O păţeşti şi în Anglia! O anchetă The Sunday Times arată cum merg afacerile la Wimbledon: 44 de lei un cocktail pe bază de gin... fără gin. "E ca şi cum bei limonadă"

30 iun 2014 2903 afişări Tenis
O păţeşti şi în Anglia! O anchetă The Sunday Times arată cum merg afacerile la Wimbledon: 44 de lei un cocktail pe bază de gin... fără gin. "E ca şi cum bei limonadă"
GALERIE (2 de imagini) VEZI GALERIA
  • Testele de laborator comandate de cotidianul britanic The Sunday Times arată cum se păcălesc fanii tenisului în complexul All England Club: un cocktail Pimm's, care ar trebui să aibă o concentraţie a alcoolului etilic de  6,5%, comandat în apropierea terenurilor de tenis, are doar 2,5% alcool
  • Comercianţii dau vina pe gheaţă: cocktailul se serveşte cu numeroase cuburi de gheaţă, care diluează băutura

Jurnaliştii unui cotidian britanic de tradiţie, înfiinţat în 1822, The Sunday Times, au comandat o serie de analize de laborator pentru a verifica conţinutul băuturilor servite în cadrul complexului de la Wimbledon. Ziarul a aruncat bomba chiar în Duminica de Mijloc, în care, conform tradiţiei londoneze, nu se joacă nici un meci: spectatorii stau la cozi nesfârşite şi plătesc 7,8 lire sterline (aproximativ 44 de lei) pentru un cocktail care ar trebui să fie cel puţin la fel de tare ca o bere obişnuită, dar ajung să bea un suc de trei ori mai slab decât ar fi normal.

"Nu vă bazaţi pe Pimm's dacă pierde Murray!", îi avertizează jurnaliştii pe spectatorii care beau peste 1.500 de pahare de Pimm's într-o zi de Wimbledon

Preţul unui cocktail Pimm's a crescut cu 20 de procente de la precedenta ediţie a Wimbledonului şi se vinde cu două lire mai scump decât în celebrele pub-uri londoneze. Băutura este una dintre atracţiile Wimbledonului, alături de căpşunile cu frişcă.

230.000 de pahare de Pimm's se vând la fiecare ediţie a Wimbledonului, estimează organizatorii, cu doar 20.000 mai puţine decât sticle de apă. Berea, a doua cea mai vândută băutură alcoolică la Wimbledon, este vândută de două ori mai puţin decât Pimm's: 100.000 de halbe sau pahare de bere se consumă de-a lungul celor 13 zile de turneu.  

Jurnaliştii britanici au lansat imediat avertismentul: "dacă Murray pierde, nu vă înecaţi amarul cu Pimm's, va fi un eşec total", chiar dacă britanicul nu a pierdut încă nici un set la această ediţie a Wimbledonului, în trei partide.


Limonadă rece sau cocktail cald

Reprezentaţii departamenentului de catering de la All England Club au pasat responsabilitatea: "pentru realizarea cocktailurilor utilizăm pre-mixuri Pimm's venite de la producători în containere sigilate şi le servim cu gheaţă, aşa cum este recomandat. În funcţie de cât de multă gheaţă adaugi în pahar, se modifică concentraţia". Astfel, oficialii au explicat de ce paharele de Pimm's cumpărate din locuri diferite au avut concentraţii diferite, toate însă sub limita recomandată. În plus, au găsit şi o soluţie de compromis pentru  cei care doresc să simtă cu adevărat gustul de gin: "cereţi băutura fără gheaţă".

Pimm's este o băutură tradiţională din Regatul Unit, servită prima dată în 1823, în barul lui James Pimm. Britanicul a căutat o nouă formulă de băutură, după ce a constatat că ginul "este dat pe gât, şi nu savurat". Astfel, James Pimm a combinat ginul cu lichior şi suc de fructe. "Oyster Bar" oferea o gamă largă de fructe de mare, iar specialitatea casei a devenit rapid o farfurie de stridii garnisită cu "ceaşca casei" de Pimm's.

Un cocktail Pimm's tradiţional conţine baza Pimm's (o parte - concentraţie de 25% alcool), limonadă rece (trei părţi) şi mentă, bucăţi de portocale şi căpşuni.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.