EXCLUSIV | Halep s-a înţeles cu noul sponsor. Detaliile parteneriatului

11 ian 2018 99910 afişări Comentează şi tu Tenis
EXCLUSIV | Halep s-a înţeles cu noul sponsor. Detaliile parteneriatului

Echipa Simonei Halep (26 de ani) s-a înţeles în aceste zile cu concernul american Nike pentru o perioadă de patru de ani, după ce liderul mondial nu şi-a mai prelungit înţelegerea, la finalul anului trecut, cu gigantul german Adidas, producător devenit partener tehnic al constănţencei în ianuarie 2014.

Cu un capital imens de popularitate pe toate meridianele, dubla finalistă de la Roland Garros a tratat în ultimele săptămâni ale anului de pe alte poziţii cu compania fondată de neamţul Adi Dassler. Şi-a expus franc cerinţele de ordin financiar în faţa oamenilor cu drept de semnătură de la Adidas, însă oficialii germani nu au reuşit să-i satisfacă Simonei solicitările. Nemţii nu au mai plusat peste milionul de euro acordat pe sezon, iar oamenii din jurul elevei lui Cahill şi-au reconfigurat planul. "Mulţumesc, Adidas, pentru patru ani minunaţi! Şi o îmbrăţişare aparte pentru Claus Marten. Sunt puţin tristă, dar nerăbdătoare să văd ce-mi rezervă viitorul. An nou fericit tuturor şi mult noroc în 2018", a fost enigmaticul mesaj al Simonei, pe Twitter, când se scurgeau ultimele zile din 2017.

Adevărat pol de interes atât pentru companiile vestimentare care au ca scop sporirea notorietăţii şi vizibilităţii într-un sport care adună sute de milioane de telespectatori, Halep s-a orientat în cele din urmă către cele două branduri de tradiţie din sportul lui Ilie Năstase şi Bjorn Borg. Pe fir au intrat Lacoste, fostul său partener tehnic, dar şi Nike, concern aflat într-o expansiune totală când vine vorba despre numele care pot genera oţelirea brandului pe un anumit segment. Omul de legătură a fost Andrei Pavel, cel mai bun tenismen român după Ilie Năstase, fost endorser Nike. 

"E bătut în cuie 99 la sută contractul. Negocierile durează mult pentru o astfel de colaborare, nimic nu se face la întâmplare. Simona va fi prezentată de Nike în cadrul unui eveniment special", spune pentru ProSport un personaj important din tenisul românesc. Din informaţiile ProSport, cea mai valoroasă jucătoare a lumii ar urma să primească o sumă mai mare cu 700.000 de euro pe an faţă de precedenta înţelegere.

Halep urmează astfel să intre într-un club din care mai fac parte Serena Williams, Maria Şarapova, Rafael Nadal, Roger Federer sau Juan Martin del Potro, iar contractul cu compania fondată în 1953 de pe Phil Knight şi Bill Bowerman se întinde pe o durată de patru ani.

Nike a fost fondată de cei doi cu 1.200 de dolari, iar numele iniţiat a fost Dimenssion 6, schimbat ulterior de primul angajat, Jeff Johnson. În 1972, Ilie Năstase a devenit primul sportiv al lumii luat sub umbrela Nike. La primul turneu din acest an, Simona a evoluat la Shenzhen cu echipament Adidas dar cu logo insesizabil. Abia la finala de dublu, eleva lui Darren Cahill a purtat din cauza temperaturii scăzute o bluză pe care se identifica logoul concernului german. Halep va juca în primul tur la Australian Open (live pe Eurosport) cu Destanee Aiava (Australia, 193 WTA).

60 de milioane de dolari câştigă anual Michael Jordan de la Nike, deşi s-a retras din baschet în 2003

De unde vine sloganul "Just do it". Oamenii cu idei de la Nike s-au inspirat pentru sloganul aruncat pe piaţă în 1988 de la ultimele cuvinte ale criminalului în serie Gary Gilmore, cel care înainte de a fi ucis le-a strigat celor din plutonul de execuţie "Let's do it!"

1987 e anul în care hitul Revolution al celor de la Beatles a devenit coloana sonoră a spotului TV pentru pantofii Air Max. Se spune că Paul McCartney ar fi primit o avere de la Nike

De unde vine logoul Nike. A costat 35 de dolari şi a fost realizat de o studentă la arte plastice, Carolyn Davidson. Celebrul "swoosh" e asociat cu una dintre aripile lui Nike, zeiţa victoriei

Jaqueline Cristian (19 ani, 226 WTA) e o altă jucătoare din România cu contract exclusiv cu Nike

Andrei Pavel (fost 17 ATP), campioana olimpică Gabriela Szabo şi vicecampionul olimpic Marian Oprea sunt trei dintre sportivii români de top îmbrăcaţi de Nike

VIDEO Reclama Nike despre care se spune că e cea mai inspirată din istoria companiei

VIDEO cu unul dintre spoturile cu impact mare asupra publicului realizat cu cel mai important om Nike - Michael Air Jordan

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.