Succesul în afaceri nu este garantat, iar Lewis Hamilton, pilot de Formula 1, și Leonardo Di Caprio, celebrul actor de la Hollywood, au simțit asta pe pielea lor. Dar mai ales pe buzunarul lor, căci au pierdut 20 de milioane de dolari în afacerea în care erau asociați, lanțul de burgeri vegani Neat Burger, înființat în 2019.
Compania, care la apogeul său valora 70 de milioane de dolari, și-a anunțat falimentul, iar recent a intrat în procedura de lichidare, potrivit unui comunicat al Neat Burger, citat de SportWeFakty.
Afacerea înființată în 2019 de Lewis Hamilton și Leonardo Di Caprio, la care s-a alăturat și portarul Thibaut Courtois a dat faliment și s-a început procedura de lichidare și de vânzare a activelor.
Primul local al lanțului Neat Burger a fost deschis la Londra, iar în timp activitatea s-a extins cu locații de lux deschise în New York, Milano și Dubai. La momentul apogeului acestei afaceri, lanțul avea 16 restaurante, ia jumătate dintre acestea se aflau în Marea Britanie.
„Declarăm solemn și sincer că am efectuat o analiză completă asupra companiei, iar în urma analizării datelor, am ajuns la concluzia că societatea va fi în măsură să își achite integral datoriile, împreună cu dobânzile la rata oficială a dobânzii, în termen de 12 luni de la începerea procedurii de lichidare”, au declarat acționarii Neat Burger.
Una dintre cauzele care au dus la pierderi și la declararea falimentului a fost pandemia COVID-19, care a lovit inclusiv industria gastronomică. Izolarea, restricțiile de circulație, dar și munca în formatul remote (de acasă) au limitat traficul în restaurante.
Situația s-a înrăutățit și mai mult din cauza inflației, care se resimte la nivel mondial, și care a contribuit pe de o parte la sărăcirea populației, pe de alta la reducerea cheltuielilor. Iar a lua masa la restaurant este una dintre metodele prin care se pot reduce din cheltuielile celor mai multe dintre persoanele singure sau familii.
În 2021 au apărut primele semnale de alarmă pentru lanțul de restaurante deținut de Hamilton și Di Caprio. În acel an a fost înregistrată o pierdere de 4,3 milioane de dolari, ca un an mai târziu aceasta să ajungă la 10,6 milioane de dolari.
S-a ajuns în această situație și pentru că restaurantele tradiționale și-au adaptat meniurile la cerințele consumatorilor, astfel că aveau inclusiv produse vegane, ceea ce a făcut ca acele restaurante care se bazau exclusiv pe acest fel de preparate să-și piardă din clienți.
În SUA, varianta de bază a burgerului Neat Burger costa 12,49 dolari, în timp ce în Marea Britanie, burgerul Smash Daddy era la 7,99 lire sterline. Aceste diferențe au fost sesizate de clienți, care s-au plâns de prețurile practicate în restaurantele lui Di Caprio și Lewis Hamilton.