Trabantul este mașina emblematică a Germaniei de Est, cu 3,7 milioane de exemplare produse între 1957 și 1991, când a fost închisă fabrica. Un exemplar dintre ultimele ieșite de pe poarta fabricii a fost descoperit recent, iar aspectul pe care îl are dă senzația că a fost „captiv” într-o „capsulă auto”, notează AutoBild.
Este vorba de un Trabant model P601 S de Luxe, din 1990, care a fost înmatriculat, dar nu a fost folosit deloc, dovadă fiind kilometrajul din bord, doar 9 kilometri. Mașina este scoasă la vânzare pentru suma de 10.450 de euro.
Un model de Trabant din ultimele serii ieșite de pe linia de fabricație a fost descoperit și este scos la vânzare de firmă din Hamm, la prețul de 10.450 de euro.
Trabantul P601 S de Luxe, un model în care toate piesele sunt originale, fără semne de folosire a mașinii, de un albastru culoarea cerului senin, cu țesătura impecabilă, are doar 9 kilometri în bord.
Este vorba despre modelul de lux din 1990, când Trabant 601 S era echipat cu detalii mici, dar distinctive, precum capace la roți, mânere, sistem de 12 volți și torpedou iluminat, ceea ce pentru Germania de Est era deja considerat un confort.
Din punctul de vedere al prețului cerut pentru acest model, el se află la limita superioadă a prețurilor practicate pentru un Trabant. Mașinile cu un kilometraj atât de mic și fără urme vizibile de restaurare sunt, însă, rare. Iar, în cazul acestui model, care este unul original, în stare de colecție, prețul este unul bun.
Cursă nebună la Satu Mare: Trabant vs BMW! FOTO Campionatul județean de Rally Sprint.
Într-o perioadă în care metalul era o resursă limitată, constructorii Trabantului au realizat această mașină din materialele pe care le-a avut la dispoziție, un plastic întărit, produs din materiale reciclate, ce îi conferea un aspect „de carton”.
La nivelul RDG, unde nu exista o alternativă reală la Trabant, mașina și-a găsit destui cumpărători, oamenii fiind dispuși să stea ani de zile pe listele de așteptare pentru o astfel de mașină, având în vedere că cererea depășea cu mult capacitatea de producție. În 1989, RDG avea 16,4 milioane de locuitori.
Trabantul a devenit faimos în întreaga lume după căderea Zidului Berlinului, când mii de exemplare s-au aliniat la granița dintre cele două Germanii în 1989. Astfel, a devenit „mașina anului”, notează Descoperă.