Mitsubishi Eclipse Cross - Mai mult decât un SUV de oraş - GALERIE FOTO

17 iul 2018 1185 afişări Auto-Moto
Mitsubishi Eclipse Cross - Mai mult decât un SUV de oraş - GALERIE FOTO
GALERIE (11 de imagini) VEZI GALERIA

Constructorii japonezi au scris istorie în segmentul off-road, iar modele precum Toyota Land Cruiser, Suzuki Samurai, Isuzu Trooper sau Mitsubishi Pajero sunt cunoscute pentru performanţe pe teren accidentat.

Deşi SUV-urile sunt cele mai căutate modele de pe piaţă în acest moment, majoritatea modelelor puse la dispoziţie de constructori oferă tracţiune integrală doar contracost, sau ea lipseşte cu desăvârşire, nefiind un criteriu eliminator pentru majoritate clienţilor. Eclipse a fost un model definitoriu pentru japonezi în anii '90, dar sub formă de coupe, însă cererea de SUV-uri a însemnat şi o transformare a formei care însoţeşte numele consacrat.

Prin Eclipse Cross, cei de la Mitsubishi oferă un SUV cu aspect modern şi dimensiuni de oraş, transmisie automată şi suficiente tehnologii de asistenţă astfel încât viaţa şoferului să fie uşoară. În acelaşi timp au introdus o gardă la sol ridicată şi tracţiune integrală inteligentă. Oferit cu o singură motorizare pe benzină, de 1,5 litri cu turbină, care produce 163 de cai-putere şi oferă un cuplu de 250 Nm, Eclipse Cross are performanţe dinamice bune pentru un SUV de 1425 de kilograme, atingând 100km/oră în 9,8 secunde şi o viteză maximă de 200 km/oră.

Un design tipic japonez, fără trăsături europene

Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuţite. Formele fluide europene nu au loc pe noul Eclipse Cross. Designul exterior este modern, însă această abordare nu se regăseştea neapărat şi la interior. Nu vorbim de lipsuri, ci de dispunere. Exteriorul este sinergie de metal, plastic şi elemente de aluminiu, cu proiectoare imense plasate în faţă şi stopuri înalte care se prelungesc sub forma unei dungi subţiri de-a lungul lunetei.

Împărţită în 2 bucăţi, cu zona superioară prevăzută cu ştergător, luneta necesită obişnuinţă. Nu cred că apreciază cineva dunga neagă poziţionată fix în centrul lunetei, însă este o chestiune subiectivă. Pe plafon găsim o trapă panoramică cu două zone, sau mai degrabă o trapă pentru cei din faţă şi una pentru cei din spate.

Display tactil de 7 inchi şi touchpad, însă latura practică nu a dispărut

Dacă exteriorul este orientat spre oraş, interiorul este invers. Tehnologia modernă este prezentă, însă poziţionarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior. Ecranul tactil de 7 inchi este poziţionat sus, aşa cum trebuie. Sistemul de operare este simplu şi intuitiv. Oferă o bună conectivitate pentru telefonul mobil, prin Android Auto şi Apple Carplay. Sistemul de infotainment poate fi utilizat şi printr-un dispozitiv mai rar întâlnit: un touchpad pătrat cu funcţie de confirmare a alegerii la apăsare, înrămat în dreapta manetei schimbătorului. Utilizarea e simplă, însă din cauza marginii tinde să acumuleze praf. 

Se remarcă îmbinarea laturii moderne cu cea practică: avem funcţie Autohold pentru transmisia automată, padele de aluminiu la volan, control vocal, frână de mână prin buton, display color între cadrane, asistent de menţinere a benzii, asistent la coliziune, avertizare de trafic pentru marşarier, head-up display color, locuri încălzite în spate, sistem de sunet Rockford Fosgate cu 6 difuzoare şi subwoofer în portbagaj şi cameră pentru mersul înapoi.

În completare vine latura practică: butoane de încălzire pentru scaune - mari, proeminente şi solide, indicator luminor pentru centurile pasagerilor prezenţi pus în mijlocul bordului, tracţiunea integrală inteligentă, oglinzi laterale imense, butoane mari şi nearătoase tipice SUV-urilor mai vechi pentru funcţia ECO şi volanul încălzit, capacul prizei de 12 volţi din plastic simplu, şi două mufe USB poziţionate foarte practic. Totodată, ca să ne dovedească că deşi arată ca un SUV de oraş poate face faţă cu succes şi pe drumurile accidentate, Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross şi cu sistem inteligent 4x4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist.

Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross şi cu sistem inteligent 4x4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist.

Practic şi rapid în oraş, dar şi cu sistem inteligent 4x4

În oraş, modelul Eclipse Cross se remarcă printr-o manevrabilitate sporită şi o suspensie ajustată către un parcurs confortabil. Aceasta este starea lui naturală. Chiar dacă oferă posibilităţi 4x4, mediul lui potrivit este oraşul. Propulsorul de 163 de cai-putere este suficient de puternic. Cine vrea să reducă consumul de benzină poate folosi modul Eco.

Diferenţa simţită la buzunar nu este foarte mare, însă există, dar performanţele dinamice vor fi destul de afectate. Poziţia înaltă la volan asigură o vizibilitate bună, asistenţii sunt la post şi te avertizează asupra unghiului mort şi posibile pericole. Chiar dacă spatele este ridicat, iar luneta necesită obişnuinţă, camera de marşarier e la datorie şi ajută foarte mult. Stabilitatea este bună, însă faptul că Eclipse Cross este setată pentru un parcurs comfortabil se simte în viraje.

Mitsubishi Eclipse Cross este o alternativă potrivită pentru fanii designului japonez care vor să se remarce în oraş, dar şi să surprindă în afara lui.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.