problema este că etapele pe care le parcurgem sunt destul de greoaie. Ieri am avut o întâlnire cu cei de la CNI să vedem cum stăm cu avizele. Noi acum facem documentația tehnică pentru autorizația de construcție.
Această documentație necesită niște avize iar cele mai grele sunt cele de la mediu și de la cultură dar depășim și această poveste. Trebuie făcut studiu geotehnic. Cu aceste lucruri ajungem prin luna aprilie a acestui an. Emitem autorizația de construire, după care CNI în 3-4 luni să facă proiectul tehnic.
După elaborarea proiectului tehnic se vor duce din nou la Ministerul Dezvoltării, pentru că este posibil ca proiectul tehnic să ne ducă la niște prețuri diferite față de suma alocată inițial prin Hotărârea de Guvern.
Asta înseamnă că se va reveni la Guvern cu noua sumă rezultată din proiectul tehnic care trebuie să dea o nouă Hotărâre de Guvern, nu înainte de a trece din nou prin toate comisiile de la Ministerul Dezvoltării. Cu toate aceste proceduri ne ducem spre sfârșitul anului. Eu spun că ne apucăm efectiv de construirea stadionului în 2026.
Drumul este ireversibil. Ne vom da seama în curând când vom vedea în bugetul pentru acest an câți bani vor fi alocați pentru stadionul Gheorghe Hagi. Dar în orice caz stadionul se va construi”, a declarat primarul Vergil Chițac pentru replicaonline.ro.