Campionul mondial en-titre a avut parte de un weekend perfect în Italia, Max Verstappen dominându-și autoritar adversarii.
Max Verstappen a făcut cea mai bună cursă din noul sezon și a dominat autoritar în Marele Premiu al Italiei. Ieri a reușit să bată recordul circuitului de la Monza în calificări, iar ce a urmat a amintit faptul că Verstappen încă are un cuvânt greu de spus pe parcursul acestui sezon în lupta la titlu.
Pilotul belgian a plecat din pole-position, după ce a obținut un record al circuitului în calificările de sâmbătă. În startul cursei, Lando Norris a forțat depășirea pe exterior, dar nu l-a întrecut decât pentru câteva tururi. Verstappen și-a reluat poziția de lider după doar patru tururi, făcând o depășire în primul viraj din circuit. Din acel moment a luat distanță față de piloții McLaren care duc o luptă între ei pentru puncte în acest sezon.
Până în turul 41 nu au fost incidente. Safety Car a intrat în circuit atunci când Carlos Sainz și Oliver Bearmean s-au lovit, dar nu au abandonat cursa. Lando Norris a avut ceva probleme la intrarea la boxe, iar echipa i-a comunicat lui Piastri să îi cedeze înapoi poziția colegului său. Acesta s-a conformat și într-un final primele trei poziții au fost ocupate de Max Verstappen, Lando Norris și Oscar Piastri.
Max Verstappen a amintit de vremurile sale bune, reușind să încheie cursa la 19 secunde față de Lando Norris. Este a treia victorie a belgianului în actuala stagiune, care îl apropie de locul 2, ocupat de Lando Norris. Și britanicul a mai recuperat 3 puncte față de liderul Oscar Piastri.
Clasament Formula 1
Evoluția lui Verstappen din calificări a fost uluitoare. A bătut recordul circuitului, dar a reușit să mai spulbere un record deținut de marele său rival Lewis Hamilton, la Monza.
Verstappen a făcut cel mai rapid tur din istoria Formulei 1, din punct de vedere al vitezei medii, ajungând la 266.68 km/h. E o performanță uluitoare dat fiind faptul că e un circuit dificil, așa cum a spus-o chiar pilotul, dar și că are la dispoziție un monopost inferior celor de la McLaren.
„Aici e foarte greu să faci un tur perfect, din cauza aerodinamicii scăzute. E foarte ușor să faci greșeli la frânare, dar în Q3 m-am simțit foarte bine. Mă bucur că am reușit niște tururi foarte bune și pentru pole, e fantastic. Mașina a funcționat din ce în ce mai bine de-a lungul weekend-ului.