EXCLUSIV | Halep s-a înțeles cu noul sponsor. Detaliile parteneriatului

Echipa Simonei Halep (26 de ani) s-a înțeles în aceste zile cu concernul american Nike pentru o perioadă de patru de ani, după ce liderul mondial nu și-a mai prelungit înțelegerea, la finalul anului trecut, cu gigantul german Adidas, producător devenit partener tehnic al constănțencei în ianuarie 2014.

Cu un capital imens de popularitate pe toate meridianele, dubla finalistă de la Roland Garros a tratat în ultimele săptămâni ale anului de pe alte poziții cu compania fondată de neamțul Adi Dassler. Și-a expus franc cerințele de ordin financiar în fața oamenilor cu drept de semnătură de la Adidas, însă oficialii germani nu au reușit să-i satisfacă Simonei solicitările. Nemții nu au mai plusat peste milionul de euro acordat pe sezon, iar oamenii din jurul elevei lui Cahill și-au reconfigurat planul. „Mulțumesc, Adidas, pentru patru ani minunați! Și o îmbrățișare aparte pentru Claus Marten. Sunt puțin tristă, dar nerăbdătoare să văd ce-mi rezervă viitorul. An nou fericit tuturor și mult noroc în 2018″, a fost enigmaticul mesaj al Simonei, pe Twitter, când se scurgeau ultimele zile din 2017.

Adevărat pol de interes atât pentru companiile vestimentare care au ca scop sporirea notorietății și vizibilității într-un sport care adună sute de milioane de telespectatori, Halep s-a orientat în cele din urmă către cele două branduri de tradiție din sportul lui Ilie Năstase și Bjorn Borg. Pe fir au intrat Lacoste, fostul său partener tehnic, dar și Nike, concern aflat într-o expansiune totală când vine vorba despre numele care pot genera oțelirea brandului pe un anumit segment. Omul de legătură a fost Andrei Pavel, cel mai bun tenismen român după Ilie Năstase, fost endorser Nike. 

„E bătut în cuie 99 la sută contractul. Negocierile durează mult pentru o astfel de colaborare, nimic nu se face la întâmplare. Simona va fi prezentată de Nike în cadrul unui eveniment special”, spune pentru ProSport un personaj important din tenisul românesc. Din informațiile ProSport, cea mai valoroasă jucătoare a lumii ar urma să primească o sumă mai mare cu 700.000 de euro pe an față de precedenta înțelegere.

Halep urmează astfel să intre într-un club din care mai fac parte Serena Williams, Maria Șarapova, Rafael Nadal, Roger Federer sau Juan Martin del Potro, iar contractul cu compania fondată în 1953 de pe Phil Knight și Bill Bowerman se întinde pe o durată de patru ani.

Nike a fost fondată de cei doi cu 1.200 de dolari, iar numele inițiat a fost Dimenssion 6, schimbat ulterior de primul angajat, Jeff Johnson. În 1972, Ilie Năstase a devenit primul sportiv al lumii luat sub umbrela Nike. La primul turneu din acest an, Simona a evoluat la Shenzhen cu echipament Adidas dar cu logo insesizabil. Abia la finala de dublu, eleva lui Darren Cahill a purtat din cauza temperaturii scăzute o bluză pe care se identifica logoul concernului german. Halep va juca în primul tur la Australian Open (live pe Eurosport) cu Destanee Aiava (Australia, 193 WTA).

60 de milioane de dolari câștigă anual Michael Jordan de la Nike, deși s-a retras din baschet în 2003

De unde vine sloganul „Just do it”. Oamenii cu idei de la Nike s-au inspirat pentru sloganul aruncat pe piață în 1988 de la ultimele cuvinte ale criminalului în serie Gary Gilmore, cel care înainte de a fi ucis le-a strigat celor din plutonul de execuție „Let’s do it!”

1987 e anul în care hitul Revolution al celor de la Beatles a devenit coloana sonoră a spotului TV pentru pantofii Air Max. Se spune că Paul McCartney ar fi primit o avere de la Nike

De unde vine logoul Nike. A costat 35 de dolari și a fost realizat de o studentă la arte plastice, Carolyn Davidson. Celebrul „swoosh” e asociat cu una dintre aripile lui Nike, zeița victoriei

Jaqueline Cristian (19 ani, 226 WTA) e o altă jucătoare din România cu contract exclusiv cu Nike

Andrei Pavel (fost 17 ATP), campioana olimpică Gabriela Szabo și vicecampionul olimpic Marian Oprea sunt trei dintre sportivii români de top îmbrăcați de Nike

VIDEO Reclama Nike despre care se spune că e cea mai inspirată din istoria companiei

VIDEO cu unul dintre spoturile cu impact mare asupra publicului realizat cu cel mai important om Nike – Michael Air Jordan

Publicat: 11 01. 2018, 14:36
Actualizat: 12 01. 2018, 14:00