Test drive BMW X4 - Sportivitate de coupe şi dimensiuni de SUV - GALERIE FOTO

27 aug 2018 944 afişări Auto-Moto
Test drive BMW X4 - Sportivitate de coupe şi dimensiuni de SUV - GALERIE FOTO Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
GALERIE (37 de imagini) VEZI GALERIA

BMW X4 este impunător fără să fie neapărat agresiv, iar protecţiile laterale care urmează linia caroseriei îi oferă un aer aparte. Grila de mari dimensiuni şi prizele de aer masive din bara faţă subliniază ambiţiile sportive. Designul a evoluat, chiar dacă forma de bază a rămas aceeaşi, iar farurile LED asemănătoare cu cele de pe BMW X3 şi mai ales noile stopuri LED care includ şi o dungă fumurie diferenţiază clar generaţiile. Jantele de 20 de inchi în două culori aduc un plus de sportivitate.

Privit din faţă, X4 are aspect de SUV, dar din spate pare să aducă mai mult a coupe. Singurul inconvenient al acestui design, care apare la toate SUV-urile coupe, este vizibilitatea slabă în spate în timpul mersului. La parcare nu incomodează luneta îngustă a lui BMW X4, datorită sistemului de senzori de parcare şi al celui de camere care filmează 360 de grade, acesta din urmă oferind şi o reprezentare grafică a maşinii în mediul în care se află. Altfel, vizibilitatea este bună prin poziţia înaltă la volan, aici contribuind şi înclinaţia redusă a parbrizului.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Interiorul este tipic BMW: materiale de calitate şi finisare ireproşabilă. Volanul mic şi gros îmbrăcat în piele este foarte plăcut la atingere, fiind în acelaşi timp uşor de manevrat. Direcţia este incisivă încă din modul de bază Confort, însă poate fi mult mai sensibilă în modul Sport. Foarte util modul Adaptive, care selectează automat modul de condus necesar în funcţie de nevoi. Cockpit-ul digital cu ecran de 12,3 inchi şi rame de aluminiu este modern şi reuşit în acelaşi timp. Fiecare mod de condus selectat vine cu propria lui grafică. Head Up Display-ul color proiectat de parbriz oferă toate informaţiile esenţiale, precum şi indicaţiile sistemului de navigaţie. Pe feţele uşilor, precum şi pe consola centrală, găsim elemente cromate inscripţionate cu litera X.

Cândva disponibil doar pe limuzina de lux BMW Seria 7, sistemul de recunoaştere al gesturilor şi-a făcut loc şi pe modelele din gamele inferioare, fiind prezent şi pe noul BMW X4. Rotirea degetului urcă sau coboară volumul, în timp ce două degete spre bord schimbă postul. Însă aceste funcţii sunt programabile, deci pot face altceva pentru fiecare şofer.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Scaunele sport perfect profilate sunt odihnitoare, iar tapiţeria de piele vinişie dădea o notă de extravaganţă interiorului. Singurul lucru care pot spune că a lipsit la interior modelului de test a fost funcţia de ventilare a scaunelor din piele, ea fiind totuşi disponibilă ca opţiune, contracost. Patru pasageri stau confortabil în BMW X4, însă este loc şi pentru al cincilea. Există un reglaj separat al climatizării pentru cei din spate, precum şi o priză de 12V, dar şi plase de susţinere ataşate scaunelor din faţă.

Suprinzătoare a fost descoperirea unui al doilea torpedo în planşa de bord, în stânga volanului. Spaţios şi prevăzut cu uşiţă, este foarte util pentru depozitarea lucrurilor mai importante pe care nu vrei să le laşi în buzunarul uşii.

Consola central este curată şi include multe spaţii de depozitare. Alături de schimător se află cunoscutul joystick pentru sistemul de infotainment, încojurat de butoane de acces la rapid la principalel funcţii. Displayul de 10 inchi are o rezoluţie foarte bună şi o luminozitate bine echilibrată, fiind lizibil chiar şi când soarele este mai puternic. Sistemul de operare este destul de intuitiv şi foloseşte casete pentru structurarea informaţiilor şi a funcţiilor. Prin serviciul Connected Drive, BMW oferă ştiri, prognoza meteo şi multe alte informaţii chiar în maşină. La baza planşei de bord există o mufă USB, precum şi o zonă de încărcare prin inducţie. Sistemul de difuzoare Harman Kardon are 600 W şi este fără cursur.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Pachetul tehnologic aflat la dispoziţia şoferului este impresionat: tempomat adaptiv, asistent de evitare a coliziunilor, asistent de menţinere a benzii cu corectare a traiectoriei, sistem de monitorizare a unghiului mort, recunoaştere a semnelor de circulaţie şi multe alte sisteme care îi vor face viaţa omului aflat în spatele volanului mai uşoară. Toate pot fi activate sau dezactivate printr-un singur buton.

Cutia Steptronic în 8 trepte schimbă precis şi lin, fără nicio smucitură, iar în modul manual treptele pot fi selectate şi prin padelele din spatele volanului.

Centrul de greutate este coborât pentru a asigura un plus de stabilitate, iar greutatea este împărţită egal între puntea faţă şi cea spate. Motorul diesel de 2 litri şi 231 de cai-putere oferit sub denumirea 25d este puternic, vioi şi capabil să ducă maşina de 1,8 tone de la 0 la 100 de km/oră în doar 6,8 secunde. Viteza maximă este de 230 km/oră. În trafic, cuplul de 500 Nm înseamnă că ai mereu rezerve de putere suficiente.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Acceleraţia este fulminantă, iar direcţia necesită acomodare pentru că la început ai putea fi reticent să te lansezi în viraje la viteze mari, însă stabilitatea este bună şi te va ţine pe linia dorită, chiar dacă BMW X4 are peste 1,6 metri înălţime. Manevrabilitatea este perfectă pentru un model de 4,7 metri lungime şi aproape 2 metri lăţime, însă nicio supriză aici – constructorul german este renumit pentru caracterul dinamic al modelelor sale.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.