Controversă la US Open: acuzaţii de sexism după un incident bizar cu Alize Cornet

29 aug 2018 5365 afişări Tenis
Controversă la US Open: acuzaţii de sexism după un incident bizar cu Alize Cornet

US Open 2018 a iscat o imensă controversă, după ce reprezentanta Franţei, Alize Cornet, a primit un avertisment pentru comportament nesportiv pentru că şi-a scos tricoul de joc pe teren.

Întrr-o zi de marţi toridă, în care organizatorii au implementat politica de condiţii de caniculă, Alize Cornet a stârnit o dezbatere uriaşă în tenis. Revenită pe teren după pauza de zece minute impusă de vremea excesiv de caldă şi de umedă, sportiva din Hexagon a realizat la startul decisivului că şi-a pus tricoul greşit, cu faţa în spate. Cornet a reacţionat imediat: şi-a scos tricoul pentru a-l reîmbrăca imediat, în mod corespunzător. Totul a durat mai puţin de zece secunde, neafectând astfel timpul acordat jpentru reluarea jocului. Alize s-a dezbrăcat în apropierea liniei de fund a terenului, nu la scaunul său, iar arbitrul Christian Rask a sancţionat-o cu avertisment.

Johanna Larsson a câştigat partida, scor 4-6, 6-3, 6-2, însă dezbaterea iscată la câteva zile după un alt topic fierbinte - decizia Roland Garros-ului de a interzice salopeta neagră a Serenei Williams de la ediţia 2018 - a escaladat.

În frunte cu Juddy Murray - care a exclamat, revoltată, că bărbaţilor li se permite să îşi schimbe tricoul pe teren, s-a pornit un întreg curent de opinie care condamnă reacţia oficialului şi afirmă că, dacă franţuzoaica va fi amendată, conform regulilor care prevăd ca avertismentele să fie sancţionate apoi cu sume de până la câteva zeci de mii de dolari, aceasta va fi cea mai clară mostră de sexism a ultimilor ani.

Potrivit Newsweek, regulamentul WTA stipulează însă că jucătoarele nu au voie să schimbe echipamentul pe teren. Ele pot merge la vestiare pentru acest lucru, însă, în trecut, Jelena Jankovic a fost obligată de arbitru să îşi schimba chiar şi şortul de sub fustă pe teren, într-un meci din turul doi de la Roland Garros, pentru că arbitrul nu i-a permis să iasă de pe teren.

 

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.