Deținător a mai multor hoteluri în Europa, Asia și America de Sud, Cristiano Ronaldo a ajuns să aibă un brand de 850.000.000 de euro.
Potrivit unui studiu realizat de IPAM (Institutul Portughez de Administrație și Marketing), marca atacantului portughez a atins o valoare record în 2025.
Pe plan sportiv, Cristiano Ronaldo continuă să marcheze în Arabia Saudită în încercarea de a atinge legendara cifră de 1.000 de goluri oficiale, ceea ce l-ar face să intre în istorie cu litere de aur.
Dar mai există un „CR7”, cel care arată aceeași ambiție în afara terenului. Cea mai recentă afacere a sa este parteneriatul cu unul dintre cei mai renumiți regizori din domeniu, britanicul Matthew Vaughn, autorul unor producții ca „Organized Crime” (2004), „The New Superhero” (2010) și „X-Men: The Beginning” (2011).
În ultimii ani, el și-a lansat brandul de îmbrăcăminte „CR7”, care comercializează lenjerie, pantofi și parfumuri. De asemenea, a făcut investiții în hoteluri din Europa, Asia și America Latină, are proprietăți de lux în diferite părți ale lumii, o participație la Chrono24, o platformă germană de vânzare de ceasuri de lux, plus o participație la Confina Media, unul dintre cele mai populare grupuri audiovizuale din Vista și ale SG Atlantis din Portugalia.
Pe lângă canalul său de YouTube, _UR – Cristiano_ cu peste 74 de milioane de abonați, CR7 a inovat recent prin difuzarea în direct a finalei Premier Padel P1, un turneu profesionist de padel desfășurat în Arabia Saudită. Difuzarea a ajuns în peste 130 de țări, scrie Marca.
„Este un exemplu perfect al modului în care sportivii de nivel înalt pot deveni adevărați antreprenori, generând milioane de venituri mult peste salariile lor”, spune Joaquim Lo Prete, country manager al Absolut Sport din Brazilia.
„Cristiano Ronaldo este cel mai mare fenomen de marketing din istoria fotbalului mondial. Talent, antrenament extins și repetiție, disciplină extraordinară combinate cu o poziționare strategică unică a imaginii”, susține Fábio Wolff, managing partner al Wolff Sports și specialist în marketing sportiv.
„Cristiano Ronaldo este o «icoană» a sportului. De fapt, am putea spune că este un reper în divertismentul global. Publicul lui are o plajă enormă, datorită unei combinații de factori, iar unul dintre ei este profesionalismul lui în tot ceea ce face, ceea ce se traduce în cifre record la nivel global”, completează Renê Salviano, CEO al Heatmap și specialist în marketing sportiv.
Potrivit unui studiu realizat de IPAM (Institutul Portughez de Management și Marketing), publicat anul acesta, marca CR7 va atinge o valoare record de 850 de milioane de euro până la finalul lui 2025. Valorile reprezintă o combinație de 28 de variabile distribuite pe șase dimensiuni: venit, media, rețele sociale, realizări, influență socială și impact.
În ceea ce privește veniturile, Cristiano Ronaldo câștigă 200 de milioane de euro pe an de la Al Nassr și peste 150 de milioane de euro din contracte de publicitate cu mărci globale.
Atacantul generează în medie 22,3 milioane de știri pe an la nivel mondial, în plus față de alte 187 de milioane de căutări pe Google anual. De asemenea, este menționat în 4.000 de cărți de pe Amazon și este prezentat în 63.000 de articole științifice.